Šiuose eismo įvykiuose žuvo 3 motorolerių vairuotojai, sužeista 60 vairuotojų ir 15 mopedų keleivių, didžioji dauguma – dėl motorolerių vairuotojų kaltės.
Motorolerį vairuoti galima nuo 15 metų, išlaikius tik teorinių žinių egzaminą. A. Zuokienės duomenimis, itin jaunų vairuotojų daugėja. Vien šiais metais vairuotojų pažymėjimus gavo du kartus daugiau 15–16 metų asmenų nei pernai. Vos 3 proc. laikiusių motorolerio vairavimo teorijos egzaminą yra vyresni nei 18 metų. Iš pirmo karto egzaminą išlaiko tik kas trečias būsimas motorolerio vairuotojas, nes dauguma jų egzaminui ruošiasi savarankiškai. Tuo tarpu daugiau nei 70 proc. kitų transporto priemonių vairuotojų sėkmingai egzaminą išlaiko iš pirmo karto.
"Visiškai nesuprantama, kodėl jauniesiems motorolerių vairuotojams pakanka sėkmingai išlaikyti tik teorinių žinių patikrinimo egzaminą. Jei mopedas priskiriamas motorinių transporto priemonių grupei, o mopedų vairuotojai yra lygiaverčiai eismo dalyviai, prieš išvažiuojant į gatves, turi būti įvertinti ir jų praktiniai vairavimo įgūdžiai“, – sako Seimo narė.
Kadangi egzaminų tvarką nustato Susisiekimo ministerija, A. Zuokienė kreipėsi į ją su siūlymu norintiems motorolerį vairuoti asmenims iki 18 metų įvesti ir praktinį vairavimo egzaminą bei neišlaikius egzamino pirmą kartą, numatyti 3 mėnesių pertrauką prieš bandant antrą kartą – taip siekiant pakeisti jaunųjų vairuotojų požiūrį į egzaminus.
Pasak Seimo narės, jos siūlymą palaiko ir Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas, kuris pažymi, kad motorolerių vairuotojai "turi būti mokomi kaip ir visi kiti eismo dalyviai, egzaminuojami taip pat atidžiai, kaip ir bet kurios kitos kategorijos vairuotojai“.
Rašyti komentarą