Žemės ūkyje ir industrijoje prastos padangos sulėtina darbo procesą, stipriai padidina avarijos riziką ir sumažina sukibimą su važiuojama danga, kas priveda prie netikslių ir nekokybiškų darbo rezultatų. Manote laikas įsigyti naujas padangas? O ar žinote, į kuriuos dalykus atsižvelgti ir kaip tai padaryti?
Patarimai renkantis padangas traktoriui
Nešvaistysime jūsų laiko kalbėdami apie elementarius dalykus, kaip „pasirinkite padangą pagal ratlankio dydį“ arba „padangas rinkitės pagal biudžetą“ – vietoje to, išsamiau pakalbėsime apie tipus, protektoriaus raštus ir jų privalumus bei trūkumus. Kuo daugiau kriterijų išsikelsite, tuo optimalesnį variantą išsirinksite!
Radialinės ar diagonalinės?
Diagonalinės padangos pradėtos naudoti jau 19 amžiaus pabaigoje, o radialinės – 20 amžiaus viduryje. Abi šios rūšys skiriasi vienu dalyku – vidine struktūra.
Radialinės padangos yra sudarytos iš kelių sluoksnių kordų, kurie yra išdėstyti statmenai vienas kitam, t.y. skersai ir išilgai padangos. Tačiau dėl tokios struktūros nukenčia karkaso (sienelės) tvirtumas, todėl ši problema išspręsta apjuosiant karkaso apačią stora plieno viela.
Diagonalinės padangos, kaip ir radialinės, yra sudarytos iš kelių kordo sluoksnių. Pagrindinis skirtumas yra sluoksnių pozicija, kadangi diagonalinėse padangose kordai išdėstyti diagonaliai (įstrižai).
Radialinės padangos yra stabilesnės, ekonomiškesnės ir lankstesnės, o diagonalinės pasižymi itin tvirtomis padangų sienelėmis. Todėl radialinės padangos puikiai tinka žemės ūkiui, o diagonalinės dažniausiai naudojamos ant šiurkščių paviršių, kaip miškas.
Padangų paskirtis ir traktoriaus tipas
Pirmieji du klausimai, kurių savęs turėtumėte paklausti prieš pirkdami naujas traktoriaus padangas, yra „ko tikiuosi iš naujų padangų?“ ir „kokiam traktoriui šios padangos bus montuojamos?“. Visos traktorių padangos yra gaminamos atsižvelgiant į įvairius kriterijus, kaip sukibimas su asfaltu, ekonomija, universalumas, kaina.
Tiesiog nusistatykite padangų paskirtį, atsižvelkite į traktoriaus tipą ir pasirinkimas žymiai palengvės. Taigi, pradėkime nuo padangų tipo – jie dažniausiai yra trys.
Vejos padangos
Dar kitaip vadinamos universaliomis padangomis. Šio tipo padangos dažniausiai montuojamos ant žoliapjovių arba priekabų. Raštas nėra labai grubus ir neužtikrina stabilumo ekstremaliomis sąlygomis, kaip gilus purvas ar daug sniego. Tačiau jos užtikrina itin gerą sukibimą lengvuose, palaiduose paviršiuose, kaip smėlis, žvyras, veja. Dažniausiai vejos padangos kuriamos taip, kad užtikrintų optimalų sukibimą važiuojant visomis kryptimis.
Foto: Pixabay.com
Industrinės padangos
Šio tipo padangos yra kuriamos su tikslu, kad jos bus naudojamos ant smėlio, žvyro ir asfalto. Todėl protektoriaus raštas yra pakankamai grubus, kad gerai „sukibtų“ su žvyru ar smėliu, bet pakankamai švelnus, kad nesugadintų asfalto net ir karštomis dienomis. Industrinės padangos montuojamos ant keltuvų, ekskavatorių, kai kurių sunkvežimių ir, dažnai, ant miško technikos.
Foto: Pexels.com
Agro padangos
Žemės ūkiui skirtos pačios grubiausios ir didžiausios padangos – didžiausi pločiai ir giliausi bei aštriausi protektoriai. Tokios padangos puikiai susitvarko su dirvožemiu bei purvu. Populiariausios yra padangos su eglutės formos protektoriumi – jos stipriai įsikabina į žemę ir neleidžia ratams praslysti net ir tempiant padargus. „Eglutės“ protektoriai taip pat gali būti įvairūs, o žinomiausi yra šiek tiek lenktais arba visiškai tiesiais grioveliais. Pastarojo tipo protektorius būna gerokai grubesnis ir aštresnis – maksimaliam sukibimui net ir pačiomis ekstremaliausiomis sąlygomis.
Vis dėlto, agro padangos visiškai netinka važiavimui asfaltu, nes su kieta kelio danga sukibimo paviršius yra labai mažas, labai prastas važiavimo komfortas ir padangos dėvisi itin greitai. Todėl su agro padangomis „apauti“ traktoriai bei kombainai iki kelionės tikslo turėtų būti transportuojami priekabomis.
Padangos plotis
Traktoriaus padangos plotis svarbus ne tik tam, kad galėtų būti montuojamas ant jūsų ratlankio, bet ir geresniam sukibimui bei svorio paskirstymui. Šiuo atveju kalbame apie protektoriaus plotį – kuo pats protektorius platesnis, tuo geriau.
Pavyzdžiui, laukuose augalams augti labai naudinga yra palaikyti retesnį ir minkštesnį dirvožemį. Tačiau toks paviršius sunkiai įveikiamas traktoriumi su siauromis padangomis. Tokiu atveju, rekomenduojama šiek tiek sumažinti padangų slėgį, kad su žeme sukimbantis padangos plotas padidėtų ir svoris būtų paskirstytas į didesnį plotą.
Taigi, jeigu traktoriumi planuojate važiuoti į laukus, atsižvelkite ir į protektoriaus rašto plotį – platus raštas yra vienas iš aukštos kokybės ženklų.
Padangos klasė
Internetinėje padangų parduotuvėje www.padangos1.lt visos sunkvežimių ir agro padangos yra skirstomos į klases. Čia klasės yra 4:
● Ekonominė
● Vidutinė
● Verslo
● Premium
Visose klasėse padangos suskirstytos pagal atitinkamus pranašumus,tokius kaip žema kaina, aukšta kokybė, universalumas ir t.t.
Padangas rinktis atsižvelgiant į jų klasę yra pravartu tiems, kurie ieško jiems tinkamiausio kainos ir kokybės santykio.
Priekinės traktorių padangos
Jeigu traktorius yra varomas visais ratais, tada visos padangos turi būti vienodos ir užtikrinti kuo geresnį sukibimą įvairiomis sąlygomis. Tačiau dviem ratais varomų traktorių padangos nebūtinai turi būti vienodos. Negana to, optimaliam darbui netgi rekomenduojame priekyje naudoti kitokias padangas nei gale. O viso to priežastis yra tokia:
Visais ratais varomi traktoriai „apaunami“ grubaus rašto padangomis todėl, kad tokie traktoriai suka visus ratus, kurie liečiasi su žeme – kiekvienas ratas privalo gerai įsikabinti į dirvožemį, kad nepraslystų.
Tuo tarpu dviem ratais varomi traktoriai taip pat žemę liečia visais ratais, bet variklio sukami yra tik du – kiti du tik užtikrina galimybę vairuoti ir išlaikyti traktorių stabilioje padėtyje.
Taigi, nevarantys ratai neturėtų būti su grubiomis padangomis, nes jos tik didins pasipriešinimą kabinantis į dirvožemį. Vienas populiariausių ir optimaliausių pasirinkimų yra padangos su išilgai esančiais grioveliais. Jos puikiai išlaiko stabilumą, nesmenga ir leidžia atlikti tikslesnius manevrus.
Foto: Padangos1.lt
Atsižvelkite ir į griovelių skaičių bei jų dydį – kuo didesnis paviršius remiasi į dirvožemį, tuo geresnis svorio paskirstymas. Tačiau siauresnė padanga sumažina riedėjimo pasipriešinimą – tad rinkitės pagal savo poreikius!
Dėvėtos traktorių padangos – ar verta?
Sakoma, kad pirkti dėvėtas automobilių padangas ne tik neverta, bet ir pavojinga. Tačiau traktoriumi nevažiuojama taip greitai, tai gal dėvėtos traktorių padangos yra vertos dėmesio?
Atkreipkite dėmesį ir padangos nusidėvėjimą
Dėvėtos traktorių padangos turėtų būti tikrai dėvėtos. Kartais ūkininkai pardavinėja senas traktorių padangas, kurios dar nė karto nebuvo montuotos ant ratlankių – jos atrodo puikiai, bet, greičiausiai, nebetinka darbui.
Automobilių padangos kokybė dažnai tikrinama pagal protektoriaus gylį, o dėvėtos traktorių padangos turėtų būti atidžiai apžiūrimos tiek viduje, tiek išorėje. Įsitikinkite, kad nėra jokių įtrūkimų, skylių ar didesnių plyšių – visi šie požymiai išryškėja nusidėvėjusiose, tiek pasenusiose padangose.
Kaina
Dėvėtos traktorių padangos gali būti ne tokios pigios, kaip tikimasi. Dažnai pasitaiko atvejų, kai siekiant sutaupyti perkama dėvėta padanga, o už sumokamą sumą jau galima įsigyti ir naują padangą.
Todėl prieš pirkdami dėvėtas, nepagailėkite laiko pasidomėti jums aktualių padangų kainomis parduotuvėse. Vis dėlto, naujos traktorių padangos tarnauja kelis ar net keliolika metų, tuo tarpu tikėtina, kad perkamos dėvėtos traktorių padangos jau atidirbusios didžiąją savo gyvenimo dalį.
Naujų agro ir industrinių padangų kainas galite sužinoti apsilankę internetinėje padangų parduotuvėje www.Padangos1.lt
.
Rašyti komentarą