Pėstiesiems leisti valdyti šviesoforų neskubama

Pėstiesiems leisti valdyti šviesoforų neskubama

Klaipėdiečių vairuotojų pastebėjimu, mieste yra ne viena šviesoforu reguliuojama perėja, kuria naudojasi nedaug pėsčiųjų, tačiau žalia šviesa automobiliams ten šviečia taip pat, kaip ir visose sankryžose.

"Kasdien važinėju Šilutės plentu, ir niekaip nesuprantu eismo organizavimo logikos. Vienas šviesoforas, kur tikrai būna pėsčiųjų, jų ir yra junginėjamas - prie "Bazės" stotelės, tarp Tilžės ir Kauno gatvių. Vairuotojams patogu - sustoja tada, kai tikrai reikia praleisti žmogų.

Tačiau kažin kodėl kitas šviesoforas - ties buvusiuoju duonos kombinatu - veikia automatiškai. Nesvarbu, yra čia pėsčiųjų ar nėra (dažniausiai jų nebūna), raudonas signalas automobiliams užsidega dažnai. Net vakarais, kai kitur šviesoforai mirksi geltona šviesa, čia veikia įprastas trijų spalvų režimas - nors jokios gyvos dvasios, per gatvę šioje vietoje einančios tuo metu, matyti niekada neteko", - "Autosalonui" sakė klaipėdietis Vacys.

Jo nuomone, pėstieji patys galėtų reguliuoti ir dar vieną Šilutės plento šviesoforą - ties "Banginio" prekybos centru.

Policijos pareigūnai sako, kad mygtukų įrengimas šviesoforuose - savivaldybės, kaip kelio savininkės, prerogatyva.

"Mes galime tik rekomenduoti. Jei klaustų mūsų nuomonės? Sunku iškart atsakyti. Kiekvienu atveju reikia įvertinti ir pėsčiųjų srautus, ir jų vaikščiojimo laiką, ir bendrą kontekstą - kokie ir kur važiuoja automobilių srautai, kokią įtaką šviesoforų veiklos režimo pakeitimas turės padėčiai gretimose sankryžose.

Pavyzdžiui, perėja prie "Banginio" naudojasi tikrai daug žmonių. O mygtuko įrengimui "Klaipėdos pieno" stotelės šviesofore gal ir pritartume. Pėsčiųjų ten tikrai nebūna daug", - svarstė Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis.

Pasak uostamiesčio savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, klausimas dėl dviejų minėtų perėjų Šilutės plente buvo svarstytas prieš pusę metų. Priimtas sprendimas nieko nekeisti.

"Bandėme skaičiuoti, kiek tai kainuotų. Bendrovė "Sankryža" mums pateikė fantastišką projektą - pavyzdžiui, perėjoje ties "Banginiu" galimybė pėstiesiems patiems reguliuoti šviesoforą kainuotų net 36,6 tūkst. litų. Tai - tikrai dideli pinigai, o tokių asignavimų pernai biudžete mes neturėjome.

Bet yra ir kitas niuansas. Šiuo metu šios perėjos šviesoforas veikia sinchroniškai su šviesoforu Šilutės plento ir Debreceno gatvių sankryžoje - jei šia sankryža važiuojate tiesiai miesto centro link, veikia žaliosios bangos principas. Tad pėstieji, spaudydami tuos mygtukus, sukeltų tik chaosą", - sakė L. Dūda.


Jis teigia, kad antrasis minėtas šviesoforas - ties bendrove "Klaipėdos duona" - vairuotojams esą nekelia didelių problemų.

"Jo veikimas suderintas su pamainų bendrovėse "Klaipėdos duona" ir "Klaipėdos pienas" grafiku - kai žmonių dirba daugiau, žalia šviesa pėstiesiems toje perėjoje užsidega dažniau. O po 22 valandos ten apskritai turi mirksėti geltonas signalas", - tvirtino L. Dūda.

Beje, negi iš tiesų reikia kelių dešimčių tūkstančių litų norint perėjoje pėstiesiems įrengti mygtukus?

"Kodėl tiek daug kainuoja mygtuko įrengimas šviesofore? Vien mygtukas kainuoja 900 litų. Jų reikia kelių, be to, reikia naujų valdiklių su naujais "smegenimis", naujų kabelių, dar yra darbas. Taip ir išeina tie 36 tūkstančiai", - aiškino bendrovės "Sankryža" direktorius Antanas Garjonas.

Informacija

Šiuo metu Klaipėdoje yra tik trys pėsčiųjų valdomi šviesoforai - mygtuko paspaudimu įsijungti žalią šviesą jie gali Šilutės plente ties "Bazės" stotele, Taikos prospekte ties buvusiu "Vaikų pasauliu" bei Panevėžio ir Kretingos gatvių sankryžoje.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder