Policijos pareigūnų siūlymas lengviesiems automobiliams leisti ir toliau važiuoti Tiltų gatve Klaipėdos miesto savivaldybės Saugaus eismo komisijos nebuvo išgirstas. Nuo balandžio 1 dienos, kaip ir planuota, ši gatvė bus atvira tik dviratininkams ir visuomeniniam transportui.
Artėjant balandžio 1-ajai, iki kurios Tiltų gatvė buvo atidaryta visiems, Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuras Saugaus eismo komisijai pateikė siūlymą, jog tokia atvira ji ir turėtų likti.
Biuro viršininkas Alvydas Katkauskas pateikė statistiką, jog lengvajam transportui uždaryta Tiltų gatvė "kainuoja" apie pusantro karto daugiau eismo įvykių Pilies bei Mokyklos gatvėse. Šios gatvės pernelyg apkraunamos, susidaro spūstys.
Pareigūnų nuomone, Tiltų gatvėje eismą riboti reikėtų tik savaitgaliais, o darbo dienomis tai būtų galima daryti nebent tokiu atveju, jeigu Pilies bei Minijos gatvėse (iki Baltijos prospekto) šviesoforai būtų sureguliuoti "žalios bangos" principu. Dviratininkams buvo siūloma dalį Tiltų gatvės įveikti važiuojamąja dalimi, t. y. nuo Biržos tilto iki Turgaus gatvės, o kitą atkarpą - šaligatviais.
Pareigūnai siūlėsi skirti daugiau dėmesio auklėti pėstiesiems bei dviratininkams, bausti pažeidėjus.
Vis dėlto Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai, dviratininkai bei VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" su tokiu siūlymu kategoriškai nesutiko. Komisijos nariai netgi atmetė pirmininko Viačeslavo Karmanovo idėją siūlyti savivaldybės administracijos direktoriui Tiltų gatvės uždarymo terminą pratęsti dar mėnesiui, o per tą laiką viską rimčiau apsvarstyti.
Pasak "Klaipėdos keleivinio transporto" direktoriaus Gintaro Neniškio, dėl visiems atviros Tiltų gatvės keleivius vežantiems autobusams čia tenka sugaišti 3-10 minučių ilgiau. Vairuotojų darbo laikas, sykiu ir atlyginimas, taip pat kuro sąnaudos išauga - savikaina iš viso padidėja 5-8 proc. Tai sudaro maždaug 300-400 tūkst. litų per mėnesį. Jeigu Tiltų gatvė liktų atidaryta, įstaiga kreiptųsi į savivaldybę dėl nuostolių kompensavimo.
Argumentas, jog verslininkai džiaugiasi eismu Tiltų gatve, mat dėl to daugiau žmonių užsuka į senamiestį, G. Neniškio taip pat neįtikino. Beje, kaip tik dėl šios priežasties buvo pratęstas terminas Tiltų gatve važinėti ne iki kovo, o dar mėnesiu ilgiau.
"Visa statistika - mūsų rankose. Galiu pasakyti, kad į senamiestį užvažiuoja 10-15 proc. daugiau automobilių, bet tai gali būti susiję su tuo, kad nutirpo sniegas. Pagal rinkliavą už automobilių stovėjimą senamiestyje matome, kad jokių stebuklų nėra", - sakė jis.
Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda atkreipė dėmesį ir į tai, kad dėl didelio eismo senamiestyje ypač padidėjo triukšmas, tarša kietosiomis dalelėmis, dėl vibracijos vėl skyla pastatų sienos.
Be to, anot L. Dūdos, miesto strateginės plėtros planuose Tiltų gatvė skirtina dviratininkams ir pėstiesiems.
"Taryba priėmė sprendimus, jų ir turime laikytis", - sakė L. Dūda.
Anot jo, prie tokio sprendimo galutinai bus galima pereiti pastačius per Danę dar vieną tiltą - ateityje numatoma Danės ir Bangų gatves sujungti nauja Bastionų gatve. Projektui jau ieškoma galimybės gauti Europos Sąjungos paramą.
Rašyti komentarą