2013 metais pasaulyje buvo pagaminta 82,8 mln. automobilių, 22 mln. jų - Kinijoje. Nuo 2009-ųjų, po to, kai pasaulio ekonomika ėmė atsigauti po krizės, automobilių gamyba išaugo 25 milijonais egzempliorių.
Remiantis JAV analitinių tyrimų kompanijos "IHS Automotive" ekspertų prognozėmis, per ateinančius septynerius metus toks spartus augimas sulėtins tempus, ypač Japonijoje ir Pietų Korėjoje, tačiau jie didės Kinijoje, kuri jau dabar yra ir didžiausias gamintojas, ir didžiausio pardavimo rinka.
Jau dabar kai kuriose rinkose automobilių gamyba krenta. Pavyzdžiui, Rusijoje pernai pagaminta 2,17 mln. lengvųjų automobilių, sunkvežimių ir autobusų, arba 2,6 proc. mažiau nei 2012 m. Europoje gamyba krito 1 proc. - visų pirma dėl paklausos mažėjimo toje pačioje Rusijoje ir Turkijoje.
Tiesa, analitikų spėjimu, nuo 2015 iki 2017 metų gamyba Europoje augs po 4 proc. kasmet, nes esą atsigaus paklausa Senajame žemyne, o taip pat daugiau automobilių bus eksportuojama į JAV ir Kiniją. Daugiau nei pusė visų mašinų bus surenkama gamyklose Ispanijoje ir Italijoje.
Vis dėlto 2021 m., prognozuoja "IHS Automotive", Vakarų Europos šalims teks tik pusė žemyne pagamintų mašinų. Dabar šis skaičius siekia 70 proc.
Tiesa, apdairiai neprognozuojama, kam priklausys tos gamyklos. Ar tik ne kinams? Štai vienas stambiausių šios srities koncernų, holdingas "Beijing Automotive Group" (BAIC), beje, oficialus mersedesų gamintojo "Daimler AG" ir "Hyundai" partneris Kinijoje, neseniai pranešė ketinantis JAV arba Europoje įsigyti "vidutinio arba elitinio lygio" markę.
"Mes jau apsisprendėme su kandidatais", - pareiškė BAIC struktūroje esančio specialaus padalinio "BAIC International Development" prezidentas Dongas Hajangas (Dong Haiyang). Šis padalinys sukurtas būtent tam, kad rūpintųsi užsienio automobilių gamybos kompanijų akcijų supirkimu.
Kinų teigimu, norint BAIC markę rinkose, kuriose ji iki tol nebuvo žinoma, paversti populiaria, prireiktų daug laiko, o garsaus prekės ženklo įsigijimas - gerokai trumpesnis kelias į Vakarų rinkas.
"Reuters" priminė, kad pernai BAIC kalbėjo apie planus įsigyti tris gamintojus Europoje, o dabar planai išsiplėtė iki Jungtinių Valstijų.
Pastaroji šalis atiduoti Kinijai visų laurų nenori. Praėjusią savaitę Pasaulio prekybos organizacija (PPO) patenkino dar 2012-aisiais JAV prezidento Barako Obamos (Barack Obama) administracijos surašytą skundą dėl Kinijos nustatytų importo muitų.
Tąkart amerikiečiai skundėsi, jog kinai pažeidė tarptautinės prekybos taisykles daugiau nei 3 mlrd. dolerių apmokestinusi JAV automobilių pramonės produkciją, importuojamą į Kiniją. Dar viename skunde pareikšta, kad vien nuo 2009 iki 2011 metų Kinijos vyriausybė saviems gamintojams skyrė neproporcingai daug - apie 1 mlrd. dolerių - subsidijų.
PPO palaikė šiuos JAV skundus.
BEJE
Vienas pirkėjas Kinijoje už naują automobilį, kurio vertė - apie 100 tūkst. juanių (maždaug 16 tūkst. JAV dolerių), panoro atsiskaityti... 1 juanio monetomis. Pinigams, sukrautiems į dėžutėse išdėliotus maišelius (bendras svoris - 5 tonos), suskaičiuoti prireikė viso autosalono personalo. Tai užtruko kelias valandas - per tą laiką klientas sugebėjo nusnausti, pažiūrėti filmą. Tiesa, per tą laiką suskaičiuota tik pusė sumos, tad likusią jau pirkėjas, jau pats netekęs kantrybės, sumokėjo kreditine kortele.
Rašyti komentarą