To įrodymas - paskutinioji "Euro NCAP" bandymų sesija, kurioje sudaužyti keturi nauji modeliai. Du iš jų - kompaktiniai visureigiai "Chevrolet Trax" ir "Renault Captur" - gavo maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą, naujos kartos hečbekas "Dacia Sandero" šiaip ne taip uždirbo keturias, o kompaktinis minivenas gavo vos tris.
"Renault Captur" vairuotojo saugumui susidūrimo priekiu atveju "Euro NCAP" ekspertai priekaištų neturėjo, o štai priekinio keleivio silpna vieta gali būti krūtinės sritis - jos saugumo lygis įvertintas ketvertu. Šoninio smūgio į stulpą atveju silpniau apsaugota ir vairuotojo, ir keleivio krūtinė bei pilvas. Taip pat nustatyta, kad avarijos atveju gale sėdinčio trimečio vaiko galva gali trenktis į galinį kėbulo statramstį.
Geresnius už "prancūzą" rezultatus priekinio susidūrimo atveju parodė "Chevrolet Trax" (kai kuriose rinkose - "Chevrolet Tracker" arba "Opel Mokka"), tik kiek didesnė rizika susižeisti krūtines vairuotojui ir keleiviui yra šoninio smūgio atveju.
Krūtines suaugusiųjų ekipažui blogai apsaugo "Dacia Sandero" - tokia rizika yra šoninio smūgio atveju, o štai kituose bandymuose šis rumunų hečbekas parodė neblogus rezultatus. Tiesa, bendras balų skaičius sumažintas dėl to, kad nėra perspėjimo apie neprisegtus galinius saugos diržus sistemos, vairuotojui trūksta informacijos apie priekinio keleivio oro saugos pagalvės būklę, o variklio antvožas susidūrimo atveju gali rimtai sužeisti pėsčiąjį.
Prasčiausiai įvertintas "Nissan" kūrinys - minivenas "Evalia" (dar žinomas NV200 vardu). Saugumo ekspertai konstatavo, kad priekinio smūgio atveju iš panelio kojų lygmenyje atitrūksta kai kurios detalės, o slenksčiai sulenda į salono vidų. Šoninio smūgio atveju didesnė rizika yra ekipažo krūtinėms, prastai įvertinti ir vaikiškos kėdutės tvirtinimo elementai vidurinėje galinės sėdynės dalyje. Nepalankiai įvertinta ir tai, kad perspėjimas apie nustatyto greičio viršijimą yra tik vizualus, o ne garsinis.
Beje, vos 3 žvaigždutėmis įvertintas naujojo "Mercedes-Benz" modelio - komercinės klasės "Citan Kombi" - saugumas. Bandymuose, atliktuose balandžio mėnesį, "Euro NCAP" ekspertai daugiausiai priekaištų turėjo ne silpnai kėbulo struktūrai, o įvairioms pagalbinėms elektroninėms sistemoms. Pavyzdžiui, perspėjimas apie neprisegtą diržą veikia tik vairuotojo sėdynei.
Konstatuota, kad priekinio smūgio atveju priekinis panelis gali sužaloti vairuotojo ir keleivio kelius ir klubus, be to, visais atvejais netinkamai išsiskleidė šoninės oro saugos pagalvės. Be to, negalima atjungti priekinės oro saugos pagalvės, jei norima vaiką kėdutėje ant šios sėdynės vežti veidu į galą. Taip pat pastebėta, kad kai kurių rūšių vaikiškos kėdutės šiame automobilyje tvirtinamos gana nepatikimai.
Tad "Citan" pagalbinės sistemos uždirbo vos 33 proc. balų, suaugusiųjų saugumas įvertintas 74 proc., vaikų saugumas - 69 proc., o pėsčiųjų - 56 proc.
Tiesa, šis automobilis, įvardintas kaip nesaugiausias mersedesų gamoje (kartu su 1997 m. tris žvaigždutes gavusiu C klasės sedanu), yra ne pačių vokiečių kūrinys, o "Renault Kangoo" modelis kiek pakeistu veidu. Įdomu tai, kad "Kangoo" saugumas įvertintas 4 "Euro NCAP" žvaigždutėmis.
Rašyti komentarą