Daugiau nei 70 mln. litų kainavusi KLASCO trąšų krovos komplekso plėtra vykdyta beveik dvejus metus. Kompleksas papildytas nauju 100 tūkst. tonų talpos birių trąšų sandėliu, transporteriais, elevatoriais ir laivo krautuvu, 980 metrų ilgio geležinkelio keliais.
KLASCO generalinio direktoriaus Audriaus Paužos teigimu, naujoji trąšų krovos komplekso dalis leis bendrovei užtikrinti krovos kokybę, sutrumpinti laivų prastovų laiką, o tai padidins tiek viso Klaipėdos uosto, tiek ir įmonės konkurencinį pranašumą.
Bendrovė pažymi, kad dabar vienu metu skirtingos trąšos galės būti kraunamos į du "Post Panamax" tipo laivus prie 5 ir 6 krantinių, kurių gylis siekia 14,5 metro, arba į vieną laivą, bet jau dviem laivo pakrovimo rankovėmis bei taip krovos laiką sutrumpinant dvigubai. Bendras laivų krovos našumas sieks 1,6 tūkst. tonų trąšų per valandą. Naujai įrengtas vagonų iškrovos mazgas vienu metu galės priimti 4 geležinkelio vagonus. Visas krovos procesas yra automatizuotas.
Anot A. Paužos, poreikį didinti trąšų krovos kompleksą padiktavo bendrovės klientų - "Achemos" ir Baltarusijos kalio bei azoto trąšų eksportuotojų ketinimai plėsti rinkai tiekiamos produkcijos įvairovę.
Bandymai naujoje krovos komplekso dalyje vykdyti nuo balandžio - kalio chlorido, KAN ir karbamido trąšomis buvo pakrauti keli dideli ir mažesni laivai.
"Nauja krovos komplekso dalis jau dirba visu pajėgumu, kuris bendrai siekia apie 2 milijonus tonų trąšų per metus. Iki šiol bendrovė vidutiniškai perkraudavo apie 4 milijonus tonų skirtingų trąšų per metus, - sakė A. Pauža. - Projektas įgyvendintas be vėlavimų, todėl galime džiaugtis, kad tesėjome partneriams duotą žodį. Įtemptos konkurencijos sąlygomis atsakomybė ir pasitikėjimas tebėra verslo sėkmės garantijos."
Didžiausios uosto krovos kompanijos KLASCO krova 2013-aisiais siekė 12,4 mln. tonų. Pirmąjį šių metų pusmetį bendrovė perkrovė 6,4 mln. tonų krovinių, iš jų trąšų - 2,2 mln. tonų. A. Pauža pažymėjo, jog, lyginant su pernai, šiemet trąšų krova yra ženkliai išaugusi, o to pagrindinė priežastis - bendrovės partneriams pavyksta sėkmingiau rinkoje parduoti savo produkciją.
Tęsiant plėtros programą artimiausiais metais KLASCO numato statyti sandėlius Vitės kvartale ir veiklą plėtoti Smeltės pusiasalyje, šalia Jūrų perkėlos terminalo.
Rašyti komentarą