Vokietijos krikščionių demokratų sąjungai (CDU), kuriai vadovauja šalies kanclerė Angela Merkel, giminingos Krikščionių socialistų sąjungos (CSU) generalinis sekretorius Aleksandras Dobrintas (Alexander Dobrindt) iškėlė idėją iš užsieniečių, besinaudojančių šalies greitkeliais (autobanais), imti mokestį.
Jo nuomone, tai padėtų sumažinti mokesčius, kuriuos moka Vokietijos automobilininkai.
Šią iniciatyvą palaikė ir turtingiausios federalinės Vokietijos žemės - Bavarijos - ministras pirmininkas Horstas Zėhoferis (Horst Seehofer), Krikščionių socialistų sąjungos pirmininkas, taip pat pasisakęs už užsieniečių apmokestinimą. Jis pažadėjo pasirūpinti, kad mokestis būtų įvestas dar šiemet.
Tiesa, tai jau ne pirmas kartas, kai panašios idėjos pasigirsta iš Vokietijos politikų lūpų. Beje, manoma, kad būtent jos prisidėjo prie to, kad CDU-CSU aljansas laimėjo paskutinius rinkimus federalinėse žemėse.
Gali būti, jog priežastis tokiems planams atsirasti yra ta, kad patys vokiečiai, mėgstantys nuosavais automobiliais keliauti po Europą, priversti mokėti už važiavimą Italijos, Ispanijos, Austrijos, Šveicarijos ar kitų šalių keliais.
Tad nenuostabu, kad labiausiai ratuota žemyno tauta užsimanė turistų pinigų. Ne savų vairuotojų, nes tai, suprantama, sukeltų didelius protestus.
Dar anksčiau Vokietijos automobilininkų klubo ADAC atstovas Otas Zalmanas (Otto Saalman) yra pareiškęs, kad tai būtų nesuprantama: "Vokiečių vairuotojai kasmet į šalies biudžetą sumoka 53 milijardus eurų. Tai - kuro akcizas, ekologijos mokestis, PVM, automobilio mokestis... O į kelių statybą ir remontą investuojama 19 mlrd. eurų. Tad pinigų pakankama, tik trūksta politinės valios juos tikslingai panaudoti."
Tai, kad vokiečiai nesiveržia be reikalo švaistyti savo pinigų, patvirtina ir tunelio, vienos prancūzų firmos neseniai pastatyto Rostoke, istorija - mokestis, siekiantis nuo 2,30 iki 3,50 euro, čia renkamas labai prastai.
Rašyti komentarą