Finansinių paslaugų reklama: daugiausia pažeidimų siūlant vartojimo kreditus
„Finansinių paslaugų reklama - jautri sritis, kadangi finansiniai sprendimai gyventojams gali turėti ilgalaikių pasekmių. Todėl ypač svarbu, kad reklamoje nebūtų nutylima klientui svarbi informacija, kad ji neklaidintų ir nekurtų neteisingų lūkesčių prisiimant finansinius įsipareigojimus. Tai, kad daugiausia pažeidimų nustatyta reklamuojant vadinamuosius greituosius kreditus, dar kartą liudija problemas šioje rinkoje ir poreikį jas spręsti griežtinant reklamos reikalavimus ir atsakomybę už jų nepaisymą", - sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.
Dažniausias vartojimo kredito reklamose nustatomas pažeidimas - atskleidžiama ne visa būtina informacija apie vartojimo kredito kainą ir su juo susijusias išlaidas. Pavyzdžiui, nurodama, kad palūkanų norma nulinė, tačiau neinformuojama apie kitus mokesčius. Tokia reklama neleidžia vartotojams visapusiškai įvertinti siūlomos sudaryti sutarties sąlygų ir prisiimamo įsipareigojimo.
Antras dažnas pažeidimas - svarbi informacija apie vartojimo kredito išlaidas pateikiama mažesniu, blankesniu šriftu nei kita reklamos informacija.
Vartojimo kredito įstatyme nustatyta: jei vartojimo kredito sutarties reklamoje nurodoma palūkanų norma arba bet kokios su vartojimo kreditu susijusios išlaidos, tai būtina kartu aiškiai, glaustai bei pastebimai nurodyti ir standartinę informaciją, t. y. palūkanų normą, bendrą vartojimo kredito sumą, bendrą vartojimo kredito kainos metinę normą ir kt.
Nustačiusi netinkamos reklamos atvejus, Priežiūros tarnyba nurodo nedelsiant nutraukti tokios reklamos transliavimą ir imtis prevencinių priemonių, kad tai nepasikartotų. Už grubius pažeidimus, atsižvelgus į reklamos kiekį ir mastą, skiriamos baudos. Lietuvos banko Priežiūros tarnyba 2 vartojimo kredito davėjams yra skyrusi 3 pinigines baudas (jų suma sudaro 16 703 Eur).
Lietuvos banko kompetencija prižiūrint vartojimo kreditų reklamą - vertinti, ar joje pateikiama visa privaloma informacija. Klaidinamos, lyginamosios vartojimo kreditų reklamos atvejus tiria Konkurencijos taryba. Prižiūrėdamas kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų ar finansų maklerio įmonių paslaugų reklamą, Lietuvos bankas turi teisę imtis veiksmų ir tais atvejais, kai nustato, kad minėtų finansinių paslaugų reklama turi klaidinamos reklamos požymių.
Priežiūros tarnyba nustatė 4 netinkamos indėlių reklamos atvejus: buvo pateikta ne visa privaloma informacija arba informacija klaidino, nes neatitiko indėlį siūlančio banko svetainėje skelbiamos informacijos. Netinkamoje valdymo įmonės paslaugų reklamoje taip pat buvo pateikta ne visa privaloma informacija.
Rašyti komentarą