Nors nuo metų pradžios didėjantis akcizas kurui visas kainas spaus į viršų, o mums teks primokėti savo dalį su ES parama perkant naujus ekologiškus autobusus, - 12 procentų sumažėjęs PVM miesto ir priemiesčio keleivių vežimui bei sėkmingai Klaipėdoje vykdoma viešojo transporto sistemos pertvarka leidžia sumažinti bilietų kainas. Pertvarkant kainas orientuojamasi į daugiausiai viešuoju transportu besinaudojančius keleivius - nuolat vykstančius dirbti ar mokytis. Jų dalis tarp keleivių yra 63 proc., jų išlaidos viešajam transportui vartojimo krepšelyje yra pačios didžiausios, todėl jiems kainą yra siūloma mažinti daugiausiai. Pagal sprendimo projektą mažėtų terminuotųjų bilietų kainos, priklausomai nuo jų rūšies – nuo 7 iki 30 procentų, rašoma pranešime.
Palyginimui, metinis vardinis terminuotasis visų savaitės dienų bilietas kioske kainavo 998 litus, o nauja kaina bus 890 litų; tokio pat mėnesinio kaina buvo 95 litai, bus 89 Lt; terminuotasis savaitės kainavo 50 Lt, dabar kainuos 35 Lt. Suprantama, tokia pat proporcija mažės ir lengvatinių terminuotųjų bilietų kainos. Mokinuko mėnesinis bilietas kainavo kioske 19 litų, kainuos 17,80 Lt. Pildant tokį bilietą internetu, jis kainuos tik 16,80 Lt.
Vienkartinių bilietų kainų keisti nesiūloma. Jos privalomai susietos su maršrutinių taksi kainomis. Nuo sausio pirmosios didės minimali alga, kuri pagal maršrutinių taksi duomenis yra mokama beveik visiems jų vairuotojams, tad mažinti čia tikrai nėra ką. Lieka kaip buvo: visos kainos popierinis/elektroninis – 2,00/1,80 Lt, maršrutiniai taksi – 2,50 Lt dieną ir 3,40 Lt naktį.
Popieriniai bilietai nebebus platinami „Klaipėdos keleivinio transporto“ kasose. Lengvatiniai popieriniai nebebus pardavinėjami ir autobuso salone. Taip keleivius skatinsime bilietus, ypač lengvatinius, įsigyti iš anksto ir sumažinti autobusų prastovas dėl bilietų pardavinėjimo. Tuo pačiu siekiame paspartinti perėjimą prie naudojimosi vien elektroniniu bilietu.
Reikia pastebėti, kad Klaipėdoje šis perėjimas bus „minkštas“. Kituose Lietuvos miestuose tai daroma valingais administraciniais sprendimais. Kaune popierinių bilietų (išskyrus parduodamus autobuso salone) atsisakyta jau vasarą, kaip tik šiomis dienomis dėl tokio sprendimo diskutuoja Vilniaus politikai. Pas mus gi - kai didžioji keleivių dalis iš savo praktinio patyrimo ims naudotis pigesniu ir patogesniu elektroniniu bilietu, – palaipsniui nustosime prekiauti popieriniais bilietais.
Nuo sausio pirmosios kelionė brangs kai kuriems Klaipėdos rajono gyventojams. Miesto savivaldybei nepavyko pasiekti susitarimo su rajono valdžia, kad ši savo dalimi prisidėtų prie keleto rajono gyvenviečių gyventojų vežiojimo į Klaipėdą.
Todėl 11a mažojo autobusėlio keleiviai, gyvenantys jo trasoje jau už Lėbartų, mokės II zonos kainą (anksčiau galiojo miesto kainos) už vienkartinį bilietą – 2,40 Lt, lygiai kaip ir užmiestyje gyvenantys 7-ojo autobusėlio keleiviai. Tuo pačiu reikia pastebėti, kad atpinga ir II bei III zonų terminuotieji bilietai.
Nežymiai, 20 centų, suderinus su vežėjais, atpigs maršrutinių taksi kelionės į Palangą ir Aisę bei kelionė į Aisę autobusu.
Rašyti komentarą