Atostogauti Lietuvos kurortuose lietuviams vis dar per brangu?

Atostogauti Lietuvos kurortuose lietuviams vis dar per brangu?

Nors tautiečiai vis dažniau atostogauti pasirenka Lietuvą, požiūris, jog svetur poilsiauti yra pigiau - nekintamas. Juolab kad dėl itin atpigusios naftos kelionės į užsienį tampa vis pigesnės.

Lietuvos kurortų asociacijos direktorė Kristina Citvarienė kainų pokyčių kurortuose po euro įvedimo negalėjo vienareikšmiškai įvertinti. Visgi kainų augimas turizmo, sveikatinimo ir sveikatingumo sektoriuose pastebimas, tad, anot direktorės, žmonės ieškodami kur gyventi ar valgyti atostogų metu žvalgosi alternatyvų.

Beje, žvelgiant į statistikos lenteles panašu, jog lietuviai iš naujo atranda savo kraštą - remiantis Valstybinio turizmo departamento duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį keliaujančių turistų skaičius šalies viduje išaugo 12,9 proc.

Anot K. Citvarienės, daugiausia lietuvių dėmesio sulaukia Palangos ir Neringos kurortai - mūsų tautiečiai ten traukia dėl Baltijos jūros, taip pat kasmet bent per porą dienų nori apžvelgti gražėjančius ir besikeičiančius pajūrio miestus. Visgi pajūrio kurortai vis dar yra stipriai veikiami sezoniškumo, todėl ir kainų pokyčiai ten yra žymesni.

"Ilsėtis Lietuvos kurortuose tiesiog gera. Čia galima pabūti su savimi, išvalyti savo mintis ir sielą, "pasikrauti" energijos, kuri neabejotinai užplūsta, svečiuojantis Lietuvos kurortuose. O tada kiekvienas gali išsirinkti ir širdžiai artimas pramogas. Ir visai nesvarbu, kas tai būtų - važinėjimas dviračiu ar iškyla su šeima gamtoje", - sakė K. Citvarienė.

Žurnalistė apklausė 50 žmonių siekdama išsiaiškinti, kurias kryptis lietuviai dažniau renkasi atostogoms ir ką mano apie poilsio Lietuvoje ir užsienyje kainų skirtumus. Nuo 300 iki 500 eurų mėnesines pajamas gaunantys asmenys dažniausiai poilsiauja Lietuvoje, o net 48,1 proc. apklaustųjų žada traukti į Palangą. Beveik 50 proc. apklaustųjų tvirtino, jog atostogauti per metus gali tik vieną kartą, o net 85 proc. respondentų pažymėjo, jog įvedus eurą pajuto kelionių ir paslaugų pabrangimą. Net 94,9 proc. žmonių pažymėjo, jog Lietuvos kurortuose kainos yra per didelės, o 67,5 apklaustųjų pritarė nuomonei, jog atostogauti užsienyje yra pigiau nei Lietuvoje.

Kelionių agentūros "Tez Tour" Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė sako, jog turizmo sektoriuje fiksuojamas rinkos augimas ir padidėjusi kelionių paklausa. Dėl palankesnės ekonominės~situacijos poilsiautojų perkamoji galia auga. Euro įvedimas taip pat turėjo teigiamos įtakos - jį įvedus žmonės ėmė daugiau keliauti. Tikėtina, jog tam įtakos turėjo ne tik euro įvedimas,~bet ir atpigęs aviacinis kuras ir degalai - dėl šių priežasčių kelionės po svečias šalis tapo patrauklesnės.

Teigiamas rinkos tendencijas rodo ir "Tez Tour" kasmet vykdomi rinkos tyrimai. 2010 m. 82 proc. nekeliaujančių žmonių kaip pagrindinę nekeliavimo priežastį įvardijo "man per brangu", o 2014 metais taip sakančiųjų buvo 72 proc., 2015 m. - tik 43 proc.

Lietuvoje populiariausia atostogų kryptimi vis dar išlieka Turkija. Jos kurortuose ilsisi per 40 proc. "Tez Tour" keliones pasirenkančių poilsiautojų. Toliau pagal populiarumą žmonės renkasi Bulgariją, Ispanijos ir Graikijos salas: Maljorką, Kretą ir Rodą.

"TopTravel" kelionių agentūros rinkodaros vadybininkė Lauryna Urbonaitė teigia, jog svetur atostogaujančių lietuvių nemažėja. Žmonės vis dar keliauja ir dažniausiai renkasi Turkiją, Bulgariją, Graikijos salas ir dažniausiai pasirenka "viskas įskaičiuota" paketą.

"Žmonės dažniausiai keliones planuoja iš anksto arba laukia gerų ir pigių paskutinės minutės pasiūlymų. Labiau kreipiamas dėmesys į kainą, o ne į kokybę. Nors, žinoma, yra visokių klientų - tie, kurie atostogauja kartą per metus, atidžiau renkasi kelionių pasiūlymus, apgyvendinimo paslaugas viešbučiuose", - pažymėjo vadybininkė.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder