Sekmadienį nuo kompanijos "Bega" krantinės atsišvartavęs "Panamax" tipo laivas "CSK Unity", plaukiojantis su Singapūro vėliava, iš viso išgabeno 65 tūkst. tonų AB "Kauno grūdai" ir UAB "Agrospelta" eksportuojamų kviečių.
Nors Lietuvoje kviečiai dar nebaigti kulti, eksportuotojams pavyko sukaupti ir išsiųsti pirmąją partiją bei įvykdyti išankstinius įsipareigojimus pirkėjams.
Prie to prisidėjo ir kompanija "Bega" galimybės operatyviai priimti geležinkelio vagonais bei autotransportu į uostą gabenamus grūdus, kurie kompanijoje iškraunami specializuotuose iškrovos postuose.
Šiemet šios galimybės buvo dar labiau padidintos, kompanijai "Bega" pastačius ir pradėjus eksploatuoti naują geležinkelio vagonų ir automašinų iškrovos postą, skirtą grūdams bei kitai biriai žemės ūkio produkcijai.
Oficialiai visuomenei, verslo bei uosto bendruomenei naujasis vagonų ir automobilių iškrovos postas bus pristatytas rugsėjo 15 d., kai bus minimas pirmosios privačios Klaipėdos uosto krovos kompanijos "Bega" veiklos 25 metų jubiliejus.
Praėjusiais metais vien tik "Begoje" iš viso buvo pakrauta 1,2 mln. birių žemės ūkio produktų, iš jų - apie 1 mln. t lietuviškų eksportinių grūdų.
Kompanijos vadovybė planuoja, kad šiemet, priklausomai nuo to, koks bus derlius, grūdų krova išaugs iki 1,5 mln. t.
Galimybės tokiam augimui atsirado šiemet kompanijai "Bega" pastačius papildomas 60 tūkst. kub. m silosų tipo talpyklas grūdams sukaupti. Iš viso šiuo metu vien tik birios žemės ūkio produkcijos sukaupimo pajėgumai kompanijoje "Bega" siekia per 300 tūkst. kub. m.
Naujieji silosai dedikuoti vienai stambiausių Europos žemės ūkio įmonių grupių "Danish Agro" priklausančiai bendrovei Lietuvoje "Baltic Agro".
Kaip ir buvo žadėjusi, praėjusių metų pabaigoje paruošiamuosius statybos darbus pradėjusi "Bega" spėjo pastatyti ir paruošti naująsias talpyklas šiam grūdų sezonui, tad "Baltic Agro" šiuo metu jau kaupia jose savo eksportuojamų grūdų laivines partijas. Oficialus silosų pristatymas taip pat yra numatytas rugsėjo 15 d.
Tiek naujosios grūdų talpyklos, tiek minėtas geležinkelio vagonų bei automobilių iškrovos postas yra integruoti į nuo 2013 m. veikiančio vieno moderniausių rytinėje Baltijos jūros pakrantėje kompanijos "Bega" žemės ūkio produktų krovos terminalo sistemą.
"Begos" investicijos į suprastruktūros objektus šiemet siekia apie 8 mln. eurų, o per artimiausius trejus metus į krovos pajėgumų plėtrą kompanija žada investuoti 25 mln. eurų.
Daug svarbių darbų kompanijos "Bega" teritorijoje šiemet atlieka ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Šiuo metu yra baigiama krantinės Nr. 66 rekonstrukcija bei naujų geležinkelio kelių įrengimas joje. Projekto vertė - 4,38 mln. eurų.
Taip pat tęsiama krantinių Nr. 67-68 rekonstrukcija, kurios metu šios krantinės vienos pirmųjų uoste perstatomos perspektyviniam 16,5 metro gyliui.
Savo ruožtu kompanija "Bega" šių krantinių užnugaryje planuoja sukurti naujus birių krovinių krovos į laivus pajėgumus bei pastatyti universalias talpyklas.
Prasidėjęs grūdų eksporto sezonas turėtų gerokai pagerinti viso Klaipėdos uosto krovos rezultatus. Pernai jame eksportinių grūdų perkrauta beveik 3 mln. t. Daugiau nei trečdalis šio kiekio tenka kompanijai "Bega".
Rašyti komentarą