"Seni kibirai": kai ratuotų senienų liga nepagydoma

"Seni kibirai": kai ratuotų senienų liga nepagydoma

Demokratiškiausia organizacija Klaipėdoje. Jei uostamiestyje vyktų panašūs rinkimai, vos mažiau nei pusmetį gyvuojanti senovinių automobilių asociacija "Seni kibirai" būtų vienas pagrindinių pretendentų pelnyti nugalėtojo titulą.

"Mūsų klubas neturi jokių apribojimų - svarbu, kad žmogus būtų bendramintis, kad sirgtų senovinių automobilių liga. Palatos durys atviros visiems", - juokaudamas "Senus kibirus" pristato vienas klubo steigėjų Alfredas Lakštutis.

Šių metų kovą įkurtos asociacijos, šiuo metu vienijančios kone 30 narių iš Klaipėdos ir aplinkinių miestų, prezidentas Arvydas Simonaitis sako, kad nei jam, nei jo bendraminčiams nėra svarbus nei senovinių automobilių mylėtojo amžius, nei profesija ar pajamos.

"Mūsų narių profesijų spektras - labai platus: nuo bedarbių iki įmonių savininkų ir direktorių. Yra, pavyzdžiui, ir 16-metis moksleivis - jis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau stengiasi antram gyvenimui prikelti už save tris kartus vyresnį ZAZ-965A modelį.

Esame atviri visiems, netaikome didelių apribojimų automobilio amžiui, jo markė irgi nėra labai svarbu. Vienas mūsų narys turi 5 "moskvičius", nors už sumą, išleistą jiems pirkti ir atrestauruoti, jau galėjo važinėti kokiu nors išskirtiniu kadilaku", - sako A. Simonaitis.

Anot asociacijos vadovo, automobilio kilmė irgi nėra svarbi.

"Vieni turi savo rankomis atrestauravę senelių automobilius, kiti - jau įsigiję važiavimui visiškai paruoštą senieną. Svarbu, kad žmogus mylėtų senovinę techniką ir dalyvautų mūsų judėjime", - teigia prezidentas.

Beje, net klubo nario mokesčio nėra - skirtingai nuo kitų panašių organizacijų. "Kad nesuvaržytume, neįpareigotume žmonių", - aiškina A. Simonaitis.

Simboliniame "Senų kibirų" garaže - keliasdešimt "ratuotos klasikos" eksponatų. Ypač praeivių akis traukia 1959-ųjų - kuomet nuo konvejerių JAV nuriedėjo kone paskutiniai išskirtinio dizaino automobiliai su "kosminiais" galiniais sparnais - modeliai: "Cadillac Fleetwood", "Chevrolet Bel Air", "Ford Thunderbird".

Tačiau tikra sensacija visame klasikinių modelių pasaulyje yra 1918 metų laidos elektromobilis "Rauch &Lang B-26 Brougham". Tokių pasaulyje tėra 6 egzemplioriai, ir vienintelis, "Senų kibirų" atstovo Augustino Jankevičiaus - Europoje. Jis jau baigtas restauruoti, liko kelios smulkmenos, tačiau viešumoje dar neparodytas.

Be to, nesidžiaugiama vien dabar turima technika. Anot A. Simonaičio, ne vienas asociacijos narys turi po naują "projektą" - retą seną automobilį, kurį dar tik ruošiasi restauruoti.

O tai dažniausiai daroma laikantis nerašytos taisyklės - naudoti kuo daugiau originalių detalių ar mazgų.

"Pavyzdžiui, vienas 1930-ųjų laidos fordo savininkas sugebėjo išsiaiškinti, kokios spalvos medžiaga tų metų du mėnesius buvo naudojama šių modelių salono apdailai, ir ją gavo", - pasakoja klubo vadovas.

"Senoviniai automobiliai - tai liga, manija, reikalaujanti ir daug pinigų, ir daug laiko, juk vieną automobilį iš naujo prikelti gyvenimui trunka mėnesių mėnesius. Tačiau susirgus nuo jos pagyti neįmanoma", - perspėja A. Lakštutis.

Nepaisant to, jis kviečia į asociacijos veiklą jungtis naujus narius - esą kartu sirgti senovinių automobilių liga yra ir įdomiau, ir naudingiau.

Tai - ir bendras laisvalaikio leidimas, ir renginių organizavimas, ir - kas nemažiau svarbu - dalinimasis informacija apie mašinų restauravimą, reikiamas detales bei panašiai", - prideda A. Simonaitis.

Būtent todėl klaipėdiečiai ir susibūrė į asociaciją. Be to, taip - esant kartu oficialiai - lengviau ir populiarinti judėjimą, ir pritraukti rėmėjų, be kurių kai kurie renginiai net neįvyktų.

Beje, kodėl būtent "Seni kibirai"?

"Toks pavadinimas įsimena lengviau. Be to, "protingi", standartiniai pavadinimai jau pasisavinti kitų klubų", - aiškina vyrai.

Pasak jų, Lietuvoje yra registruota daugybė senovinių automobilių klubų, tačiau realiai veikia iki dešimties. "Seni kibirai" - kone jauniausias, tačiau jau spėjęs pasižymėti.

Pirmasis stambus renginys buvo dar iki asociacijos įsteigimo - grupė entuziastų iš Vakarų Lietuvos, daugiausiai Klaipėdos, pernykštės Jūros šventės metu uostamiestyje surengė senovinių automobilių paradą ir parodą.

Spalį, pasivadinę neformaliu Klaipėdos krašto klasikinių automobilių mylėtojų sambūriu, klaipėdiečiai visus bendraminčius bei miestiečius sukvietė į rudens šventę "Auto Regata 2012". Tai buvo ir labdaros renginys - jis vyko kartu su "Danės regata", tad rinktos lėšos jauniesiems Klaipėdos irklavimo centro sportininkams apdovanoti.

Dar didesnis renginys žadamas šių metų Jūros šventėje. Tikslus senovinių automobilių parodos bei parado dalyvių skaičius kol kas nežinomas, tačiau "Seni kibirai" jam ruošiasi ne juokais - prieš Jūros šventę bus surengtas klaipėdiečių vojažas per Lietuvą, kurio metu kitų miestų senovinės technikos klubai bus raginami taip pat parodyti savo automobilius uostamiestyje.

Parodos Jūros šventėje metu, greičiausiai Atgimimo aikštėje arba Herkaus Manto gatvėje, bus ne tik senovinės technikos paroda, tačiau vyks ir vaikų priešinių konkursas "Mano svajonių automobilis" bei įvairiausi rinkimai - gražiausio, seniausio, geriausiai restauruoto ir pan. - automobilių rinkimai.

Dalyvavimas parade bei parodoje - nemokamas, beje, dalyviams taip pat nemokamai suteikiama nakvynė.

Informacija

Preliminari senovinių automobilių parado ir parodos programa Jūros šventės metu:

10 val. Dalyvių registracija.

11 val. Senovinių automobilių paradas per miestą.

12-17 val. Senovinių automobilių paroda miesto centre.

12-14 val. Vaikų piešinių konkursas "Mano svajonių automobilis".

15 val. Geriausių piešinių apdovanojimai.

13-15 val. Automobilių (publikos ir komisijos) rinkimai

Numatomos tokios nominacijos: "Mis Publika" (gražiausias, renka žiūrovai), "Mis Elegancija" (gražiausias, renka komisija), "Mis USA" (renka komisija), "Mis SSRS" (komisija renka), "Mis Europa" (renka komisija), "Mis pagarba" (seniausias, renka komisija), "Mis Ištvermė" (komisija renka iš toliausiai į renginį atvykusį automobilį), "Mis Cabrio" (šauniausias kabrioletas, renka komisija), "Mis Drąsa" (šauniausias, drąsiausias, juokingiausias, originaliausias, renka komisija), "Mis Restauracija" (geriausiai restauruotas, renka komisija), "Mis Ekipažas" (geriausiai atitinkantis automobilio dvasią, renka komisija), "Mis Alternatyva" (bus išsiaiškinta po parodos, varžybų tarp vairuotojų būdų)

17-19 val. Dalyvių įsikūrimas Karklės kempinge.

20 val. Prizų už nominacijas įteikimas, vakarienė, programa, nakvynė.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder