Tyrimas: išlaikę egzaminą vairuotojai nebeskaito kelių eismo taisyklių

Tyrimas: išlaikę egzaminą vairuotojai nebeskaito kelių eismo taisyklių

Daugiau nei pusė – 56 proc. – Lietuvos vairuotojų po vairavimo egzamino nėra nė sykio skaitę kelių eismo taisyklių (KET). Reguliariai su KET pakeitimais susipažįsta mažiau nei dešimtadalis vairuotojų. Tokius rezultatus atskleidė didžiausios draudimo bendrovės „Lietuvos draudimo“ inicijuota interneto vartotojų apklausa.

„Lietuvos gyventojai prisipažino, kad dauguma jų KET skaito tik vieną kartą gyvenime – ruošdamiesi vairavimo egzaminui. Ir tik retas vairuotojas skiria dėmesio atnaujinti žinias apie KET bent kas kelerius metus. Tikime, kad geresnis KET išmanymas turi didelę įtaką eismo saugumui Lietuvos keliuose“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė Aurelija Kazlauskienė.

Remiantis tyrimo duomenimis, KET taisyklių nė karto po egzamino nėra atsivertę didelė dalis ir tų vairuotojų, kurie vairuotojo pažymėjimus gavo prieš 20, 30 metų ar dar seniau. „Žinant, kad taisyklės koreguojamos beveik kasmet, įvedama naujų ženklų, ribojimų, žinios, įgytos prieš 30 metų, gali neatitikti šios dienos realijų. Nacionaliniam KET egzamine pastebėjome, kad daug dalyvių neskiria autostrados ženklo reikšmės nuo prieš kelerius metus įvesto greitkelio ženklo ribojimų“, – pasakojo A. Kazlauskienė.

Tiesa, apklausa atskleidė, kad seniau vairuotojo pažymėjimus gavę vairuotojai palyginus su jaunesniais vairuotojais yra labiau linkę atnaujinti KET teorines žinias. Pasyviausiai KET domisi 2-5 metų stažą turintys vairuotojai – nuolat KET peržiūri tik 5 proc. jų, o beveik 70 proc. neskaitė nuo tada, kai laikė vairavimo egzaminą. Aktyviausiai KET seka turintieji 20-30 metų ar dar ilgesnį stažą. Didžioji dalis – apie 40 proc. – šių vairuotojų stengiasi bent kas kelerius metus perversti KET taisykles, atidžiau seka KET pakeitimus. Tiesa, beveik ketvirtadalis šių 20 metų ir ilgiau vairuojančių gyventojų nėra skaitę taisyklių nuo tada, kai gavo pažymėjimą, nepaisant to, kad tai įvyko dar iki Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo.

Tai, jog išlaikę vairavimo egzaminą, Lietuvos vairuotojai dažnu atveju nebeatnaujina teorinių žinių patvirtino ir šių metų Nacionalinio kelių eismo taisyklių egzamino rezultatai – nei vienam dalyviui nepavyko išvengti klaidų. „Šie rezultatai parodė, kad net ir paprastos situacijos yra primirštos, o atnaujinti KET žinias dažnu atveju būtų naudinga ir prasminga. Galime pasidžiaugti nebent tuo, kad mūsų kasmet rengiamas nacionalinis KET egzaminas paskatina vairuotojus pasikartoti KET teoriją – prieš egzaminą tą patvirtino padarę keli šimtai dalyvių“, – sakė „Lietuvos draudimo“ atstovė.

Naujausios KET ir priimami pakeitimai visuomet skelbiami Lietuvos Respublikos Seimo tinklalapyje, taip pat kituose tinklalapiuose, pavyzdžiui eismas.eu.

Statistika, rodo, kad pagal eismo nelaimių, kuriose nukenčia žmonės, skaičių Lietuva pirmauja Europoje. 2012 m. milijonui Lietuvos gyventojų teko 100 avarijų aukų. ES šalių vidurkis pernai buvo 55 žuvusieji.

„Lietuvos draudimo“ apklausa buvo rengiama interneto tinklalapyje Delfi.lt balandžio 5-12 dienomis. Į bendrovės klausimus atsakė daugiau nei 9 tūkst. interneto vartotojų.

„Lietuvos draudimas“ yra pirmaujanti šalies ne gyvybės draudimo bendrovė, savo paslaugas teikianti daugiau nei pusei milijono privačių ir verslo klientų ir per metus atlyginanti klientams žalų už beveik 200 mln. litų. Klientais kasdien rūpinasi daugiau nei 1100 „Lietuvos draudimo darbuotojų. „Lietuvos draudimas“ pripažintas „Geriausiu darbdaviu‘2012“ ir išrinktas į geriausių Vidurio ir Rytų Europos darbdavių dešimtuką. „Lietuvos draudimas“ priklauso vienai didžiausių pasaulio draudimo grupių RSA, kuri savo filialus turi 33 šalyse ir aptarnauja daugiau kaip 20 mln. klientų iš 150 pasaulio šalių. Įkurtas prieš 300 metų, RSA yra didžiausią patirtį turintis draudimo aljansas ir vienas iš pripažintų pasaulio draudimo rinkos vizionierių.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder