"Klasco" perka tylesnius kranus

"Klasco" perka tylesnius kranus

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija ("Klasco") po dviejų mėnesių turėtų gauti naujos technikos, kurios dėka gerokai sumažės triukšmas šalia uosto gyvenantiems žmonėms. Tačiau pažadėti, kad laivai nebus kraunami naktį, bendrovės atstovai negali.

Apie tai antradienį kalbėta Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto išvažiuojamojo posėdžio metu. Jis vyko "Klasco" biure. Beje, po ilgai užtrukusių diskusijų komiteto nariai pasivaikščioti po uostą ir viską pamatyti savo akimis jau nebenorėjo.

"Klasco" komercijos direktorius Vytautas Kaunas ir technikos direktorius Algirdas Kamarauskas parodė miesto politikams skaidres, kaip vykdomi krovos darbai. Jie paaiškino, kad kraunant grūdus ir trąšas naudojamos uždaros technologijos, tad tarša aplinkai, galima sakyti, yra minimali - vadinamoji natūrali netektis, t. y. sąšlavos yra surenkamos ir utilizuojamos. Greiferiais čia kraunama tik cukraus žaliava, kuri esą visai nedulka.

Uostininkai prisipažino, kad problemiškiausias yra universalusis Krovos terminalas. Deja, kitokių technologijų krauti metalui kaip mechaniškai perkelti jį iš vienos vietos į kitą dar nėra. Tad suprantama, kad didesnio ar mažesnio triukšmo šiuo atveju išvengti sunku. Beje, šiandien "Klasco" atstovai susitiks su Švyturio gatvės gyventojais ir papasakos jiems apie situaciją uoste ir kokių priemonių ketinama imtis siekiant triukšmą bent sumažinti.

Iškraunant geležinkelio vagonus stengiamasi, kad kuo mažiau būtų dirbama naktimis, o štai laivų krovos normos yra labai griežtos ir, pasak A. Kamarausko, nėra tokio uosto, kuriame laivai nebūtų iškraunami ir naktimis.

"Klasco" atstovai tikino, kad reaguojama į gyventojų nusiskundimus dėl triukšmo. Jau yra užsakyti du modernūs kranai, kurie pakeis senuosius, magnetai ir kt. Ši nauja technika į Klaipėdą bus atgabenta po dviejų mėnesių.

Pasak "Klasco" atstovų, jeigu bus palaimintas vadinamasis vertikalus apželdinimas kaip kompensacija už želdinius uosto teritorijoje, kompanija pagalvos apie savo gana didelės tvoros apželdinimą. Be to, ji neatsisako skirti lėšų tam, kad netoli uosto teritorijos būtų sodinami medžiai.

Komiteto pirmininkas Audrius Vaišvila domėjosi, koks bus žiemos uosto likimas. Pasak A. Kamarausko, kadangi uoste siekiama 17 metrų gylio, Uosto direkcija yra suinteresuota didinti ir sausumos plotus. Tačiau "Klasco" nėra suinteresuota, kad būtų užpiltas žiemos uostas. 16-18 krantinės, nors jų būklė yra prasta, yra naudojamos tam tikrų rūšių kroviniams krauti. Prie tų krantinių perkraunama apie 1 mln. t krovinių. Todėl kompanija jau kreipėsi į Uosto direkciją prašydama renovuoti minėtas krantines. Kaip kompromisą "Klasco" siūlo Uosto direkcijai 14-ąją krantinę "pastumti" 30-40 metrų piečiau. 13 krantinę bendrovė ketina išnaudoti savo laivynui švartuoti, o renovuotas 16-18 krantines - krovai.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder