Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centras (KRATC) birželio pabaigoje paskelbė tarptautinį uostamiesčio komunalinių atliekų surinkimo ir išvežimo į Dumpių sąvartyną paslaugų pirkimo atvirąjį konkursą. Jame numatoma, kad vežimo kaina neturėtų viršyti 95 litų už toną - maždaug 35 proc. mažiau nei dabar (144 Lt).
Permoka milijonus
Šiuo metu Klaipėdos mieste beveik du trečdalius rinkliavos (203 Lt/t) sudaro atliekų surinkimo ir transportavimo sąnaudos.
Iki šiol Klaipėdoje atliekų surinkėjai dirba pagal tiesioginėse derybose sutartą įkainį, nes dėl dar 2008 m. prasidėjusių teisminių ginčų Klaipėdos mieste nepavyko įvykdyti konkurso jų parinkimui.
Prieš penkerius metu KRATC jau buvo paskelbęs atliekų vežėjo konkursą. Pagal jo sąlygas, miestas buvo suskirstytas į tris zonas. A zona apėmė teritoriją nuo Girulių ir Kalotės iki Danės upės, B - nuo Danės iki Naikupės ir Debreceno gatvių, C - visus likusius pietinius mikrorajonus. Kiekvieną zoną turėjo aptarnauti vienas vežėjas, pasiūlęs geriausią kainą.
Šio konkurso paskelbimo teisėtumą vežėjai apskundė teismams, bylinėjimasis pasiekė net Konstitucinį Teismą.
"Nors pirmojo konkurso byla vis dar nebaigta, tačiau Viešųjų pirkimų tarnyba mums leido vykdyti naują konkursą ir mes išnaudojame šią progą, nes siekiame sumažinti paslaugų įkainius, kurie lemia klaipėdiečių mokamos vietinės rinkliavos dydį", - aiškino Tomas Mataitis, KRATC Viešųjų pirkimų ir projektų administravimo skyriaus viršininkas.
Pasak jo, teisės aktai leidžia viešųjų pirkimų metu nustatyti, kuri kaina pirkėjui yra pernelyg didelė.
"Konsultantai, įvertinę įvairius parametrus - konteinerių kiekį, važiavimo tankį, atstumus, kuro kainas, atlyginimų dydžius ir taip toliau, nustatė, jog kaina neturėtų būti didesnė nei 95 litai už toną", - aiškino T. Mataitis.
"Vakarų ekspreso" gauti duomenys rodo, kad kitų rajonų teritorijose dirbantys savivaldybėms priklausantys vežėjai už savo paslaugas prašo 11-35 proc. mažiau nei uostamiestyje dirbantys jų kolegos. Pavyzdžiui, už vienos atliekų tonos išvežimą "Kretingos komunalininkas" gauna 104 litus, "Mažeikių komunalininkas" - 129, "Šilalės komunalinis ūkis - 93, o Klaipėdoje dirbančios bendrovės "Specialus autotransportas" - 145, "Econovus" - 141 Lt, "SKT Environmental Services Klaipėda" - 138 Lt.
Nuo 2009 m. į Dumpių sąvartyną iš Klaipėdos miesto atvežta 267 366 tonos atliekų. Darant prielaidą, kad už vieną toną vežėjams mokėta 40 litų daugiau, vien nuo 2009-ųjų būtų sutaupyta apie 10,7 mln. litų.
Be to, naujame konkurse miestas jau yra suskaidytas tik į dvi dalis - į šiaurę nuo Baltijos prospekto, ir į pietus nuo jo. Kiekvieną zoną aptarnaus jai skirtą konkursą laimėjęs atliekų vežėjas. Taip siekiama išgyvendinti situaciją, kai kiemuose stovi skirtingų firmų konteineriai ir tai neleidžia taupyti vežimo kaštų bei sumažinti šiukšliavežių eismo mieste.
Domisi ir autobusų parkas
"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad į atliekų tvarkymo rinką ruošiasi sugrįžti ir pati savivaldybė, beveik prieš dešimtmetį už 6,7 mln. litų pardavusi bendrovę "Specialus autotransportas".
Savivaldybės valdomas UAB Klaipėdos autobusų parkas (KlAP) dar pernai metų pabaigoje išanalizavo bei įvertino savo galimybes užsiimti ir atliekų surinkimo, jų tvarkymo bei vežimo į sąvartynus veikla. Konstatuota, kad bendrovė galėtų užsiimti šia veikla ir sau, ir miestui palankiomis sąlygomis, jei gautų mažiausiai trečdalį rinkos. "Vakarų ekspreso" duomenimis, įmonė apskaičiavo, jog jos įkainiai tada galėtų būti iki trečdalio mažesni nei dabar prašo privatininkai.
KlAP generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė patvirtino, kad jos vadovaujama bendrovė yra viena iš 13, kuri jau pasiėmė KRATC paskelbto konkurso sąlygas.
"Susiradome partnerį, nes vieni dėl patirties stokos negalėtume dalyvauti tokiame konkurse. Dabar nagrinėjame konkurso sąlygas ir netrukus priimsime galutinį sprendimą, ar dalyvauti jame", - sakė J. Daugininkienė.
Ji akcentavo, kad sąlygas šiukšliavežių technikai prižiūrėti įmonė turi jau dabar, tad daug į tai investuoti nereikėtų. Pavyzdžiui, anksčiau KlAP plovyklose savo mašinas plaudavo vieni šiukšliavežiai.
"Tačiau net jei ir imtumėmės šio verslo, tai nesudarytų pagrindinės mūsų įmonės pajamų dalies", - sakė pokalbininkė.
Tuo metu prieš keletą mėnesių "Vakarų ekspreso" kalbinti dabar Klaipėdoje atliekas vežančių įmonių vadovai tvirtino, jog dirbti už mažesnius įkainius yra neįmanoma. Esą vairuotojų ir kitų darbuotojų alga juk visur panaši, konteineriai, mašinos perkamos iš tų pačių tiekėjų ir t.t.
KRATC konkurso rezultatai turėtų paaiškėti rugpjūtį.
Rašyti komentarą