Savarankiški automobiliai irgi dūžta. Bet dėl to kalti žmonės

Savarankiški automobiliai irgi dūžta. Bet dėl to kalti žmonės

Dar praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje Meksikos TV serialų kūrėjai buvo padarę atradimą, kad turtuoliai irgi verkia. Nauji laikai - nauji papročiai. Šiomis dienomis paskelbta informacija, kad savarankiški automobiliai irgi dūžta.

Autonominių, vairuotojo įsikišimo nereikalaujančių automobilių kūrimo srityje pirmaujanti korporacija "Google" prisipažino, kad jos bandomi modeliai buvo patekę į avarijas.

Tiesa, kad ši informacija nevirstų argumentu į tokias naujoves priešiškai žiūrinčių skeptikų lūpose, reikia pasakyti, kad nuo 2009-ųjų, per bandymus įveikus daugiau nei 2,7 mln. kilometrų, įvyko tik 11 tokių incidentų.

Ir tai tebuvo nežymios "metalinės" avarijos, maža to - visais tais atvejais dėl avarijų buvo kalti kitus automobilius vairavę žmonės. Septynis kartus į "Google" automobilį buvo atsitrenkta iš galo, kitais atvejais bandomasis modelis sulaukė smūgių į šoną - iš vairuotojų, nepaisiusių draudžiamojo ženklo.

Aštuoni incidentai iš 11 įvyko miestuose, kiti - užmiesčio keliuose.

Be to, žinoma, ir apie vieną incidentą, į kurį Kalifornijos valstijoje pateko kitos kompanijos - "Delphi" bandomas bepilotis automobilis. Šio atvejo aplinkybės neskelbiamos.

Šiuo metu JAV yra trys valstijos, leidusios bandyti savarankiškus modelius bendrojo naudojimo keliuose - Florida, Kalifornija ir Nevada, taip pat ir Kolumbijos apygarda, t. y. Vašingtonas.

Nevadoje dar 2011 m. buvo priimtas bepiločių automobilių įstatymas. Jame nurodoma, kad tokias mašinas galima naudoti tik bandymams ir tik po to, kai jos uždaruose poligonuose pravažinėja mažiausiai 10 tūkst. bandymo valandų. Automobilyje visada privalo sėdėti žmogus, galintis perimti jo valdymą. Be to, bandytojas galimos žalos atlyginimui užtikrinti privalo sumokėti 1 mln. dolerių užstatą.

Kalifornija panašias taisykles pasitvirtino pernai, tik jos dar griežtesnės. Pavyzdžiui, turi būti fiksuojama visa bandymų chronologija ir elektronikos nesuveikimo atvejai, bandytojas turi turėti atitinkamą licenciją ir būti baigęs specialius "priešavarinio" vairavimo kursus, o vienos bandomos mašinos draudimo suma siekia 5 mln. dolerių.

Nepaisant tokių reikalavimų, šiuo metu Kalifornijos keliais važinėja 48 automobiliai, valdomi kompiuterių. Jie priklauso skirtingoms kompanijoms - tiek automobilių pramonės srities, tiek ir informacinių technologijų.

O šiomis dienomis Nevados valstija automobilių pramonės milžinei "Daimler" išdavė leidimą bendrojo naudojimo keliuose bandyti pirmąjį šios kompanijos vilkiką su autopilotu.

"Freightliner Inspiration Truck" pavadinti du vilkikai kol kas nėra visiškai autonominiai - savarankiškai jie gali judėti tik greitkeliu, o įvažiuojant į miesto ar gyvenvietės teritoriją valdymą perima vairuotojas.

Tokia sistema, pavadinta "Highway Pilot", pademonstruota pernai komercinio transporto parodoje Hanoveryje (Vokietija) pristatytame koncepciniame šio koncerno vilkike "Mercedes-Benz Future Truck 2025".

Kaip ir reikalauja Nevados įstatymai, "Freightliner Inspiration Truck" jau yra pravažiavęs daugiau nei 16 tūkst. kilometrų - tą vokiečiai padarė specialiame poligone savo šalyje, Papenburge.

INFORMACIJA

JAV Transporto departamentui priklausanti Nacionalinė saugaus eismo administracija NHTSA valstijų valdžias ragina neskubėti plačiai atverti kelių bepiločiam transportui. Šios įstaigos atstovų teigimu, tam, kad būtų galima leisti automobiliams be vairuotojų išvažiuoti į kelius, būtini papildomi bandymai, kurie ir patvirtintų jų saugumą. Juos organizacija ketina atlikti per artimiausius kelerius metus.
Taip pat, NHTSA manymu, žmonės, ketinantys važinėti tokiais automobiliais, turėtų gauti atskiros kategorijos vairuotojo pažymėjimą arba baigti specialus pasiruošimo kursus.

BEJE

prieš kurį laiką "Google" pranešė ketinanti "išmokyti" savo autonominius automobilius elgtis agresyviau. Bandytojų teigimu, dirbtinis intelektas kelyje yra per daug mandagus, ir kiti eismo dalyviai tuo naudojasi užlįsdami prieš bepiločius modelius.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder