R. Šideikis: "Atsitrenkiau, gavau pirmą gyvenime baudą"

R. Šideikis: "Atsitrenkiau, gavau pirmą gyvenime baudą"

Šįryt, kai prie rytinio kavos puodelio šį savo interviu "Vakarų eksprese" skaitys Ramūnas Šideikis, jis jau nebebus uostamiesčio Kelių policijos tarnybos viršininkas. Tačiau į mūsų klausimus jis atsakinėjo dar nešiodamas šio padalinio antsiuvus.

Nuo šiandien R. Šideikis turėtų pradėti eiti aukštesnes pareigas - jis laimėjo konkursą į laisvą Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pavaduotojo vietą ir, panašu, tiesiogiai prie eismo saugumo gerinimo miesto gatvėse nebeprisidės, mat bus atsakingas už policijos įstaigos veiklos valdymą ir finansinius išteklius.

R. Šideikio vadovavimo Kelių policijai metu mieste įvyko įvairių permainų. Suprantama, ne visos jos - jo nuopelnas, tačiau nepaneigsi ir pastangų tiek tobulinant situaciją gatvėse, tiek rengiant policines akcijas.

Ar dažnai naudojatės automobiliu? Kas jis jums - transporto priemonė ar gyvenimo būdas? - nuo šio klausimo "Vakarų ekspresas" pradėjo pokalbį su Kelių policiją paliekančiu pareigūnu.

Automobilis man yra tik transporto priemonė, su kuria galiu laisvai judėti kur tik panorėjęs. Naudojuosi juo pagal poreikį, bet tikrai ne kiekvieną dieną. Mėgstu ir įvairias keliones dviračiu bei pėsčiomis.

"Yra eilė namų darbų"

Kaip žiūrite į eismą - vairuotojo ar Kelių policijos pareigūno akimis?

Kol nedirbau policijoje, viską vertinau paprasto vairuotojo akimis, o pradėjęs tarnauti policijos sistemoje ėmiau matyti visai kitokį eismo pasaulį. Eisme gyveni kiekvieną dieną, pavyzdžiui, darbe spręsdamas įvairiausias su juo susijusias problemas, namuose irgi pagalvoji, ką dar būtų galima pakeisti eismo saugumo labui.

Griebkime jautį už ragų. Karas keliuose - ar turite receptų, kaip jį nugalėti?

Turbūt vieno recepto nėra, yra eilė namų darbų, kuriuos mes visi privalome padaryti. Pirma - švietimas, mokymas nuo pat mažens leis suformuoti eismo saugumo pasaulėžiūrą, pagrįstą tarpusavio supratimu. Antra - infrastruktūra, mūsų keliai ir gatvės turi atitikti visus eismo saugumui keliamus reikalavimus. Mūsų specialistai privalo nuolat identifikuoti eismo įvykių priežastis, keisti eismo organizavimo tvarką tose vietose, kur žūsta žmonės. Trečia - eismo dalyvių kontrolė taip pat turi didelę reikšmę. Juk kiek sulaikoma girtų vairuotojų. Taip sumažiname skaudžių, gal net mirtinų avarijų riziką. Jei tie visi elementai veiks kartu, galėsime jaustis saugesni keliuose.

Viskas prasideda šeimoje

Specialūs reidai ir masinės pažeidėjų gaudymo akcijos - sveikintinas dalykas, bet ar ne efektyviau būtų nuolat patruliuojantys ir vien savo buvimu vairuotojus drausminantys pareigūnai? Ar jums neatrodo, kad kasdien gatvėse stovinčių ekipažų dabar labai trūksta?

Eismo dalyvių kontrolė keičiasi, atsiranda įvairiausios technologijos, kurios padeda nuotoliniu būdu stebėti, kaip yra elgiamasi keliuose, pvz., greičio matuokliai. Juk prie kiekvieno vairuotojo po policijos pareigūną nepasodinsi. Bet kontrolės neatsisakysime, nes kol kas tik tokiu būdu galime neblaivų vairuotoją ar chuliganą eliminuoti iš eismo.

O gal avarijų sumažėtų, jei būtų dar labiau sugriežtinta administracinė ir baudžiamoji atsakomybė? Ar tie kodeksai jau ir taip yra per griežti?

Mano galva, bet koks draudimas duoda tik laikiną poveikį, žmonės per laiką prisitaiko ir vėl daro pažeidimus, nors už juos yra skiriamos griežtos sankcijos. Manau, reikia didesnį dėmesį sutelkti į prevenciją, mokymą bei ugdymą nuo mažumės.

Tad kas, jūsų nuomone, turi didžiausią įtaką atsakingam elgesiui prie vairo - įstatymai, policijos ekipažų kiekis gatvėse, vairavimo instruktorių pamokos, draugų pavyzdžiai, auklėjimas šeimoje?

Jūs beveik viską ir išvardinote :). Aš manau, kad viskas pirmiausia prasideda šeimoje. Ten, kur būsimas vairuotojas pirmą kartą pamato, kaip jo tėvai, broliai ar seserys elgiasi gatvėje. Ar jie yra kultūringi eisme, ar mandagūs, tolerantiški vieni kitiems... Jei žmogus turės tvirtus saugaus elgesio gatvėje pamatus, jam eisme išgyventi bus lengviau.

Nėra abipusio supratimo

Pats važinėjate ne tik automobiliu, bet ir motociklu. Ką daryti automobilių vairuotojams, kad jie laiku pastebėtų motociklą? O gal tai turi būti pačių motociklininkų rūpestis?

Abipusio supratimo kartais trūksta ir vieniems, ir kitiems. Analizuodami avarijų priežastis neretai ir nustatome, kad kaltos abi pusės - motociklininkas viršija greitį, vairuotojas, keisdamas važiavimo kryptį, nepastebi motociklininko... Taip nelaimės ir įvyksta. Žinau tik viena - vairuodamas motociklą turi niekada neprarasti budrumo, susidarius avarinei situacijai laiko tolesnio sprendimo priėmimui lieka minimaliai. Manau, reikėtų skatinti motociklų vairuotojus burtis į klubus, susikurti pavyzdines klubo taisykles, kuriose vienas iš punktų būtų nepažeidinėti Kelių eismo taisyklių, gerbti kitus eismo dalyvius.

Ar Klaipėda - patogus miestas vairuotojui?

Mūsų mieste tikrai patogu vairuoti - trys tiesios pagrindinės gatves, eismas vyksta pakankamai sklandžiai, spūsčių nėra. Blogiausia padėtis buvo ir yra su pėsčiųjų perėjomis - kai kurios yra atnaujintos, kai kurios ne, todėl reikia tęsti pradėtus darbus, kad mieste visos perėjos būtų saugios ir atitiktų keliamus reikalavimus. Taip pat yra problemos su automobilių statymu ant šaligatvių, vejų. Ypač ten, kur yra daugiabučiai. Čia klausimą reikia spręsti iš esmės. Nes vien bausdami žmones problemos nepanaikinsime. Manyčiau, turėtų aktyviau veikti bendrijos, galėtų būti rengiami kiemų detalieji planai, kur būtų aiškiai apibrėžtos statymo vietos.

Apie pažeidėjus - kolegoms

Koks kitų eismo dalyvių elgesys jus labiausiai erzina - kaip paprastą vairuotoją?

Pavojingas ir chuliganiškas vairavimas, nepagarbos demonstravimas kitiems. Pavyzdžiui, motociklininkai, kurie važinėja nepaisydami KET reikalavimų, ant vieno rato, piešdami "saules", pavojingai manevruodami tarp transporto priemonių. Yra ir tokių, kurie nesugeba artėdami prie šviesoforu reguliuojamos sankryžos sumažinti greitį - nors jau iš tolo ima mirksėti žalias signalas, vairuotojams įsijungia kažkoks instinktas, kad žūtbūt reikia pravažiuoti, spaudžia akseleratorių kaip "Formulės 1" lenktynėse ir kerta sankryžą jau degant draudžiamam signalui. Kur reikia taip skubėti, neįsivaizduoju. Ar ne paprasčiau prilėtinti, ramiai palaukti žalios šviesos ir saugiai važiuoti toliau?

Kaip elgiatės ne tarnybos metu pamatęs netinkamą elgesį kelyje - imate auklėti pažeidėją, skambinate ir apie jį pranešate kolegoms ar tiesiog nereaguojate?

Nesvarbu, koks KET pažeidimas, visais atvejais, jei tik įmanoma, žmones reikia pirmiausia įspėti, kad taip nesielgtų. Esu sudrausminęs ne vieną eismo dalyvį, jei matau, kad jo elgesys kelia grėsmę aplinkiniams, informuoju kolegas.

Prisimenant Joną Dičių...

Kokie jūsų, kaip vairuotojo, minusai? Ar pažeidinėjate KET? Prisipažinkite - juk kalbate telefonu vairuodamas...

KET stengiuosi nepažeidinėti, bet visi mes esame žmonės, o ne robotai, kurie nedaro klaidų. Prieš 14 metų, kai dar studijavau Vilniuje, sukėliau avariją - nesilaikiau saugaus atstumo iki priekyje važiavusios ir sustojusios mašinos. Atsitrenkiau, taip gavau pirmą gyvenime baudą ir pamoką. Nemeluosiu, prie vairo telefonu kalbu, bet mano automobilyje yra įdiegta programa, kuri leidžia telefonu kalbėti nesinaudojant rankomis.

Sąžiningai - kaip reaguotumėte, jei jus, važiuojantį nuosavu automobiliu ar motociklu, sustabdytų pavaldinys ir nubaustų už KET pažeidimą?

Jei jau taip įvyktų, labai ramiai reaguočiau - juk esi paprastas eismo dalyvis, prieš įstatymą esame visi lygūs, nesvarbu, kokio tu rango, kokią padėtį užimi visuomenėje. Buvo atvejis prieš pusantrų metų, kai važiuodamas automobiliu viršijau greitį. Tai buvo užfiksuota stacionariu greičio matuokliu. Tada atėjau pas kolegą į kabinetą, padėjau vairuotojo pažymėjimą ir paaiškinau, kad pažeidžiau KET. Surašė protokolą, sumokėjau baudą.

Anksčiau vienintelis nubausti savo artimuosius ar draugus galėjęs kelių policininkas buvo Jonas Dičius. Kodėl dabar mes negirdime apie tokius, kaip jis? Gal principingų pareigūnų tiesiog nėra?

O aš galvoju priešingai - principingų yra tiek daug, kad jie nebeišsiskiria iš visų. Daug kas pasikeitė nuo tų laikų, kai tarnavo gerbiamas Jonas. Keitėsi pats požiūris į eismo saugumą, į baudos už KET pažeidimą neišvengiamumą.

ANKETA

Ramūnas Šideikis, Klaipėdos apskrities VPK viršininko pavaduotojas. Amžius - 37 metai. Vairuotojo pažymėjimas - nuo 1997 m. Ilgesnį laiką naudoti asmeniniai automobiliai - "Mazda", "Audi", "Toyota". Už Kelių eismo taisyklių pažeidimus baustas du kartus - už avarijos sukėlimą ir greičio viršijimą.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder