Įmonės pertvarka turėtų baigtis iki 2013 m., kai Europos Sąjungoje bus liberalizuota pašto rinka. Bendrovės modernizavimui valstybė ketina skirti iki 110 mln. litų.
"Mūsų tikslas sustiprinti įmonę. Ji turi atitikti visus skaidrumo, efektyvaus valdymo, potencialaus augimo standartus. Iki 2013 m. turime būti pasiruošę galimam ėjimui į akcijų biržą“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Įmonės pertvarkymo planai numatyti "Lietuvos pašto" 2011–2013 m. veiklos strategijoje.
"2008 metų pabaigoje "Lietuvos paštas" buvo, galima sakyti, bankrutuojanti įmonė. Bendrovė skendo skolose, paslaugų kokybė blogėjo, turtas naudotas neefektyviai, o realūs nuostoliai nuo visuomenės buvo slepiami“, – teigė ministras.
Realūs įmonės nuostoliai išaiškėjo tik 2009 m. atlikus nepriklausomą auditą. Dėl to 2009 m. jie pasiekė 63 mln. litų. Buvo pakeisti įmonės vadovai.
Praėjusiais metais prasidėjusi įmonės pertvarka, išlaidų mažinimas ir veiklos efektyvinimas tęsiamas iki šiol. Vien šiemet veiklos išlaidos bus sumažintos apie 35 mln. litų, pastebimai sumažintas administracijos darbuotojų skaičius.
2011 m. paštas planuoja uždirbti 0,6 mln. litų, o 2012 m. – 2,4 mln. litų pelno.
"Įmonei iškeltas tikslas didinti pajamas, teikti paklausias, pelningas ir į kliento poreikius orientuotas paslaugas, didinti darbuotojų kompetenciją ir motyvaciją, efektyvinti bendrovės veiklą, kad ši taptų konkurencinga Lietuvos ir užsienio rinkose“, – pagrindines Lietuvos pašto užduotis vardijo ministras.
Kitąmet pajamas "Lietuvos paštas" planuoja padidinti nuo 172 mln. iki 217 mln. litų. Pajamas ketinama didinti ne tik iš pagrindinės veiklos, bet ir parduodant ar išnuomojant nereikalingą turtą bei patalpas, teikiant įvairias finansinio tarpininkavimo paslaugas.
Artimiausiu metu "Lietuvos paštas" turėtų atnaujinti savo paslaugas klientams ir pasiūlyti naujų.
Į infrastruktūros atnaujinimą įmonė planuoja investuoti apie 90 mln. litų. Už šias lėšas bus sukurtas šiuolaikinis centralizuoto pašto pervežimo centras, 4 logistikos centrai regionuose, įsigyta moderni pašto rūšiavimo įranga, atnaujintas pašto tinklas, toliau diegiama savitarnos sistema. Dar apie 11 mln. litų ketinama investuoti į automobilių parką.
"Įmonei būtina steigti naujus klientų aptarnavimo skyrius. Pastarųjų metų strategija, kai seni nepatrauklūs skyriai buvo perkeliami į prekybos centrus, kur dideli žmonių srautai, pasiteisino. Pašto paslaugomis pradėjo naudotis daugiau žmonių“, – sakė "Lietuvos pašto" vadovė Lina Minderienė.
Dabar įmonė turi 774 klientų aptarnavimo skyrius. Nemaža jų dalis seni ir nekompiuterizuoti.
Rašyti komentarą