Baltijos šalys sutarė, kaip skirstyti PVM tiesiant "Rail Balticą"

Baltijos šalys sutarė, kaip skirstyti PVM tiesiant "Rail Balticą"

Trijų Baltijos šalių transporto ministrai sutarė, kaip paskirstyti pridėtinės vertės mokestį (PVM) vykdant "Rail Baltica" tiesimo darbus, - mokestis bus sumokamas toje valstybėje, kurioje bus atliekami darbai.

Apie Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) dienų Roterdame metu pasiektą susitarimą trečiadienį spaudos konferencijos metu pranešė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

"Tokią schemą suradom ir visi trys ministrai ją pasirašė", - kalbėjo R. Sinkevičius.

Praėjusią savaitę EK komisija su išlygomis sutiko skirti per 190 mln. eurų finansavimą antrajam "Rail Baltica" tiesimo darbų etapui Lietuvoje, nors Vilnius prašė 196 mln. eurų. Anot ministro, didžioji dalis numatomo finansavimo bus skirta traukinių valdymo sistemos įrengimui jau esančiame "Rail Balticos" ruože nuo Lenkijos sienos iki Kauno, likusios antrosios paraiškos sumos užteks maždaug 55 km naujos vėžės nuo Kauno Latvijos sienos link nutiesimui.

EK lėšas Lietuvai sutiko skirti su tam tikromis sąlygomis. Reikalaujama detalizuoti traukinių valdymo sistemos (ERTMS) parametrus ir pagrįsti jos atitiktį Europos geležinkelių agentūros keliamiems reikalavimams, taip pat atlikti galimybių studiją ir pagrįsti, kaip "Rail Baltica" vėže važiuojantys traukiniai pasieks deklaruojamą maksimalų 240 km/val. greitį. EK taip pat skubino rasti sutarimą dėl bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės "RB Rail" veiklos - Baltijos valstybės nesutarė, kas ir kaip turėtų vykdyti viešuosius pirkimus vėžei tiesti. Lietuva laikėsi pozicijos, kad PVM mokestis turi likti šalyje, kurioje vykdomi darbai, net jei visus pirkimus vykdys Latvijoje registruota "RB Rail".

R. Sinkevičius taip pat informavo, kad ministrai ir "Rail Baltica" projekto koordinatorė Katerina Trautman pasirašė politinę deklaraciją dėl poreikio projektui skirti tolesnį finansavimą po 2020 m.

Pasak ministro, Briuselis numato ir trečią kvietimą teikti paraiškas transporto projektams pagal "Connecting Europe Facility" (CEF) programą, bendras šiai priemonei numatomas finansavimas sieks 1,1 mlrd. eurų.

"Jame palankesnį statusą patenkinti turės Rytų Europos valstybės, mažosios šalys", - teigė R. Sinkevičius.

Ministro teigimu, Lietuva taip pat teiks paraiškas trečiajam kvietimui, tačiau konkretūs projektai dar nėra atrinkti.

"Projektų turime nemažai, tarp jų ir geležinkelio stoties ties Karmėlava statybos projektą, Vilniaus jungties projektavimą ir tęsimą "Rail Baltica" geležinkelio vėžių", - kalbėjo R. Sinkevičius.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder