"Linavos" prezidentas Erlandas Mikėnas įtaria, kad tarp draudikų išnyko konkurencija.
"Mūsų duomenys rodo, kad skirtingiems vežėjams draudimas per porą metų pabrango nuo 30 iki 300 proc. Per tą laiką vežėjai netapo labiau nedrausmingi ar dažniau patenkantys į eismo įvykius. Pagrindine priežastimi įvardinčiau išnykusią konkurenciją tarp draudimo bendrovių. Kas atsitiko tarp draudikų, kad jie nustojo varžytis, sunku pasakyti", - sako E. Mikėnas. Tuo metu viena iš tarptautinių pervežimų įmonių teigia po ilgų susirašinėjimų su draudikais supratusi, kad smulkieji vežėjai jų nedomina.
"Linava" ieško priemonių spręsti susidariusią situaciją. Viena iš jų - nuosavos draudimo įmonės steigimas, kuris padidintų konkurenciją draudimo rinkoje ir taip sumažintų kainas vežėjams. Į naujos bendrovės valdymą būtų pritraukiamos didžiausios vežėjų bendrovės.
E. Mikėno teigimu, apie esamą problemą informuotos visos tam įtakos galinčios turėti valstybinės institucijos. Esą kaimyninėse šalyse draudimo įmokos krovininiam transportui yra gerokai mažesnės, todėl tęsiantis tokiai situacijai šalies vežėjai gali prarasti konkurencingumą ir rinkas, o tai turės skaudžių padarinių tiek šalies ekonomikai, tiek darbo vietoms.
Savo ruožtu vienos iš draudimo bendrovių - "BTA Baltic Insurance Company" filialo Lietuvoje - direktorius Tadeušas Podvorskis naujienų agentūrai ELTA atsiųstame komentare teigė, kad draudimo paslaugų kainos kinta dėl sparčiai besikeičiančio nuostolingumo - dėl klientų padaromų žalų kiekio ir jų dydžių. Kitų priežasčių bendrovė esą rinkoje neįžvelgia ir akcentuoja, kad klientų padaromi žalų kiekiai ir dydžiai skiriasi, todėl draudimo kaina yra nustatoma ne visam vežėjų sektoriui bendra, o individualiai kiekvienam vežėjui.
T. Podvorskis taip pat atmetė spėjimus, esą draudimo rinkoje išnyko konkurencija.
"Manome, kad tai yra niekuo nepagrįstas spėliojimas, kuris viešai keliamas tam, kad būtų išvengta kalbų apie tokias vežėjų sektoriaus problemas, kaip dideli padaromų žalų mastai dėl naudojamos darbo jėgos kvalifikacijos ir dėl kitų galimų vidinių priežasčių", - komentare rašo "BTA Baltic Insurance Company" filialo Lietuvoje direktorius.
T. Podvorskis pridūrė, kad bent jau jo atstovaujama bendrovė noriai bendradarbiauja tiek su smulkiais vežėjais, tiek ir su visais vežėjais apskritai, be to, kompanija klientams bei kitiems šio sektoriaus atstovams organizuoja mokymus, individualius susitikimus.
Rašyti komentarą