Pats jis tiek į savo darbą, tiek į visa tai, kas susiję su vairuotojais, automobiliais bei jų eismu, žiūri žemaitiškai ramiai.
Gyvena V. Butinas irgi ramioje vietoje - Juodkrantėje, matyt, todėl ir kasdieninės keliasdešimties kilometrų kelionės pirmyn-atgal jam problemų nesudaro. Savaitgaliais jis važinėjasi dviračiu. Ir net tilto į Neringą idėjos nepuola nei labai girti, nei smerkti: "Nors esu neringiškis, vienareikšmiško atsakymo dėl tilto ar tunelio neturiu. Yra tiek pliusų, tiek minusų."
Pasigenda "žaliosios bangos"
Ar dažnai naudojatės automobiliu? - "Vakarų ekspresas" paklausė V. Butino.
Automobiliu naudojuosi labai dažnai, praktiškai kiekvieną dieną, nes gyvenu Juodkrantėje, o dirbu Klaipėdoje. Per metus nuvažiuoju apie 30 000 km.
Ar Klaipėda - patogus miestas vairuotojui? Ką keistumėte mūsų gatvėse?
Manau, miestas tikrai patogus vairuotojams. Yra trys pagrindinės tiesios gatvės, o spūstys susidaro tik porai valandų per dieną. Džiugu, kad atnaujinamos, apšviečiamos pėsčiųjų perėjos. Jos darganotoje Klaipėdoje tikrai turi būti ryškiai matomos, saugios. Norėtųsi, kad šviesoforai būtų sureguliuoti taip, kad realiai pradėtų veikti "žaliosios bangos" principas. Sprendimų norėtųsi ir dėl turbūt jautriausios miesto vietos - Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžos.
Kaip esate įpratęs žiūrėti į kitus eismo dalyvius - vairuotojo akimis ar automobilių registravimu bei būsimų vairuotojų egzaminavimu užsiimančios įstaigos vadovo?
Į kitus eismo dalyvius stengiuosi žvelgti per saugaus eismo prizmę - tiek į vairuotojus, tiek į pėsčiuosius bei dviratininkus.
"Kartais tiesiog nepasiseka"
Pastaruoju metu akcentuojama, kad jauni vairuotojai - pavojingiausi eismo dalyviai. Ar tokiai nuomonei pritariate?
Tvirtinti, kad jauni vairuotojai yra pavojingiausi eismo dalyviai, manau, būtų neteisinga, nes dauguma jaunimo vairuoja drausmingai, o taisykles pažeidinėja ir didesnę patirtį turintys vairuotojai.
Statistika tokia: iš pirmo karto praktinį vairavimo egzaminą išlaiko 42 proc. žmonių. Kokios priežastys, kad likę 58 proc. po egzamino išeina nuliūdę - blogi vairavimo instruktoriai, blogi egzaminuotojai, griežti vertinimo kriterijai, per mažai praktikos ar tiesiog nesėkminga diena?
Dėl to, kad praktinio vairavimo egzamino išlaikymo procentas nėra aukštas, yra keletas priežasčių. Visų pirma tai pačių kandidatų į vairuotojus neobjektyvus savęs vertinimas ir nepakankamas pasiruošimas, nesugebėjimas suvaldyti jaudulio. O kartais tiesiog nepasiseka, kai ir gana gerai vairuojantys padaro kritinę klaidą.
Plunksnos broliai dažnai apie save juokauja: jei gali nerašyti - nerašyk. Ar daug yra iš tų 58 proc., kuriems norėtumėte pasakyti: jei gali nevairuoti - nevairuok?
Kad žmogus praktinio egzamino nesugebėtų išlaikyti keletą kartų, pasitaiko. Nors būna ir tokių, kurie savo tikslo siekia laikydami egzaminus ir 10 kartų...
Apie lietuvių būdą
Ar "Regitros" egzaminuotojo darbas sunkus psichologiškai? Juk jis - kaip teisėjas: sprendžia, kam lemta gauti vairuotojo pažymėjimą, o kam ne...
Egzaminuotojo darbas nėra ypač sunkus psichologiškai, bet gana sudėtingas ir atsakingas, kaip ir daugelis kitų darbų, kuriuose nuolat tenka bendrauti su įvairiais klientais. Tuo labiau kad dabar visi praktiniai vairavimo egzaminai yra filmuojami bei daromi garso įrašai.
Dar vienas aktualus "regitrinis" klausimas - senų vairuotojų pažymėjimų keitimas. Kodėl žmonės neskuba jų keistis, nors puikiai supranta, kad paskui bus priversti stumdytis eilėse ir gal net nespės?
Vairuotojų pažymėjimų keitimas po truputį įgauna pagreitį. Nuo gegužės 2-osios vairuotojų pažymėjimus atsiimti galima ir Klaipėdos filialo Kretingos bei Šilutės grupėse. Taip pat gegužės 2 dienos Klaipėdos filiale pradėjome dirbti be pietų pertraukos. O kad žmonės neskuba keistis vairuotojo pažymėjimų, tai čia jau turbūt toks lietuvių būdas - atidėti paskutinei minutei.
"Kartais paspaudžiu per daug"
Karas keliuose - ar turite receptų, kaip jį nugalėti?
Svarbiausias dėmesys turi būti skirtas švietimui, diegiant pagarbą tarp eismo dalyvių, ugdant tolerantiškumą, gerinant kelių infrastruktūrą.
Koks kitų eismo dalyvių elgesys jus labiausiai erzina?
Labiausiai mane piktina chamiškumas, kai lakstoma iš vienos juostos į kitą, staigiai stabdoma, nerodoma posūkio signalo.
O kokie jūsų, kaip vairuotojo, minusai? Ar pažeidinėjate KET?
Kartais grįždamas namo per daug paspaudžiu akceleratorių.
ANKETA
Vainius Butinas, VĮ "Regitra" Klaipėdos filialo viršininkas. Vairuotojo pažymėjimą (B ir C kategorijų) turi nuo 1987 m. Ilgesnį laiką naudoti automobiliai: VAZ-2103, "Volvo 240", SAAB, dabartiniu metu važinėjasi "Volvo S80" ir 1989-ųjų laidos "Volvo 240". "Taigi esu "volvistas", - konstatuoja V. Butinas. Ir prisipažįsta: "Prieš keliolika metų Neringos kelyje esu susidūręs su briedžiu - tai baustas, kad nepasirinkau saugaus greičio."
Rašyti komentarą