Alaus rinka išgyveno sudėtingiausią vasarą per pastarąjį dešimtmetį

Alaus rinka išgyveno sudėtingiausią vasarą per pastarąjį dešimtmetį

Alaus rinka išgyveno sudėtingiausią vasarą per pastarąjį dešimtmetį ir pirmų 9 šių metų mėnesių rezultatai rodo 5,1 proc. rinkos susitraukimą. Didžiausią įtaką rinkos smukimui darė išskirtinai šalta vasara, depozito sistema ir didėję akcizo mokesčiai. Nepaisant sudėtingos vasaros, UAB „Švyturys-Utenos alus" pardavimų pajamos ūgtelėjo, bendrovė sumokėjo ir daugiau akcizo mokesčio nei pernai tuo pačiu laikotarpiu - tam įtakos neturėjo sumažėjęs alaus pardavimas.

Sudėtingiausias laikotarpis šalies aludariams buvo vasaros mėnesiai, kai alaus parduota 7,2 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. „Švyturio-Utenos alaus" (ŠUA) analitikai prognozuoja, kad per metus alaus rinkos nuosmukis, palyginti su praėjusiais metais, sudarys 5,4 proc.

„Panašu, kad metams baigiantis, fiksuosime faktą, jog alaus pardavimai šiemet buvo mažiausi per pastarąjį dešimtmetį. Tokiems rezultatams didelę įtaką padarė neįprastai vėsi ir darganota vasara, padidėjęs akcizo mokestis, įtakos turėjo ir depozito sistema, dėl kurios įmonėms brango pakuočių tvarkymas, taigi kilo ir galutinio produkto kaina", - sako „Švyturio-Utenos alaus" generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

Nuoseklus ir iš anksto žinomas akcizo mokesčio didinimas alui lėmė didesnį šio mokesčio surinkimą, nepaisant smukusių alaus pardavimų. Akcizo alui Lietuvoje per 9 mėnesius priskaičiuota 3,2 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Tačiau dalis rinkų, pavyzdžiui, sidro, jau pajuto pernelyg padidinto akcizo mokesčio naštą. Per 9 šių metų mėnesius akcizo iš sidro (kuris 2013-2017 m. kyla 99 proc.) surinkta 0,4 proc. mažiau nei pernai sausio-rugsėjo mėnesiais. Akcizo iš kitų gėrimų kategorijų surinkimas smuko dar labiau - iki penktadalio. Tai lėmė, kad bendras akcizo iš alkoholinių gėrimų padidėjimas šiemet kuklus - vos 1 proc.

„Matome, kad nuosekli akcizo mokesčio politika mažina stipresnių gėrimų svorį ir bendrą grynojo etilo alkoholio suvartojimą vienam gyventojui. Tačiau staigus didelis akcizo mokesčio šuolis alui, apie kurį prabilo politikai, turėtų priešingų pasekmių - išaugintų stiprių alkoholinių gėrimų ir bendrą alkoholio suvartojimą", - sako R. Viršilas.

Pasak jo, naujos valdžios planuojamas „mokesčių perversmas" alkoholinių gėrimų rinkai - dar vienas smūgis alaus pramonei, turėsiantis pasekmių ir kitiems sektoriams. Reikėtų kruopščiai įvertinti ir ekonomines planuojamų žingsnių pasekmes, kad jos nesukeltų domino efekto susijusiose pramonės šakose. Reklamos draudimai paveiktų tik Lietuvos aludarius, mažintų Lietuvos pramonės konkurencingumą ir investicijas. O specializuotų parduotuvių įsteigimas suduotų smūgį mažoms kaimo parduotuvėms - dalis jų turėtų užsidaryti, brangtų kitų prekių kainos, pardavimo vietų netektų dešimtys smulkiųjų regioninių gamintojų.

„Alus net pavyzdžiu pateikiamose Skandinavijos valstybėse, nustačius tam tikrą stiprumo ribą, parduodamas visose maisto parduotuvėse. Kitaip tai būtų pernelyg sudėtinga ir brangu. O dirbtinai sukelti mokesčiai paskatintų didžiulę pasienio prekybą ir kontrabandą iš kaimyninių šalių. Su tuo jau susiduria Estija, kai Latvijoje prie jos sienos yra statomi didžiuliai prekybos centrai tik alkoholio pirkėjams iš Estijos ir Suomijos”, - teigė R.Viršilas.

Nepaisant sunkių rinkos sąlygų, šiemet ŠUA užtikrintai pirmavo ir nuosekliai augino rinkos dalis tiek didžiausiame įprasto šviesaus (lager) alaus tipo segmente, tiek augančiuose nišiniuose segmentuose.

„Švyturys" 2016 m. išlieka lyderiu tarp alaus prekės ženklų, o prekės ženklas „Utenos" šiemet išgyvena tikrą renesansą - susigrąžino poziciją nr.2 visoje rinkoje, pardavimai augo net prastą vasarą. Tai lėmė stiprūs rinkodaros veiksmai ir nauji produktai. „Švyturys" toliau sėkmingai vystė nealkoholinio alaus segmentą. Šiuo metu „Švyturio" prekės ženklas nealkoholinio alaus segmente užima 51,5 proc. rinkos.

„Juodo nealkoholinio alaus įvedimas yra neabejotina šių metų sėkmė. Jo pardavimų rezultatai - puikūs. 9-tą š. m. mėnesį „Švyturys" nealkoholinio alaus segmente užėmė 56,8 proc., o Juodo alaus dalis sudarė 10,1 proc. ir nuo liepos ūgtelėjo 6,8 procentiniais punktais", - teigė "Švyturio-Utenos alaus” pardavimų direktorė Aušra Vasiljevienė.

Tarptautinių alaus prekių ženklų pardavimai pernai pirmą kartą bendrovės istorijoje perkopę 10 mln. litrų ribą, šiemet toliau auga dviženkliu tempu.

„Carlsberg" ir kitų importinių alaus ženklų per š. m. III ketvirčius parduota 8,2 mln. litrų, arba 15 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

Importinio alaus segmente ŠUA užima 40,4 proc., ir per metus užimama rinkos dalis ūgtelėjo 5,7 procentinio punkto. Importinio alaus dalis visoje rinkoje pakilo 0,3 procentinio punkto, iki 8,7 proc.

„Somersby" galima drąsiai vadinti įsitvirtinusiu sidro lyderiu. Jo pardavimai sudaro beveik penktadalį visos kategorijos apyvartos. T. y. III ketvirčio pabaigoje „Somersby" užėmė 19,9 proc. rinkos. Per metus užimama rinkos dalis ūgtelėjo 14,7 proc”, - skaičiuoja A.Vasiljevienė.

„Švyturio" ir „Utenos" prekių ženklų pardavimai nepasidavė rinkos traukimosi tendencijai: jų pardavimai didėjo 1,3 proc., įmonės gaiviųjų gėrimų pardavimai augo 17,6 proc., o energetinių gėrimų pardavimai kilo 45,8 proc.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder