Eligijus Masiulis: "Susisiekimo ministras turėtų paaiškinti, kodėl atsisakoma steigti bendrą įmonę projektui "Rail Baltica 2" įgyvendinti"
"Susisiekimo ministras turėtų išsamiai paaiškinti, kodėl Lietuva atsisako idėjos steigti bendrą mūsų šalies, Latvijos ir Estijos įmonę, skirtą projektui "Rail Baltica 2" įgyvendinti, - sako jis.
E. Masiulio manymu, nepamatuoti Vyriausybės veiksmai kelia nereikalingą įtampą dėl projekto "Rail Baltica 2" tęstinumo.
"Susisiekimo ministras turėtų paaiškinti, kodėl taip neatsakingai keičiama Lietuvos pozicija dėl projekto "Rail Baltica", taip pat - kieno interesai tai lemia. Viena vertus, tokiais Vyriausybės žingsniais rizikuojame prarasti kelis milijardus ES paramos lėšų. Kita vertus, ant kortos pastatyta tai, kas mums svarbiausia - tai yra greita europinė geležinkelio vėžė, kuri mus sujungtų su Vakarų Europa ir leistų ne tik gabenti krovinius, bet ir nevaržomai, patogiai keliauti", - pažymėjo jis.
ELTA primena, kad susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pasisakė prieš bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės, skirtos projektui "Rail Baltica 2" įgyvendinti, steigimą. Jis siūlė vietoj jos pasirinkti šiuo metu Europoje naudojamą geležinkelių valdymo modelį bei įkurti Europos ekonominių interesų grupę projekto įgyvendinimo klausimams spręsti.
Ministro R. Sinkevičiaus teigimu, toks veiklos modelis leistų pasiekti tuos pačius projekto tikslus, bet padėtų sutaupyti daug laiko ir lėšų, kurių pareikalautų bendros įmonės steigimas. Be to, Europos ekonominių interesų grupėje būtų kviečiamos kartu dirbti ir Lenkija bei Suomija, kurios bendros įmonės kūrime neketina dalyvauti.
"Rail Baltica" - vienas iš prioritetinių Europos geležinkelių projektų, sujungsiantis Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą.
AB "Lietuvos geležinkeliai" yra "Rail Baltica" projekto vykdytoja Lietuvos teritorijoje.
Europos Sąjungos TEN-T programos ir Lietuvos valstybės lėšomis finansuojamos dvi "Rail Baltica" projekto dalys mūsų šalies teritorijoje - europinės vėžės rekonstrukcija ir tiesimas nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos iki Marijampolės bei esamos geležinkelio linijos rekonstrukcija nuo Šiaulių iki Lietuvos ir Latvijos sienos.
Rašyti komentarą