Seimas priėmė svarstyti automobilių registracijos mokestį
Už įstatymo pateikimą balsavo 60 Seimo narių, prieš – 36, susilaikė – 16.
Pagal siūlomą projektą, mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.
Mokestį mokėtų vairuotojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.
Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų.
Parlamentaras Tomas Tomilinas teigė, kad įstatymas yra subalansuotas.
„Kaip bebūtų, mūsų šalis yra globalios pasaulio bendruomenės narė. Matome, kiek rūpesčio sukelia klimato kaita pasaulio ateičiai. Matome diskusijas kitose šalyse ir tą žmonių nusiteikimą veikti šiandien, nelaukti kitos kartos. Mūsų šalis bet kokiu atveju turės, jei ne veiksmais, tai pinigais dengti klimato kaitos poveikio mažinimo priemones, nes mus privers pasaulio bendruomenė. Įstatymas subalansuotas, kompromisinis, manau, kad verta svarstyti mokesčio priklausomybę nuo mašinos kainos, kaip vieną variantų, bet iš esmės Lietuva pribrendo, diskusija jau tęsiasi keletą metų“, – Seimo posėdyje sakė T. Tomilinas.
Seimo narė Gintarė Skaistė mano, kad siūlomu mokesčiu tik siekiama prisidengti prieš ES, prašančios tokius mokesčius įvesti.
„Asmeniškai nepritariu tokiai įstatymo versijai. Jis tikrai neskatins rinktis viešojo transporto, nes registracijos mokestis susijęs tik su momentiniu pirkimu, tačiau nesusijęs su tuo, kiek iš tikrųjų automobilis nuvažiuoja ir priteršia. Toks mokesčio dydis nėra nei prabangos mokestis, nei taršos, toks kažkoks per vidurį. Jis nemotyvuos rinktis mažiau taršaus automobilio. (...) Manau, kad šis įstatymo variantas, kaip ir sako Teisės departamentas, prieštarauja ES teisei dėl laisvo judėjimo, riboja importą skatinti automobilių parką užsidaryti šalyje ir pirkti automobilius vieniems iš kitų. Tai neskatins jokio atsinaujinimo“, – teigė ji.
Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijai priklausančių Seimo narių Valiaus Ąžuolo ir Agnės Širinskienės parengtame projekte taip pat numatyta, kad iki 2020 m. liepos 1 d. Vyriausybė turėtų parengti Miškų sodinimo programą, paskirti ją koordinuojančią valstybės instituciją ir nustatyti, kokia motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio dalis yra kasmet skiriama šios programos įgyvendinimui.
Seimo opozicinė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcija mano, kad įstatymo projektas dėl automobilių pirmos registracijos mokesčio, kurio įsigaliojimas planuojamas nuo kitų metų, prieštarauja Teisėkūros pagrindų įstatymui.
Rašyti komentarą