Dauguma gyventojų teigiamai vertina AB Lietuvos pašto paslaugų kokybę, rodo apklausa

Dauguma gyventojų teigiamai vertina AB Lietuvos pašto paslaugų kokybę, rodo apklausa

Dauguma gyventojų teigiamai vertina AB Lietuvos pašto paslaugų kokybę, rodo Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) užsakymu atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa, kurios tikslas buvo ištirti universaliosios pašto paslaugos naudotojų poreikius ir įvertinti teikiamos universaliosios pašto paslaugos kokybę bei prieinamumą miesto ir kaimo gyvenamosiose vietovėse.

Apklausos duomenimis, teigiamai universaliosios pašto paslaugos teikėjo AB Lietuvos pašto paslaugų kokybę pagal skirtingus parametrus vertina nuo 75 iki 87 proc. naudotojų.

Pusė (50 proc.) naudotojų AB Lietuvos pašto paslaugomis naudojasi kartą per mėnesį. Dažniau pasinaudoti paslaugomis tenka maždaug penktadaliui (19 proc.) apklaustųjų, o rečiau paslaugomis naudojasi 31 proc. respondentų.

Apklausa parodė, kad dažniausiai Lietuvos gyventojai naudojasi universaliosios pašto paslaugos teikėjo teikiamomis laiškų (korespondencijos) siuntimo ir gavimo paslaugomis (63 proc.), registruotosios korespondencijos siuntimo ir gavimo paslaugomis (52 proc.), siuntinių siuntimo ir gavimo Lietuvoje paslaugomis (50 proc.). Rečiau naudojamos paslaugos yra siuntinių siuntimas ir gavimas į ir iš užsienio šalių (37 proc.), laiškų (korespondencijos) siuntimas ir gavimas į ir iš užsienio šalių (34 proc.), kurjerių paslaugos (33 proc.). Rečiausiai naudojama paslauga yra įvertintųjų laiškų siuntimas ir gavimas (6 proc.).

Tyrimo dalyviai gana palankiai vertina universaliosios pašto paslaugos teikėjo teikiamos universaliosios pašto paslaugos kokybę pagal visus analizuotus parametrus, t. y. pagal pristatymo greitį, kokybę, gautų siuntų būklę ir informacijos apie teikiamas paslaugas prieinamumą - teigiamų atsakymų ("visiškai sutinku" ir "greičiau sutinku") dalis svyruoja nuo 75 iki 87 proc. Vis dėlto 12 proc. tyrimo dalyvių nurodo, kad laiškai ir siuntiniai pristatomi sugadinti, 14 proc. teigia, kad dingsta juose siunčiami daiktai, 19,5 proc. negalėjo sutikti su teiginiu, kad laiškai ir siuntiniai pristatomi greitai. 67 proc. tyrimo dalyvių nurodo, kad artimiausios pašto paslaugų teikimo vietos darbo laikas yra patogus. Priešingos nuomonės laikosi 27 proc. visų apklaustųjų arba 36 proc. kaimo gyventojų ir 18 proc. miesto gyventojų artimiausios pašto paslaugų teikimo vietos darbo laiką vertina kaip nepatogų.

Vertindami atstumą iki pašto paslaugų teikimo vietų, 47 proc. respondentų nurodė, kad pašto skyrius yra arti namų, 41 proc. respondentų atstumą vertina nei arti, nei toli ,ir 12 proc. nurodo, kad artimiausias pašto skyrius jiems yra per toli. 37 proc. tyrimo dalyvių laikosi nuostatos, kad viešai naudoti skirta pašto dėžutė yra arti namų; 27 proc. - nei arti, nei toli; 12 proc. - toli. Maždaug ketvirtadalis (24 proc.) apskritai nežino, kur įrengta tokia pašto dėžutė. Priimtinas atstumas iki dažniausiai lankomos AB Lietuvos pašto paslaugų teikimo vietos yra santykinai nedidelis. Dauguma pageidauja, kad atstumas iki pašto paslaugos teikimo vietos būtų ne didesnis kaip 2 km: iki pašto skyriaus toks atstumas priimtinas 72 proc., iki kilnojamojo pašto - 53 proc. ir iki viešai naudoti skirtų pašto dėžučių - 76 proc. respondentų.

Dauguma universaliosios pašto paslaugos naudotojų laiškų (korespondencijos) iki 20 g siuntimo kainą tiek Lietuvoje, tiek užsienyje vertina kaip vidutinišką: Lietuvoje kaip vidutinišką įvertino 67 proc., į ES šalis - 73 proc., į kitas šalis - 69 proc. respondentų. Didelio formato laiškų siuntimo kaina taip pat dažniausiai suvokiama kaip vidutinė: siuntimo kainą Lietuvoje kaip vidutinišką nurodė 69 proc., į ES šalis - 64 proc. tyrimo dalyvių. 50 proc. respondentų nurodo, kad siuntinių siuntimo kaina Lietuvoje yra vidutinė, 39 proc. - didelė. Siuntinių siuntimas į ES šalis ar į kitas valstybes dažniau vertintas kaip brangus: siuntimo į ES šalis kainą 23 proc. vertina vidutiniškai, 74 proc. nurodo, kad siųsti yra brangu; į kitas šalis - atitinkamai 22 proc. ir 76 proc.

Siunčiant siuntą, naudotojams svarbi kuo mažesnė siuntinio kaina (44 proc.). Šiek tiek rečiau minimas siuntinio saugumas (40 proc.). Mažiausiai reikšmingas kriterijus yra siuntos pristatymo terminas - 16 proc. respondentų šį kriterijų paminėjo kaip svarbiausią.

Tyrimą RRT užsakymu 2014 metų spalio 15 - lapkričio 5 dienomis atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė "Spinter tyrimai". Tyrimo metu buvo apklaustas 601 respondentas (301 miesto ir 300 kaimo AB Lietuvos pašto paslaugų naudotojų).

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder