Greitasis konteinerinis traukinys "Vikingas" bendromis Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos ir kitų šalių pastangomis gali tapti svarbia dalimi pasaulinėje logistikos grandinėje, aptarnaujančia Rytų ir Vakarų prekybos srautus, mano užsienio reikalų viceministras Egidijus Meilūnas.
Jo teigimu, dabartinė Lietuvos užsienio politika yra orientuota į Lietuvos transporto sektoriaus konkurencingumo didinimą ir taip galėtų tinkamai reaguoti į pagrindinius globalizacijos iššūkius.
"Šaudyklinis traukinys "Vikingas" yra puiki galimybė Juodosios jūros, Kaukazo, Centrinės ir Rytų Azijos šalims eksportuoti savo prekes į Europą. Pasaulinės tendencijos turi įtakos konteinerių pervežimų augimui ir multimodalinio transporto plėtrai. Būdami regionų sandūroje, turime atidžiai stebėti globalinius procesus ir pasinaudoti galimybėmis tapti tiltu tarp Vakarų Europos ir Skandinavijos iš vienos pusės bei Pietų Kaukazo ir Centrinės Azijos iš kitos", - ketvirtadienį surengtoje konferencijoje kalbėjo viceministras.
E. Meilūno tikinimu, ilgalaikėje Lietuvos užsienio politikos vizijoje yra numatyta šalies transporto tinklų integracija į transeuropos transporto tinklus, Lietuvos kaip logistikos centro potencialo didinimas, transporto projektų, jungiančių Baltijos ir Juodosios jūros regionus, įgyvendinimas.
Tuo tarpu susisiekimo viceministras Arūnas Štaras pažymėjo, jog šiuo metu prie traukinio maršruto kertamų Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos teritorijų artimiausiu metu ketina prisijungti Azerbaidžanas, Gruzija, Moldova ir Sirija, taip pat vyksta dialogas su Turkija.
"Esu įsitikinęs, kad, suderinus bendrus veiksmus, projektas "Vikingas" turės perspektyvią ateitį, o bendras transporto koridorius su konkrečiomis taisyklėmis ir konkurencingais tarifais taps stipriausiu traukos veiksniu Europos ir Azijos krovinių savininkams", - sakė A. Štaras.
Greitasis konteinerinis traukinys "Vikingas" iš Ukrainos į Klaipėdos uostą ir atgal kursuoja nuo 2003 m. Nuo Odesos iki Klaipėdos traukinys nuvažiuoja per 56 valandas, juo vežamiems kroviniams taikomi transportavimo tarifai yra net trečdaliu mažesni nei vežant krovinius autotransportu.
Rašyti komentarą