Prieš dvejus metus Klaipėdos miesto savivaldybė viešai pareiškė, kad nesiruošia laikytis Transporto lengvatų bei Švietimo įstatymų ir kompensuoti profesinių mokyklų auklėtiniams jų kelionių iki 40 kilometrų nuo mokymo įstaigos.
Uostamiesčio valdžia tokį savo apsisprendimą motyvavo tuo, kad šias išlaidas mokiniams turėtų kompensuoti savivaldybės, kuriuose jie gyvena ir iš kurių atvyksta mokytis.
Toks klaipėdiečių nepaklusnumas neprasprūdo pro Vyriausybės atstovės Klaipėdos apskrityje akis, kuri jį apskundė teismui, kuris ir konstatavo, jog įstatymų privalu laikytis.
Paklusdama Temidei, uostamiesčio valdžia rado būdą, kaip iš šios situacijos išsisukti su kuo mažesniais nuostoliais miesto biudžetui. Šių metų sausio pabaigoje Klaipėdos miesto tarybos kolegija pritarė siūlymui kompensuoti ne už visas, o tik už dalį profesinių mokyklų auklėtinių kelionių.
Gyvenantiems bendrabučiuose - už dvi keliones per mėnesį, ne juose - už aštuonias.
Buvo paskaičiuota, kad priėmus tokį sprendimą kasmet miesto biudžete reikės surasti per milijoną litų.
"Tačiau Vyriausybės atstovė Klaipėdos apskrityje paprieštaravo tokiam sprendimui, tad radome kompromisą - miesto Tarybai teiksime ir alternatyvų sprendimą, kuriame numatyta profesinių mokyklų atstovams kompensuoti visas kelionių išlaidas. Teoriškai paskaičiuota, kad tokiu atveju biudžete reikės rasti per 4 milijonus litų", - pirmadienį vykusiame Klaipėdos miesto Tarybos Ugdymo ir jaunimo reikalų komitete sakė Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.
Tiesa, šis skaičius esą tik teorinis, nes niekas nežino, kiek studentų iš tikrųjų atneš autobuso bilietus, už kuriuos prašys kompensacijų.
"Be to - daug kas važinėja savo automobiliais. Tik laikas parodys, kiek reikės lėšų. O jei politikai palaikys pirmąjį, pigesnį miestui variantą, girdėjau, kad jis vėl bus skundžiamas ir gali grėsti įvairios sankcijos", - sakė L. Dūda.
Nepaisant gąsdinančių skaičių miesto biudžetui, Ugdymo ir Jaunimo reikalų komiteto nariai palaikė antrąjį variantą, pagal kurį planuojama kompensuoti visų kelionių išlaidas. Galutinį sprendimą turės priimti miesto Taryba.
Kompensacijas žadama pradėti mokėti nuo kovo mėnesio. Paskaičiuota, kad į jas pretenduoja 1428 moksleiviai, iš kurių daugiau nei tūkstantis gyvena bendrabučiuose.
Apie mokinių vežiojimo tvarką bei kompensacijas diskutuota ir praėjusių metų rudenį Klaipėdoje vykusiame didžiųjų miestų forume. Penkių didžiųjų miestų savivaldybės ėmėsi žygių, kad ši įstatymų numatyta prievolė būtų panaikinta.
Rašyti komentarą