"Tirdami pirkėjų įpročius ir analizuodami prekybos rezultatus, pastebime, kad pirkėjams svarbi šviežios mėsos kilmės šalis, o mūsų parduotuvių lentynose dažniau ieškoma lietuviškos mėsos ir jos gaminių. Dauguma vartotojų mano, kad lietuviška mėsa yra natūralesnė, kokybiškesnė ir šviežesnė, todėl ir toliau prioritetus skirsime lietuviškos mėsos prekybai", - sako UAB "Maxima LT" Maisto prekių pirkimo departamento direktorius Skirmantas Nevidomskis.
Pasak jo, pasitvirtino metų pradžioje priimtas sprendimas prekybos tinkle "Maxima" prekiauti lietuviška mėsa. Pirkėjams pageidaujant vartoti daugiau lietuviškos mėsos, "Maxima" parduotuvėse visoje Lietuvoje ir toliau bus prekiaujama lietuviška kiauliena, veršiena, jautiena ir vištiena. Papildyti šviežios mėsos asortimentą iš svetur atvežta mėsa ketinama tik išimtiniais atvejais - pavyzdžiui, akcijų metu, kai su nuolaida parduodamos mėsos poreikis išauga keliolika kartų ir Lietuvos gyvulių bei paukščių augintojai nebegali prekybos tinklui patiekti akcijoms reikiamo mėsos kiekio.
Kad lietuviška mėsa vartojama noriau, patvirtina ir gyventojų apklausos. Birželį "Maxima" užsakymu rinkos tyrimų instituto "Berent" atlikto gyventojų nuomonės tyrimo duomenimis, net 78 proc. pirkėjų svarbu, kad šviežia mėsa būtų lietuviškos kilmės. Beveik pusė (46 proc.) Lietuvos pirkėjų šviežią mėsą tvirtina mieliau perkantys prekybos centruose, o ne turguje, nes perkant šviežią mėsą prekybos centre jiems nekyla abejonių dėl sertifikatais patvirtintos mėsos kilmės, kokybės bei šviežumo.
UAB "Maxima LT" Maisto prekių pirkimo departamento direktoriaus teigimu, lietuviška mėsa bus prekiaujama tol, kol gamintojai pajėgs užtikrinti jos pasiūlą. "Lietuviškos mėsos pasiūla priklauso nuo sezoniškumo, mėsos rūšies, taikomų mokesčių ir daugelio kitų rinkos veiksnių. Tačiau situacija šalies mėsos rinkoje stabili jau ilgiau nei pusmetį, lietuviškos mėsos pakanka, tai leidžia mums manyti, kad lietuviškos mėsos nepristigs ir ateityje", - tvirtina S. Nevidomskis.
Anot jo, nors lietuviška mėsa tradiciškai yra brangesnė, tačiau atsižvelgiant į tai, kad pirkėjams svarbi ne tik mėsos kilmės šalis, bet ir kaina, bus siekiama, kad lietuviškos mėsos kaina "Maxima" parduotuvėse sėkmingai konkuruotų su atvežtine, kuria prekiaujama visoje šalies rinkoje.
Prekybos tinklui "Maxima" šviežią mėsą tiekia didžiausios Lietuvos mėsos perdirbimo įmonės.
Šių metų birželį "Maxima" užsakymu atlikto gyventojų nuomonės tyrimo duomenimis, 78 proc. pirkėjų svarbu, kad šviežia mėsa būtų lietuviškos kilmės. Praėjusiais metais taip teigiančių buvo - 75 proc. |
Didžioji dalis (71 proc.) apklaustųjų mano, kad šviežia lietuviška mėsa yra geresnės kokybės nei atvežtinė. |
38 proc. Lietuvos gyventojų linkę mokėti daugiau už lietuvišką mėsą, jei priemoka būtų nedidelė - tik iki 5 proc. Dar 22 proc. lietuvių pasiryžę už lietuvišką mėsą mokėti iki 10 proc. daugiau. Tik nedidelė dalis pirkėjų linkusi už lietuvišką mėsą mokėti gerokai daugiau. |
Beveik pusė (46 proc.) Lietuvos pirkėjų šviežią mėsą įsigyja prekybos centruose. Trečdalis pirkėjų pagrindine mėsos įsigijimo vieta įvardino turgų, ketvirtadalis - nurodė specializuotas mėsos parduotuves. Dauguma pirkėjų šviežią mėsą perka keliose vietose, priklausomai nuo akcijų ir kainų. |
Lyginant su praėjusiais metais, žymiai sumažėjo perkančių mėsą turguje, išaugo perkančių prekybos tinkluose ir ypač specializuotose parduotuvėse. |
Tyrimo duomenimis, geriausias šviežios mėsos asortimentas yra prekybos tinkle "Maxima". Taip manančių apklaustųjų skaičius lyginant su praėjusiais metais šiemet išaugo nuo 18 proc. iki 26 proc. |
Tyrimą apie šviežios mėsos vartojimą bei lietuviškos šviežios mėsos vertinimą UAB "Maxima LT" užsakymu 2010 m. birželį atliko rinkos tyrimų institutas "Berent". Tyrimas atliktas remiantis informacija, surinkta naudojant reprezentatyvias telefonines apklausas tarp Lietuvos gyventojų pagal lyties, amžiaus, pajamų ir regionines kvotas, atitinkančias statistinius duomenis. Tyrime apklausta 581 moteris (70 proc.) ir 249 vyrai (30 proc.). |
Rašyti komentarą