2006 m. nutraukus naftos tiekimą "Družbos" naftotiekiu, "ORLEN Lietuva" žaliavą atsigabena tanklaiviais, Tačiau naftos iškrovimą neretai apsunkina nepalankios oro sąlygos, neleidžiančios prie Baltijos jūroje esančio plūduro prisišvartuoti laivams.
Pasak "ORLEN Lietuva" vamzdynų ir jūrinių terminalų direktoriaus Lino Baužio, nors pernai dėl prastų oro sąlygų tanklaiviai prastovėjo 525 valandas (2009 m. - 241 valandą), tai nesutrukdė iškrauti didesnį kiekį naftos ir aptarnauti daugiau tanklaivių.
Pernai dviejų Būtingės rezervuarų dugnų būklė pirmą kartą įvertinta išoriniu akustinės emisijos metodu. Tai leido pratęsti rezervuarų eksploatacijos laiką ir per metus sutaupyti apie 1,5 mln. Lt. Anksčiau būdavo visiškai išvalomas rezervuaras ir tokie akustiniai matavimai atliekami iš rezervuaro vidaus. Naujoji praktika ateityje bus taikoma ne tik Būtingės terminale, bet ir "ORLEN Lietuva" naftos perdirbimo gamykloje Mažeikiuose. "Dėl to naftos talpyklos patikra užims vieną dieną, o ne 2-3 mėnesius. Svarbu ir tai, kad dėl to nereikia atlaisvinti rezervuaro", - pridūrė L. Baužys.
Gegužę terminale aptarnautas 700-asis tanklaivis. Juo tapo tanklaivis, iš terminalo Rusijoje atgabenęs per 104 tūkst. tonų naftos.
1999-aisiais atidarytą Būtingės naftos terminalą su "ORLEN Lietuva" naftos perdirbimo gamykla Mažeikiuose jungia 91,5 km ilgio naftotiekis. Per metus terminalas gali importuoti iki 12 mln. tonų naftos. Būtingėje gali būti aptarnauti iki 150 tūkst. tonų talpos tanklaiviai.
Rašyti komentarą