Seimas pritarė įstatymo pataisoms dėl papildomo vairuotojų mokymo

Seimas pritarė įstatymo pataisoms dėl papildomo vairuotojų mokymo

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas, įvertinęs Specialiųjų tyrimų tarnybos bei Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos pasiūlymus, pateikė svarstymui patobulintą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą.

Nutarta pritarti šiam projektui po svarstymo su posėdžio metu priimta Seimo nario Broniaus Paužos pataisa.  Už įstatymo projektą po svarstymo balsavo 62 Seimo nariai, prieš – 7, susilaikė 22. Pavesta pagrindiniam – Teisės ir teisėtvarkos komitetui iki priėmimo sutvarkyti šį projektą pagal posėdžio metu priimtas pataisas.

Teisės ir teisėtvarkos komitetas, be kita ko, siūlo Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai parengti teisės aktus, kuriuose būtų numatyta papildomo vairuotojų mokymo tvarka, nustatant pradedančiųjų vairuotojų kategorijas ir skirtingas Kelių eismo taisykles (KET) pažeidusių ir eismo įvykį sukėlusių mokymų modelius, taip pat ir 2 metų stažą turinčių vairuotojų, tačiau sistemingai pažeidinėjusių KET, papildomo mokymo sistemą, apsvarstant galimybę sukurti balų už KET pažeidimų sistemą, taip pat nustatyti papildomų mokymų kainos reguliavimo taisykles.

Taip pat siūloma atsisakyti nuostatos, kad Valstybinę eismo saugumo programą tvirtina Seimas.

B. Pauža siūlė įtvirtinti, kad papildomas vairuotojų mokymas nustatyta tvarka būtų organizuojamas ir vykdomas tik tiems vairuotojams, kurie pažeidė konkrečius Administracinių teisės pažeidimų kodekso straipsnius ir kad šis mokymas būtų vykdomas praktinių mokymų centruose, nes, pasak Seimo nario, "nusižengimas yra nelygus nusižengimui“.

Priimta pataisa nustato, kad "papildomas vairuotojų mokymas – mokymas, nustatyta tvarka organizuojamas ir vykdomas tik praktinio vairuotojų mokymo centruose pradedantiesiems vairuotojams, pažeidusiems Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 124 straipsnio 3, 4, 5 ir 6 dalis, 124¹ straipsnio 1, 2, 3 dalis, 124², 125, 126, 127, 128, 130, 130² ir 133 straipsnius arba padariusiems KET pažeidimą, kuris sukėlė eismo įvykį, specialiųjų transporto priemonių vairuotojams, naudojantiems mėlynus ir (ar) raudonus (arba tik mėlynus) žybčiojančius švyturėlius ir (ar) specialiuosius garso signalus, motorinių transporto priemonių vairuotojams, kuriems teisė vairuoti buvo atimta dėl  KET pažeidimų.“

Projekto iniciatoriai Aplinkos apsaugos ir Susisiekimo ministerijos, siekdamos paskatinti pradedančiuosius vairuotojus nepažeidinėti KET reikalavimų ir saugiai vairuoti, parengtame projekte pasiūlė nustatyti, kad papildomas vairuotojų mokymas privalomas tik pradedantiesiems vairuotojams, pažeidusiems KET reikalavimus daugiau kaip du kartus  arba padariusiems KET pažeidimą, kuris sukėlė eismo įvykį.

Taip pat projekte pasiūlyta nustatyti, kad papildomas vairuotojų mokymas (pagal atskirą programą) privalomas specialiųjų transporto priemonių vairuotojams, naudojantiems mėlynus ir (ar) raudonus (arba tik mėlynus) žybčiojančius švyturėlius ir (ar) specialiuosius garso signalus, siekiant  parengti šiuos vairuotojus  sudėtingoms eismo situacijoms.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder