Saugūs turi būti ir kvadrociklai. Bet nėra

Saugūs turi būti ir kvadrociklai. Bet nėra

Europos naujų automobilių saugumo bandymo organizacija "Euro NCAP" ėmėsi sau neįprasto uždavinio - patikrinti kompaktinių elektromobilių, Europos Sąjungos (ES) teisės aktais priskiriamų sunkiųjų kvadrociklų kategorijai, saugumą.

Į tokius pirmą kartą surengtus bandymus pateko keturi modeliai - "Renault Twizy 80", "Tazzari Zero", "Ligier IXO JS Line 4 Places", taip pat vadinamasis golfo kartas "Club Car Villager 2+2 LSV".

Apibendrinta "Euro NCAP" išvada tokia: "Rimtos saugumo problemos." Nepaisant to, kad visi išbandyti kvadrociklai atitiko minimalius saugumo reikalavimus, ES įstatymais numatomus šio tipo transporto priemonėms.

Tiesa, sunkieji kvadrociklai bandyti kiek kitokiu būdu nei lengvieji automobiliai - kiekvienas iš modelių vertintas ne pagal penkis, o pagal tris kriterijus, į kliūtį jie sudaužyti kiek mažesniu greičiu nei įprastos mašinos - 50 km/h.

Tuo metu kiekvieno kvadrociklo salone sėdėjo tik vairuotojas, be keleivių. Kiekviename iš bandymų aukščiausias įmanomas balų skaičius buvo 16.

Geriausiai iš visų pasirodė žinomiausias iš ketvertuko - "Renault Twizy". Dvivietis 474 kg svorio elektromobilis, galintis pasiekti maksimalų 80 km/h greitį, vienintelis iš ketvertuko turi vairuotojo oro saugos pagalvę. Tad priekinio susidūrimo atveju ji gerai apsaugojo vairuotojo galvą, nors kaklas ir kojos aukščiau kelių buvo rimtai sužalotos. Rezultatas - 6 balai iš 16.

Šoninio susidūrimo atveju saugumas buvo toks pat prastas - silpnai apsaugota galva ir krūtinė. Įvertinimas - 7 balai.

Vos 4 balus už saugumą įvykus priekiniam smūgiui gavo dvivietis "Tazzari Zero" (svoris - 542 kg, maksimalus greitis - 100 km/h). Keturtaškį vairuotojo saugos diržą turintis elektromobilis silpnai apsaugo galvą ir visą viršutinę kūno dalį, kiek geriau - kaklą ir kojas.

Šoninio smūgio atveju saugumas įvertintas 8 balais - apatinė kūno dalis nukentėjo nedaug, kiek smarkiau sužalota krūtinės ląsta ir galva.

Keturių vietų "Club Car Villager" (maksimalus greitis - 35 km/h) su tritaškiais saugos diržais vairuotojui pavojų kelia priekinio smūgio atveju, tad rezultatas - vos 2 balai. Šoninio susidūrimo metu mažai nukentėjo pilvas. Šio bandymo įvertinimas - aukščiausias tarp visų modelių - 9 balai.

Taip pat 4 žmonėms skirto "Ligier IXO" (svoris - 465 kg, maksimalus greitis - 70 km/h) saugumas irgi panašus - tik 2 balai priekinio susidūrimo metu ir 7,5 balo šoninio smūgio atveju.

RENAULT TWIZY.

TAZZARI ZERO.

LIGIER IXO.

CLUB CAR VILLAGER.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder