Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava" šį rezultatą vadina rekordiškai mažu ir skambina pavojaus varpais. Rugsėjo duomenys nusmukdė ir bendrą rezultatą, - sudėjus praėjusių ir šių metų pirmų devynių mėnesių duomenis, aiškėja, kad bendras kritimas siekia 22 proc.
"Linavos" generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis teigia, kad visos Europos vežėjai susiduria su panašia situacija, tačiau mūsų vežėjų rezultatai kol kas šiek tiek geresni nei bendras rodiklis: Tarptautinės vežėjų asociacijos (IRU) duomenimis, bendras pervežimų apimčių kritimas siekia 35 proc.
"Be abejo, toliau vyksta pervežimų krypčių persiskirstymas. Pernai kroviniai į Rusiją sudarė 50 proc. visų TIR sistemos pervežimų, šiemet šis skaičius siekia 46 proc. ir toliau mažėja", - sako TIR departamento direktorius Heliodoras Giedrys.
Anot vežėjų asociacijos, dar labiau situaciją jaukia Rusijos Federacijos muitinės sprendimas nuo 2014 m. lapkričio 30 d. nutraukti sutartį su TIR sistemos atstovais Rusijoje - Nacionaline vežėjų asociacija ASMAP. Taip esą bus dar labiau apribotas civilizuotas prekių vežimas į Rusijos teritoriją, taip pat tranzitas. Papildomų garantijų įsigijimas turėtų dar stipriau atsiliepti pervežimų savikainai, transporto bei logistikos rinkai.
Rašyti komentarą