Psichologas Ernestas Lapinskas, patvirtindamas draudikų pateikiamas išvadas, teigia, kad pradėdami vežti savo vaikus jauni žmonės iš esmės pakeičia požiūrį į vairavimą ir į keleivių saugumą.
"Žmogus pradeda jausti didesnę atsakomybę už save ir už savo atžalą. Jis nelinkęs rizikuoti savo sveikata ar gyvybe. Ypač vairuotojo savisaugos jausmas sustipėja vežant savo vaiką. Retas kuris iš tėvų imtųsi sąmoningai rizikuoti vaiko gyvybe", - teigia psichologas.
"PZU Lietuva" Produktų ir rizikos valdymo departamento direktorius Edvardas Skupas teigia, kad vairuotojų drausmingumas ir jų sukeltų eismo įvykių skaičius labai priklauso nuo amžiaus.
"Vertindami eismo įvykių skaičių, matome, kad vairuotojų, kuriems 26-40 metų, esama dvigubai drausmingesnių už 18-20 metų amžiaus eismo dalyviai. Manome, kad būtent šią amžiaus grupę drausmingesniam vairavimui skatina vaikai automobilyje", - teigia E. Skupas.
Pasak jo, eismo įvykių dažnumas 25-40 metų vairuotojų grupėje yra kur kas mažesnis nei kitų amžiaus kategorijų. 40-50 metų amžiaus grupėje įvykių skaičius šiek tiek išauga, tačiau draudikai tai sieja su tuo, jog tuo metų tėvai patiki savo automobilius 18 metų sulaukusioms atžaloms.
Psichologas Ernestas Lapinskas priduria, kad ši teigiama tendencija atsargiau vairuoti svarbi ne tik pačių vairuotojų gyvybei, bet ir vežamų vaikų įpročiams.
"Vaikai požiūrį į saugumą ir elgesio kelyje mokosi iš savo tėvų. Nei pamokos mokykloje, nei saugaus eismo pamokėlės, nei teoriniai mokymai neturi tiek įtakos būsimų vairuotojų elgesiui kelyje, kiek tai padaro tėvai savo pavyzdžiu", - teigia psichologas.
Anot jo, artimiausių žmonių elgesį vaikai stebi nuo pat mažens, todėl kiekvienas prisegtas diržas, įsėdus į automobilį, kiekvienas sustojimas prie šviesoforo į mažųjų keleivių atmintį įstringa ilgam ir lemia vėlesnį augančių žmonių požiūrį į saugumą kelyje.
Rašyti komentarą