1992 m. veiklą pradėjusi kompanija pirmiausiai išplėtojo pietinę nuomojamos teritorijos dalį, kur per pirmuosius 15 metų buvo pastatyti mechanizuoti birių trąšų eksporto, žaliavų importo sandėliai, skystų produktų rezervuarai, geležinkelio iškrovimo-pakrovimo stotys, juostinių transporterių galerijos, įsigyti kranai, laivų krovimo mašinos ir kt. Tuo metu šiaurinę kompanijos "Bega" dalį ilgą laiką dengė seni nebenaudojami kartono kombinato statiniai ir iš esmės ji nebuvo pritaikyta uostinei veiklai.
Simbolinis startas šiaurinės "Begos" teritorijos plėtrai buvo duotas 2009 m. balandžio 10 d., kai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo taryba krantinių Nr. 66-67 rekonstrukciją su pirso (krantinių Nr. 66a-67a) statyba bei uosto suprastruktūros komplekso šių krantinių užnugaryje sukūrimą pripažino svarbiu Klaipėdos uosto investiciniu projektu.
Unikalaus terminalo pradžia
Įgyvendinant šią programą, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija investavo į 236,80 m ilgio ir 30 m pločio pirso statybą, tuo metu kompanija "Bega" pastatė universalų 160 tūkst. kubinių metrų talpos, turintį 8 atskiras sekcijas žemės ūkio produktų sandėlį, požeminėmis ir antžeminėmis juostinių transporterių galerijomis sujungtą su pirsu. Kartu buvo pastatyta ir žemės ūkio produktus atgabenančių ar išgabenančių geležinkelio vagonų bei autotransporto iškrovimo bei pakrovimo stotis.
Nors 20 tūkst. kv. m ploto universalus birių žemės ūkio produktų sandėlis buvo baigtas statyti dar 2012 m., pirsas tinkamu naudoti pripažintas 2013-ųjų vasarį, tačiau komplekso veikla didesnį pagreitį įgijo tik tuomet, kai, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai pradėjus vadovauti Arvydui Vaitkui, buvo išspręsta gylio prie krantinių stygiaus problema ir prie pirso (67a krantinės) buvo patvirtinta maksimali leistina 13 m laivų grimzlė.
2014-aisiais "Begoje" į prie pirso stovintį laivą buvo pakrautas rekordinis grūdų kiekis - 74 tūkst. t. Šis rekordas viso Klaipėdos uosto mastu iki šiol nėra viršytas.
Be to, kadangi terminale prie skirtingų pusių stovintys laivai vienu metu gali būti ir pakraunami, ir iškraunami, jis periodiškai dirba ir vadinamojo "habinio" uosto principu, priimdamas dideles birios žemės ūkio produkcijos partijas ir išskirstydamas ne tik sausumos transportu, bet ir mažesniais laivais į Baltijos jūros uostus, t. y. vykdant krovą pagal schemą laivas-laivas.
PLĖTRA. Vos per keletą metų, nuo 2010-ųjų, šiaurinė kompanijos "Bega" dalis pasikeitė neatpažįstamai. Per šį laikotarpį čia beveik nuo nulio sukurtas galingas žemės ūkio produktų krovos kompleksas.
Kadangi nemaža dalis grūdų dalis į kompaniją atvežama autotransportu, siekdama sumažinti autotransporto srautus miesto gatvėse, "Bega" savo rezervinėje teritorijoje prieš kelerius metus įrengė erdvią autotransporto priėmimo aikštelę. Joje yra svarstyklės bei grūdų mėginių tyrimo laboratorijos.
Terminalą teko plėsti
Pradėjus veikti naujam žemės ūkio produkcijos terminalui, smarkiai išaugo kompanijos "Bega" perkraunamų grūdų bei kitos žemės ūkio produkcijos srautai, kurių dalis bendroje krovos struktūroje padidėjo nuo 7 proc. 2011 m. iki 30 proc. šiuo metu.
Kita vertus, tai lėmė būtinybę toliau plėsti terminalą, kad būtų padidintos galimybės sukaupti eksportinius grūdus. Todėl 2014 m. ir 2015 m. buvo pastatytos papildomos 10 tūkst. ir 40 tūkst. kub. m talpyklos.
Šiemet kompanija "Bega" įgyvendino dar vieną žemės ūkio produktų krovos terminalo plėtros etapą ir pastatė šešias silosų tipo talpyklas po 10 tūkst. kub. m bei papildomą geležinkelio vagonų ir autotransporto priemonių iškrovimo stotį. Šie objektai oficialiai bus atidaryti rytoj.
[CITATA]
Dabar šiaurinėje "Begos" dalyje vienu metu galima sandėliuoti 300 tūkst. kub. m žemės ūkio produkcijos, metinis vien tik šio segmento krovos pajėgumas siekia apie 4 mln. t.
Krantinių rekonstrukcija
Rytoj oficialiai bus atidaryta ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rekonstruota "Begos" naudojama 66-oji krantinė su nutiestomis dviem geležinkelio linijomis. Darbai buvo pradėti 2016-ųjų pradžioje. Šią trumpą krantinę reikėjo rekonstruoti tam, kad pagilinus būtų galima išnaudoti ir šiaurinę naujojo pirso dalį, kad prie jos, kaip ir prie pietinės, galėtų švartuotis "Panamax" tipo laivai.
Šiuo metu "Begos" nuomojamoje teritorijoje dar rekonstruojamos 67-68 krantinės, kurios vienos pirmųjų uoste bus pritaikytos perspektyviniam 16,5 m gyliui.
Nauji akcentai mieste
Plėtodama uostinę veiklą, šiemet 25-erių metų veikos sukaktį mininti kompanija "Bega" nuolat prisideda ir prie miesto gražinimo. Ilgą laiką ši įmonė prižiūrėjo bei savo lėšomis eksploatavo Danės skvero fontaną, kuris netrukus bus rekonstruotas, prisidėjo prie miesto simbolio burlaivio "Meridianas" atstatymo, yra Klaipėdos dramos teatro mecenatė ir kt.
Šiandien Martyno Mažvydo alėjoje bus atidengtas suoliukas su "Alėjos knyga", kurį miestui dovanoja kompanija "Bega". Menininkų Romualdo ir Aro Martinkų kūrinys "Alėjos knyga" pasakoja pirmosios pėsčiųjų alėjos Klaipėdoje istoriją ir pristato meninių objektų autorius bei mecenatus.
Dar vienas meninis akcentas jau yra atsiradęs ant vieno iš kompanijai "Bega" priklausančių buvusių istorinių celiuliozės fabriko pastatų - Nemuno g. 2A - fasado. Suderinus su paveldosaugininkais bei Klaipėdos miesto savivaldybe, šio pastato siena buvo papuošta uosto vaizdu, kuris bus atidengtas rytoj, rugsėjo 15 d.
Rašyti komentarą