Vairuotojų emocinei būklei ir įgūdžiams - dėmesys

Vairuotojų emocinei būklei ir įgūdžiams - dėmesys

Nuo šiol Klaipėdos viešojo transporto ir vairuotojų aptarnavimo kokybė gerės. Spalio viduryje dalis UAB "Klaipėdos autobusų parkas" vairuotojų dalyvavo mokymuose Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre.

Intesyvių dviejų dienų mokymų metu dalyviai išklausė teorinę ir praktinę programą "Kompleksinis keleivinio transporto priemonių vairuotojų įgūdžių tobulinimas".

Jų metu dalis vairuotojų perėjo teorinius mokymus apie streso valdymą, bendravimo psichologiją, konfliktų prevenciją, keleivių vežimą ir saugą. Na, o praktinių mokymų metu jie stiprino įgūdžius vairuodami ant slidžios dangos, taip pat išbandė savo jėgas autodrome, vairuodami lengvąjį automobilį geromis ir plikomis padangomis bei autobusą.

Kol kas šiuos mokymus perėjo tik dalis "Klaipėdos autobusų parko" vairuotojų, tačiau planuojama, kad juos pereis visi 120.

Anot bedrovės vadovo Vaido Ramanausko, psichologinių ir vairavimo įgūdžių tobulinimas visiems vairuotojams neprošal. "Suvaldyti autobusą ar automobilį slystant gali ne kiekvienas, tačiau tai mokėti yra ypač svarbu mūsų darbe - juk vežame daug keleivių. Labai reikalingi ir psichologiniai mokymai ypač tiems vairuotojams, kurie šį darbą dirba seniai. Juk neretai pasitaiko konfliktų su keleiviais, tad svarbu išmokti valdyti emocijas, o į situaciją pažvelgti iš šalies", - teigė direktorius.

Pasak pašnekovo, dažniausiai vos pradėję dirbti vairuotojai su keleiviais konfliktuoja mažiau, tačiau, laikui bėgant, vis dažniau įsivelia į konfliktines situacijas. Siekiant išvengti tokių situacijų, vykdomi susirinkimai, mokymai.

"Kokia kultūringa ar nekultūringa yra mūsų administracija, niekas nemato. Iš tiesų įmonės veidas yra autobusai ir jų vairuotojai. Taigi privalome nuolat rūpintis transporto priemonių švara bei darbuotojų, kurių kasdien į gatves išvyksta apie 100, psichologine būsena", - teigė V. Ramanauskas.

Pasiteiravus, kas atsitinka, jei vairuotojas su keleiviais įsivelia į konfliktą, įmonė visų pirma peržiūri vaizdo įrašą ir tik tuomet sprendžia, kieno kaltė. Jei vis dėlto konfliktą pradėjo vairuotojas, pirmą kartą nusižengus įmonė jo bausti neskuba. Jei tokie atvejai kartojasi, tuomet imamasi priemonių - keičiamasi autobusais, vairuotojai siunčiami į mokymus, taikomos piniginės nuobaudos ir pan.

Pašnekovas atkreipė dėmesį į tai, kad konfliktų pasitaiko dažniau per pilnatį. Keleiviams esą tokiomis dienomis dažnai kyla nepasitenkinimas viešojo transporto tvarka, tad darbo dienos pabaigoje vairuotojai neretai tiesiog nebeišlaiko ir pakelia ant kelievio balsą.

"Mes stengiamės išmokyti vairuotoją, kad jis kuo mažiau reaguotų bei rodytų emocijas. Verčiau remtųsi logika", - teigė pašnekovas.

Beje, minėtų mokymų Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre metu vairuotojai gilino žinias, kaip saugiai vežti keleivius. "Vairuotojas vienu metu gali vežti per 100 žmonių. Dalis jų - stovintys, o kai kurie netgi nesilaikantys. Vairuotojas taip pat turi stebėti aplinką: ar kas nors neišbėgo į gatvę, ar priešais važiuojantis automobilis nestabtelėjo. Menkiausias situacijos neįvertinimas, nesupratimas, kaip kiti pasielgs kelyje, ir vairuotojui tenka staigiai stabdyti, dėl to kartais netgi griūva keleiviai. Vairuotojų darbas yra labai sudėtingas, tačiau sąmoningesni turėtų būti ir keleiviai - laikytis už turėklų, o jei yra laisvų vietų - atsisėsti", - akcentavo V. Ramanauskas.

Už piktavališką vairuotojų saugaus elgesio nesilaikymą jie yra griežtai baudžiami. Vis dėlto, pasak pašnekovo, bendrovė neretai sulaukia ir teigiamų laiškų iš keleivių.

Netrukus taip pat bus vykdomi darbo su neįgaliaisiais kursai, kurių metu vairuotojai bus netgi sodinami į neįgaliojo vežimėlį - kad pajustų, kaip sudėtinga neįgaliajam įvažiuoti į autobusą.

Pasiteiravus, ar po tokių kursų praktiškai pagerėja vairuotojų darbas, įmonės direktorius teigė, jog kurį laiką rezultatai džiugina.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder