Žinia, Savivaldybė per ateinančius dvejus metus ruošiasi rekonstruoti šiuo metu neeksploatuojamus du požeminius Šilutės plento techninius koridorius į pėsčiųjų perėjas. Jos būtų pritaikytos ir neįgaliesiems - būtų įrengti jiems skirti liftai.
Projekto pristatymu susidomėjo keletas Lietuvos dviratininkų bendrijos narių, žurnalistų, vienas visuomenės atstovas, aktyviai dalyvaujantis beveik visuose Savivaldybės posėdžiuose, ir miesto Tarybos narys Saulius Liekis.
Projekto rengėjai iš UAB "Panprojektas" aiškino, kad požeminės perėjos bus 2,5 m aukščio, apšviestos, ventiliuojamos, abipus gatvės nusileidimas į jas bus laiptais ir neįgaliesiems skirtais 1,2x1,3 m dydžio liftais.
Dviratininkai projektuotojams aiškino, kad perėjos nėra pritaikytos tokioms transporto priemonėms, jomis esą negalės naudotis ir tėvai su vežimėliais, nes jie netilps į projektuojamą liftą o 23 laipsnių statumo nuolydis esą yra pernelyg status ir pavojingas - juo negalima vežti dviračio su vaiku kėdutėje. Siūlyta dviratininkams skirtą nusileidimą pradėti iš toliau ir taip sumažinti nuolydį.
Tačiau į šiuos pasiūlymus buvo atsakyta, jog požeminės perėjos planuojamos pėstiesiems ir neįgaliesiems, o ne dviratininkams.
Tiek dviratininkams, tiek S. Liekiui kilo abejonės dėl vienos iš planuojamų perėjų poreikio.
"Viena perėja būtų šalia parduotuvės "Rimi" ir parduotuvės "Moki-veži". Ten daug daugiabučių namų, tačiau abejonių kelia perėja prie buvusio mėsos kombinato ir Teniso arenos. Kokie ten yra pėsčiųjų srautai? Mano pastebėjimu, didžiausias pėsčiųjų srautas yra ties "Banginiu", kur taip pat yra požeminė pėsčiųjų perėja, kuri šiuo metu yra remontuojama, tačiau nebus pritaikyta neįgaliesiems. Gal verčiau šią perėją reikėtų moderniai rekonstruoti?" - abejones išsakė politikas.
Nei projekto rengėjai, nei Savivaldybės administracijos Statybos ir infrastruktūros skyriaus specialistai į klausimus apie pėsčiųjų srautus atsakymo neturėjo. Skyriaus vedėjas Valdas Švedas paaiškino, jog nurodymas naikinti pėsčiųjų perėjas Šilutės plente ir įrengti požemines perėjas pasiekė iš Klaipėdos saugaus eismo komisijos. Pastarajai tokią rekomendaciją pateikė speciali Susisiekimo ministerijos komisija.
Teigiama, kad perėjos atsieis po 300 tūkst. Eurų. Projektą planuojama finansuoti perpus iš miesto biudžeto ir Kelių direkcijos lėšų. Darbus pradėti ir vieną perėją įrengti tikimasi dar šiais metais, kitą - kitais metais.
Rašyti komentarą