Rudeniniai lapai tvindo Klaipėdos gatves

Rudeniniai lapai tvindo Klaipėdos gatves

Šiomis dienomis iš dangaus pasipylęs lietus kai kuriuos Klaipėdos vairuotojus privertė pasijusti lyg pastaruoju metu potvynių kankinamame Tailande.

Ketvirtadienio rytą dilemą - rizikuoti "plaukti" per vandenį ar ieškoti aplinkkelio - sprendė uostamiesčio Sausio 15-osios gatves važiavę vairuotojai. Čia, netoli sankryžos su Tilžės gatve, vanduo buvo pakilęs daugiau nei pusmetrį. Kai kuriems automobilininkams rizika baigėsi ten pat - vandeniui užpylus mašinas šių varikliai užgesino tiesiog baloje.

"Viską žinome. Jau šeštą valandą ryto buvome vietoje, išvalėme lietaus nuotekų kanalizacijos groteles, tačiau vanduo vis vien nenutekėjo. Iškvietėme "Klaipėdos vandens" specialistus, jie sprendžia problemą. Matyt, užsikimšo kanalizacija", - "Vakarų ekspresui" sakė rudeninius lapus iš uostamiesčio šaligatvių bei gatvių pakraščių šalinančios įmonės "Klaipėdos želdiniai" direktorius Gediminas Valašinas.

Pasak Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Irenos Šakalienės, rudeninių lapų problema - laikina, tačiau ne visada iš anksto nuspėjama.

"Papūtė vėjas, nuplėšė daugiau lapų nuo medžių, o dar palijo - štai ir užsikimšo nuotekų šuliniai. Stengiamės labai lanksčiai reaguoti į pranešimus apie tokias vietas, o jų sulaukiame nemažai, ypač iš įstaigų ar organizacijų", - teigė moteris.

Pasak G. Valašino, ne visada dėl potvynių gatvėse kalti tik lapai.

"Aišku, rudenį jie - viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl užkemšamos lietaus nuotekų kanalizacijos. Tačiau juk yra ir purvas, ir dumblas, kuris kaupiasi šalikelėse, ypač ten, kur yra nuolydžiai. Taip galėjo atsitikti ir Sausio 15-osios gatvėje", - teigė bendrovės vadovas.

"Žinome visas "skausmingas" vietas, jas medžių lapų kritimo periodu prižiūrime atidžiau. Tai ir Mokyklos gatvė, ir Liepų gatvė, ir Šilutės plento atkarpa ties "Klaipėdos energijos" įmone", - vairuotojams jau gerai žinomas vietas vardijo G. Valašinas.

Lietaus vandens nutekėjimo problema uostamiestyje egzistuoja ne pirmus metus.

"Visos lietaus kanalizacijos projektuojamos tam tikram lietaus intensyvumui, o jeigu lietaus daugiau, tai ir atsitinka potvyniai. Kitas dalykas - tam tikros vadinamosios raudonos vietos Klaipėdoje, kur nuotekų tinklų pralaidumas per mažas, ir patvinimų būna net esant normaliam lietaus kiekiui", - anksčiau yra sakęs bendrovės "Klaipėdos vanduo" generalinis direktorius Leonas Makūnas.

Pavyzdžiui, per mažo skersmens vamzdžiai yra Mokyklos gatvėje, todėl lietaus vandeniui sunku nubėgti į Trinyčių tvenkinį. Ši vairuotojams jau žinoma vieta - viena iš 20 minėtų raudonųjų taškų.

L. Makūno teigimu, projektuoti lietaus nuotekų vamzdynus didesniam lietaus kiekiui yra labai brangu. Apskritai atnaujinti viso uostamiesčio nuotekų sistemą kainuotų apie milijardą litų.

Vis dėlto imtis keleto raudonųjų vietų planuojama - savivaldybė žadėjo ruošti projektą ir prašyti pinigų iš Europos Sąjungos.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder