Arbitražo teismas iš dalies patenkino "Orlen Lietuva" ieškinį ir iš "Lietuvos geležinkelių" priteisė apie 14 mln. litų už nuostatos dėl maksimalių nuolaidų taikymo bendrovės produktų, medžio granulių, tranzitiniam vežimui iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą nesilaikymo 2007-2008 m. Dar šiais metais "Lietuvos geležinkeliai" ieškovui turės pervesti priteistą sumą, dėl to sumažės bendrovės 2010 metų pelnas, o valstybės biudžetas praras apie 7 mln. litų pelno mokesčio bei dividendų, sako "Lietuvos geležinkeliai".
"Lietuvos geležinkelių" argumentus, jog naftos produktų ir medžio granulių vežimo tarifų lyginimas yra nesuderinamas su ekonomine logika, o iš to gautos 0,5 mln. pajamos neturėjo jokios įtakos "Orlen Lietuva" verslui, teismas atmetė.
2009 metų arbitražo teismo sprendimu "Orlen Lietuva", pareikalavusi pritaikyti medžio granulių tarifo nuolaidas vežtiems jos naftos produktams, iš "Lietuvos geležinkelių" jau prisiteisė daugiau nei 64 mln. litų. Tokiu būdu naftos perdirbimo įmonė, motyvuodama tuo, kad bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" 2007-2008 metais veždama medžio granules pritaikė nuolaidą ir gavo apie 0,5 mln. litų pajamų, pasinaudojo ydingos sutarties ypatumais ir gavo beveik 80 mln. litų.
Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" yra įsitikinusi, kad priežastys, dėl kurių arbitražo teismo sprendimu prarado apie 80 mln. litų, nedera su gero ir sąžiningo verslo praktika ir todėl, siekdama susigrąžinti minėtąją sumą, skųs šį teismo sprendimą Lietuvos apeliaciniam teismui.
Nagrinėdamas "Orlen Lietuva" ieškinį "Lietuvos geležinkeliams" teismas paneigė "Orlen Lietuva" pareikštus kaltinimus dėl ruožo Bugeniai-Rengė tyčinio demontavimo, kuris atnešė ekonominę žalą lenkiško kapitalo naftos perdirbimo įmonei.
Teismas nustatė, jog nesklandumai ruože Bugeniai-Rengė įvyko dėl objektyvių priežasčių, todėl negali būti jokio teisinio pagrindo konstatuoti, kad "Lietuvos geležinkeliai" pažeidė geležinkelių transporto veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus ir juose numatytas pareigas. Arbitražo teismas taip pat nurodė, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja tinkamai atlieka jai priskirtas funkcijas ir jokių įsipareigojimų AB "Orlen Lietuva" atžvilgiu suremontuoti ruožą Bugeniai-Rengė neturi.
Naftos perdirbimo kompanija kaltino "Lietuvos geležinkelius" tuo, kad bendrovė nedėjo visų racionalių pastangų, jog nesklandumai šiame ruože būtų pašalinti.
Rašyti komentarą