Pėsčiųjų saugumas - vis svarbesnis kriterijus

Pėsčiųjų saugumas - vis svarbesnis kriterijus

Pirmojoje šių metų naujų automobilių saugumo bandymų sesijoje ekspertai iš organizacijos "Euro NCAP" sudaužė du modelius. Šie testai atlikti vadovaujantis atnaujinta metodika, įsigaliojusia sausio mėnesį.

Ji numato, kad, be standartinių smūgių į kliūtis, turi būti atliekami ir susidūrimo su pėsčiuoju išvengti turinčios padėti automatinio stabdymo sistemos (AEB, "Autonomous Emergency Braking") bandymai.

Jų esmė tokia - 40 km/h greičiu judantis automobilis turi pats kelio važiuojamojoje dalyje aptikti pėsčiojo manekeną ir maksimaliai sumažinti greitį arba sustoti prieš šią kliūtį.

Pirmuoju bandomuoju "triušiu" tapo naujosios kartos "Toyota Prius" hibridas. Jo saugumas įvertintas maksimaliai - 5 žvaigždutėmis. Vairuotojo ir suaugusių keleivių saugumas priekinio ir šoninio smūgio atveju šiame modelyje užtikrinamas 92 proc., vaikų - 82 proc., pėsčiųjų - 77 proc., elektroninių "pagalbininkų", tarp kurių - ir "Toyota Safety Sense" sistema, veiklos efektyvumas įvertintas 85 proc.

Be to, šiemet sudaromi dvigubi reitingai - išbandžius bazinę įrangos komplektaciją turinčius modelius ir automobilius su visa jame galima aktyviojo saugumo įranga, tarp kurių - ir elektroninės saugumo sistemos. Pastaruoju atveju tai daroma tik pageidaujant pačiam gamintojui.

Dvigubas reitingas vartotojams leidžia suprasti elektronikos pranašumus. "Tai supaprastina automobilio pasirinkimą", - pakomentavo "Euro NCAP" vadovas Michelis van Ratingenas (Michiel van Ratingen).

Pirmuoju pagal tokią tvarką išbandytu modeliu tapo hečbekas "Suzuki Baleno". Minėtos elektroninės pagalbos sistemos bazinėje versijoje jam pelnė tik 43 proc., suaugusių žmonių saugumas automobilyje pelnė 85 proc. įvertinimą, vaikų - 73 proc. Tai būtų vos 3 "Euro NCAP" žvaigždutės, tačiau nepagailėta keturių - už susidūrimo su pėsčiojo išvengti padedančią įrangą "Radar Brake Support", kurią "Baleno" pirkėjas gauna tik už papildomą kainą.

Priminsime, kad pernai "Euro NCAP" testai papildyti smūgiu pagal amerikiečių organizacijos NHTSA metodiką - per visą automobilio priekį į nesideformuojantį barjerą 56 km/h greičiu. Iki tol priekinis susidūrimas buvo imituojamas tik pusei automobilio priekio tenkančiu smūgiu į besideformuojantį barjerą 64 km/h greičiu.

Be to, pakeistos ir šoninio susidūrimo sąlygos - vienas smūgis atliekamas į didesnį ir sunkesnį objektą, o kitas, imituojantis susidūrimą su stulpu, - kiek kitokiu kampu.

INFORMACIJA

Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2016 m. balandis, proc., su standartine įranga):
"Suzuki Baleno"
Suaugusiųjų saugumas - 80
Vaikų saugumas - 73
Pėsčiųjų saugumas - 65
Saugumo sistemos - 25
"Toyota Prius"
Suaugusiųjų saugumas - 92
Vaikų saugumas - 82
Pėsčiųjų saugumas - 77
Saugumo sistemos - 85

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder