Žiema - dar vienas elektromobilių priešas

Žiema - dar vienas elektromobilių priešas

Nors nemažai įvairių šalių vyriausybių visokiais būdais skatina savo piliečius persėsti į ekologiškai švarius automobilius, pastarųjų kelyje dar stovi įvairių kliūčių.

"Autosalonas" jau rašė, kad dauguma automobilių kompanijų vadovų mano, jog elektriniais automobiliais dėl didelių kainų plačioji visuomenė negalės naudotis dar penkerius metus. Naujausi tyrimai parodė, jog nuo tokių mašinų gali atbaidyti ne tik kaina, bet ir nepatogumai, kurie iškiltų žiemos metu. Jų tikriausiai nekompensuotų net faktas, jog elektromobilių eksploataciniai kaštai yra 5-7 kartus mažesni nei benzininių konkurentų.

Beveik kiekvienas vairuotojas žino, kaip lengvai šaltesnę žiemą gali "nusėsti" akumuliatorius. O elektromobilyje akumuliatorius dar turi ir ratus sukti...

"Fiat 500 Karabag" gamintojai specialiai atsisakė elektrinio salono šildymo ir pasiūlė keistą sprendimą - už papildomą mokestį į ekologiškai švarų automobilį įmontuoja "purviną" benzininį šildytuvą.

Baterijose esantis elektrolitas (išlydyta ar ištirpinta cheminė medžiaga, skylanti į jonus ir praleidžianti elektros srovę) esant šaltam orui tirštėja ir dėl to elektrocheminiai procesai akumuliatoriuje vyksta kur kas lėčiau. Blogas elektrolito pralaidumas padidina vadinamąjį vidinį baterijos pasipriešinimą ir ji išskiria žymiai mažiau energijos. O paprastose elektromobiliuose įmontuotose ličio jonų baterijose prie žemesnės nei -20 laipsnių temperatūros elektrolitas gali ir visiškai užšalti. Tačiau iš esmės geros baterijos gali veikti ir esant 50 laipsnių šalčio, nors ir praranda dalį galingumo.

Vokietijos leidinys "Auto Motor und Sport" atliko eksperimentą, kurio metu didžiulėse šaldymo kamerose sukūrė specifines sąlygas ir specialia įranga išbandė keturis elektromobilius: "Smart ForTwo ED", "Fiat 500 Karabag" (kainuojančius po 50 000 eurų), "Mitsubishi i-Miev" (34 400 eurų) ir dar beveik visiškai nežinomą vokišką automobilį "Mia Electric", kainuojantį 19 500 eurų.

"Smart", sukurtas "Mercedes" inžinierių, esant 23 laipsnių šilumai su visiškai įkrauta baterija gali nuvažiuoti 156 km. O esant nerūsčiai žiemai - temperatūrai siekiant 7 laipsnius šalčio - šis atstumas jau sutrumpėja iki 80 km.


Nuvažiuojamas atstumas kol kas elektromobiliams yra pats svarbiausias rodiklis, nes visos jiems reikiamos infrastruktūros dar nėra sukurta nė vienoje šalyje ir jų vairuotojams reikia būti labai dėmesingiems, kad išsikraunant baterijai jie atsidurtų prie dar retai kur sutinkamo reikiamo elektros kištuko.

Minėtasis "Smart", sukurtas "Mercedes" inžinierių, esant 23 laipsnių šilumai su pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti 156 km. O esant nerūsčiai žiemai - temperatūrai siekiant 7 laipsnius šalčio - šis atstumas jau sutrumpėja iki 80 km. Beje, dėl to ne tiek kaltas užšąlantis elektrolitas, o kiek papildoma, komfortą šaltuoju metu laiku vairuotojui garantuojanti įranga. Baterija ypač greitai ima išsikrauti kai įjungiama krosnelė ir sėdynių šildytuvas. Tačiau automobilyje yra specialus įtaisas, leidžiantis vairuotojui stebėti baterijos padėtį, ir specialus mygtukas, leidžiantis išjungti atskirus šildytuvus.

"Mitsubishi i-MiEV" ličio jonų akumuliatorius vasarą leidžia nuvažiuoti 110 km, o esant minusinei temperatūrai - jau tik 60.

"Fiat 500 Karabag" gamintojai specialiai atsisakė elektrinio salono šildymo. Tiems, kurie ruošiasi šią mašiną naudoti šaltuoju metų laiku, kompanija pasiūlė keistą sprendimą - už papildomą mokestį į ekologiškai švarų automobilį įmontuoja "purviną" benzininį šildytuvą. Šiame modelyje įrengta korėjiečių pagaminta ličio polimerų baterija esant šaltam orui praranda mažiau energijos nei "Smart" ir leidžia automobiliui nuvažiuoti 105 km.

Jei šaltuoju metų laiku "Fiat 500 Karabag" vairuotojas naudotųsi papildomu benzininiu šildytuvu, jis per valandą sunaudotų 0,5 litro benzino. Nedidelis kuro bakas leistų nesušąlant automobilių spūstyse prastovėti iki 15 val. Kitų elektromobilių vairuotojams taip nepasisektų.

"Mitsubishi i-MiEV" šaltuoju sezonu taip pat gali nuvažiuoti kur kas trumpesnį atstumą. Jo ličio jonų akumuliatorius vasarą leidžia nuvažiuoti 110 km, o esant minusinei temperatūrai - jau tik 60. Beje, kaip ir "Smart" atveju, labai daug energijos prarandama dėl elektrinio šildymo. Be to, "i-MiEV" vienintelė iš testuotų mašinų turi kondicionierių.

Tuo metu trivietis "Mia" bandymų metu šaltomis sąlygomis nuvažiavo beveik tiek pat, kiek ir vasarą - 95 km (prarado tik 7 proc. energijos). Tačiau automobilio viduje buvo labai šalta, nes jokio šildytuvo iš viso nėra įrengta, o elektrinis variklis neišskiria tiek šilumos, kiek benzininis. Taigi šis automobilis gali būti itin tinkamas miestui, bet tik vasarą.

Beje, iš visų testuotų automobilių Europoje šiuo metu galima įsigyti tik "Mitsubishi i-MiEV". Netrukus europinę rinką elektromobiliais "Leaf" žadėjo užversti "Nissan".

Trivietis "Mia" neturi jokio šildytuvo, o elektrinis variklis neišskiria tiek šilumos, kiek benzininis. Taigi šis automobilis gali būti itin tinkamas miestui, bet tik vasarą.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder