Romena Savickienė: "Sustabdyti metalo gabalą sunkiau nei kojas"

Romena Savickienė: "Sustabdyti metalo gabalą sunkiau nei kojas"

"Visos kelionės įdomios tiek, kiek mes patys jas padarome įdomias", - įsitikinusi Romena Savickienė, Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovė. Ji pati automobiliu naudojasi kasdien - jis įstaigos direktorei yra ir susisiekimo, ir darbo, ir "šiokios tokios nepriklausomybės" priemonė.

"Žavi galimybė per keletą minučių pasiekti tuos taškus, į kuriuos visuomeniniu transportu nuvykstama tikrai per ilgesnį laiką", - "nepriklausomybės" motyvą aiškina ji.

Kaip esi įpratusi žiūrėti į eismą - automobilio vairuotojo akimis, pėsčiojo, o gal dviratininko? - "Autosalonas" paklausė R. Savickienės.

Kadangi vairuoju automobilį kasdien, tai į eismą tenka dažniausiai žiūrėti vairuotojo akimis, tačiau Klaipėdos senamiestyje dažniausiai keliauju pėsčiomis, todėl tenka į eismą pažvelgti ir iš kitos, pėsčiojo, pozicijos.

Neviltis Minijos gatvėje

Ar Klaipėda, tavo nuomone, yra patogus miestas vairuotojui?

Mano nuomone, Klaipėda yra tikrai labai patogi vairuoti. Trys pagrindinės miesto arterijos, kuriomis gali nuvykti į tau reikalingą vietą. Jei lyginsim miestą su Vilniumi ar Kaunu, čia - tikras malonumas vairuoti.

Aišku, yra keletas problemiškų sankryžų, kuriose norėtųsi permainų, ypač piko metu. Taip pat svajoju apie "žaliąjį koridorių" Minijos gatvėje, nes kai tenka sustoti prie kiekvieno šviesoforo, kartais apima neviltis.

O štai žvelgiant iš pėsčiųjų pozicijos, senamiesčio gatvių grindinys yra labai nepatogus judėjimo negalią turintiems žmonėms bei šeimoms su vaikais vežimėliuose.

Automobilis, be visa kita, yra ir priemonė atostogų kelionėms. Ar jūsų Turizmo informacijos centras sulaukia daug "ratuotų" turistų?

Mūsų centre per metus apsilanko daugiau nei 100 000 turistų. Maždaug apie 30 proc. jų atvyksta automobiliais. Šalys, iš kurių atvyksta turistai, pačios įvairiausios, tačiau dažniausiai tai yra svečiai iš kaimyninių valstybių (Latvija, Estija, Rusija, Baltarusija, Lenkija, Vokietija, Švedija). Dar viena kategorija atvykstančiųjų - lietuviai, gyvenantys svetur, vasaros metu bei per įvairiausias šventes besilankantys Lietuvoje. Taip pat sulaukiame ir turistų, kurie, atskridę į Lietuvą, išsinuomoja automobilius ir keliauja po šalį. Tokių svečių turėjome ir iš Australijos, Kanados, Japonijos, Naujosios Zelandijos ir t. t.

Stebina ženklų gausa

Ar teko girdėti jų atsiliepimus apie Klaipėdos gatves ir eismo infrastruktūrą, pagaliau vairavimo kultūrą - kas jiems patiko, kas paliko nemalonius įspūdžius?

Labiausiai turistus stebina ženklų gausa senamiestyje - jiems nesuvokiama, kodėl prie kiekvieno skersgatvio siaurose gatvelėse yra pastatyti "plytos" ženklai. Iki šiol dar sulaukiame turistų, kurie stebisi, kad Klaipėdoje mokamas parkavimas, nors tokia sistema jau senokai veikia visame pasaulyje. Kartais įtariame, jog jie tiesiog apsimeta kažko nesupratę ar tiesiog neradę parkomato :).

O šiaip svečiai labai gerai vertina tiek Klaipėdos gatves, tiek vairavimo kultūrą. Sulaukiame pasakojimų, jog kažkas kažkam pagelbėjo, nurodė kelią ar šiaip padėjo susigaudyti svetimame mieste. Turistus taip pat džiugina, jog Klaipėdoje nėra kamščių, kurių apstu kituose didmiesčiuose.

Kaip vertini lietuvių kelionių po savo kraštą automobiliais ypatumus? Ar pastebimas susidomėjimo savo šalimi augimas?

Džiaugiamės, kad Lietuva tampa kasmet vis įdomesnė tautiečiams. Kelionėms po šalį visi dažniausiai renkasi automobilį, o taip pat dažnokai keliauja ir dviračiais.

Ar jūsų TIC turi sudaręs kokį nors įdomesnį maršrutą po miestą ar apylinkes "automobiliniams" turistams?

Maršruto po Klaipėdą tikrai neturime ir neplanuojame jo daryti, nes.... rekomenduojame mūsų miestą pažinti pėsčiomis arba dviračiu. Sudaryti net keli maršrutai, kurių metu svečiai gali susipažinti su pagrindiniais miesto objektais per keletą valandų. Be jokios abejonės, po regioną siūlome keliauti ir automobiliu, nes pasiekti Kretingą, Skuodą, Šilutės kraštą, Palangą ar Neringą pėsčiomis ar dviračiu būtų tikrai labai sudėtinga, nebent turint gerą fizinį pasirengimą ir daug laiko.

Pirmyn - 5 eurai, atgal - jau 10

Dviratis - dar viena turistinė priemonė. Ar daug Klaipėda sulaukia tokių keliautojų?

Pristatydami Klaipėdą turizmo parodose žurnalistams ar tiesiog lankytojams dažnai pabrėžiame, kad būtent šiame regione svečiai ras geriausiai sutvarkytus ir įrengtus dviračių takus. 150 kilometrų regione, daugiau nei 90 km dviračių takų Klaipėdoje - argi tai nesudomintų dviratininkų entuziastų ar aktyvaus poilsio mėgėjų? Dviratininkų daugėja, ir tuo mes džiaugiamės. Ne veltui Lietuva ir Klaipėda šiemet mini Darnaus judumo metus.

Kaip Klaipėdos svečiai (tiek užsieniečiai, tiek ir tautiečiai) vertina mūsų miesto viešojo transporto sistemą? Ar jiems yra užkliuvę mūsų taksistai, nesugebantys nė žodžio pasakyti angliškai?

Dažnokai išgirstame pastabas dėl taksistų aprangos (ypač Kruizinių laivų terminale) bei paslaugos kainos. Jiems nesuprantama, kaip iš terminalo į senamiestį galima atvykti už 5 eurus, bet sugrįžti atgal kainuoja jau 10.

Vis dėlto turėtume pasidžiaugti, jog taksi paslaugos tobulėja - atsiranda kompanijos, kurių automobiliuose jau galima atsiskaityti banko kortele. Turistų skaičius mieste kasmet auga, todėl ir taksi vairuotojai jau suprato, kad reikia mokėti užsienio kalbą - daugelis arba jau šiek tiek pramoko, arba dar vis mokosi. Štai ir šiandien teko stebėti situaciją, kai taksi vairuotojas savo klientams prie Jono kalnelio vokiškai skaitė, kas tai per objektas ir ką jis reiškia mūsų miestui.

Puikiai turistai vertina ir Klaipėdos viešojo transporto sistemą - juos tenkina ir kaina, ir paslauga. Praėjusią savaitę, Jūros šventės metu, teko autobusu keliauti su "National Geographic Israel" redaktore bei fotografu, ir jie pasidžiaugė, jog Klaipėdoje autobusai nauji, švarūs ir greiti (kitaip nei Kaune).

"Nuodėmė" - telefonas

Pakalbėkime apie tavo asmeninius kelionių įpročius. Ar dažnai keliauji automobiliu po Lietuvą ar užsienį? Gal prisimintum įdomesnes tokias keliones...

Keliauti tenka visur, tačiau savo automobiliu esu keliavusi tik Vokietijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Latvijoje bei Estijoje. Nuomotu automobiliu teko keliauti Graikijoje bei Ispanijoje. Visos kelionės įdomios tiek, kiek mes patys jas padarome įdomiomis.

Kokie tavo, kaip vairuotojos, minusai? Kokius KET punktus pažeidinėji?

Šiaip esu labai atsakinga vairuotoja, tačiau turiu vieną "nuodėmę", kuri vadinasi telefonas. Vis dar neišmokstu vos tik įlipusi į automobilį įsijungti laisvų rankų įrangos. Tačiau turiu griežtą mokytoją šiuo klausimu - dukra tiesiog atsisako kalbėti su manimi, jei tik pajunta, kad kalbu vairuodama.

Ar sutinki su empiriniais įrodymais, kad perėjose pėsčiųjų dažniau nepraleidžia moterys?

Negalėčiau prieštarauti tyrimams, tačiau esu įsitikinusi, jog moterys yra atsakingesnės vairuotojos - todėl, kad jos tiesiog atsargesnės. Tačiau vairavimo įgūdžiai tikrai nepriklauso nuo lyties - viską lemia ir patirtis, ir žmogaus temperamentas, ir atsakomybės jausmas.

Koks kitų eismo dalyvių elgesys tave labiausiai erzina?

Nesuvokimas, jog sustabdyti metalo gabalą yra tikrai sudėtingiau nei kojas.

Karas keliuose - ar turi receptų, kaip jį laimėti?

Karas ne keliuose, o mūsų galvose. Yra taisyklės, kurių privalu laikytis, ir jei mes nesuvokiame, kad greitis, alkoholis, techniškai netvarkingas automobilis gali pakenkti ne tik vairuojančiam, bet ir aplinkiniams, tuomet galbūt tiesiog nereiktų sėsti prie vairo. Jei būtų kitų veiksmingų receptų, kaip išvengti nelaimių kelyje, avarijų tiesiog nebūtų visame pasaulyje.

ANKETA

Romena Savickienė, Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė. Vairuotojo pažymėjimo gavimo metai - 1992-ieji. Ilgesnį laiką naudoti automobiliai: pirmasis - VAZ-21011 (padovanotas tėvų), po to - "Volkswagen Golf", "Toyota Corolla", dabar - "Toyota Corolla Verso". Policijos bausta du kartus - "pirmą kartą už greičio viršijimą mažame Lietuvos miestelyje, antrą kartą - už neteisingai užsegtą saugos diržą :)"

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder