Per techninę apžiūrą "dyzelių" krito nedaug

Per techninę apžiūrą "dyzelių" krito nedaug

Nėra velnias toks baisus, kokį piešia - šiuo posakiu galima apibūdinti situaciją, susidariusią nuo kovo 1-osios sugriežtinus dyzelinių automobilių techninės apžiūros (TA) tvarką.

Vasarį paskelbus apie gerokai griežtesnes dyzelinius variklius turinčių transporto priemonių TA taisykles, įsigaliosiančias nuo pirmosios pavasario dienos, viešoje erdvėje pasipylė vairuotojų nuogąstavimų lavina.

Piktintasi ne tik 12 Lt didesne tokių automobilių apžiūros kaina, bet ir tuo, kad žmonėms per pačią TA procedūrą teks gerokai "pakankinti" variklius priverčiant juos veikti maksimaliomis apsukomis. Kai kurie skeptikai teigė, kad taip paprasčiausiai siekiama priversti gyventojus atsisakyti senesnių automobilių ir pirkti naujus, spėta, jog TA nepereis trečdalis ar net pusė dyzelinių mašinų.

Praėjus mėnesiui tapo aišku, kad naujoji tvarka nuliūdino ne tiek daug vairuotojų, kiek pesimistai manė būsiant.

"Visoje Lietuvoje nuo kovo 1-osios TA neperėjo 10-12 proc. dyzelinių automobilių. Klaipėdos krašte šis skaičius dar mažesnis - 7,3 proc. Iš šiuo laikotarpiu Klaipėdoje, Kretingoje, Gargžduose, Šilutėje ir Šilalėje patikrinto 3 331 dyzelinį variklį turinčio automobilio pakartotinai apžiūrai teks paruošti 243 automobilius", - konstatavo Vakarų Lietuvoje TA procedūras atliekančios bendrovės "Transkona" generalinis direktorius Paulius Pleskovas.

Pasak jo, beveik pusė - 112 - TA nepraėjusių dyzelinių automobilių neatitiko dūmingumo normų. Likusių dūmingumas net nebuvo matuojamas, mat TA specialistai nesiryžo šių mašinų variklių bandyti maksimaliomis apsukomis.

"Jei specialistas mato, jog variklis tarška barška, jei nėra pakankamai skysčių - tepalų ar aušinimo skysčio, jei tepalai tiesiog teka iš motoro, jei jis nėra įšilęs iki reikiamos temperatūros, tokio automobilio net netikrina. Taip daroma vengiant sukelti pavojų mašinai ją bandant maksimaliais sūkiais", - paaiškino P. Pleskovas.

Įmonės vadovas prognozuoja, kad šiek tiek didesnis "išbrokuotų" dyzelinių automobilių skaičius gali būti fiksuojamas nuo balandžio, kai į TA atvažiuos vadinamieji sodininkai - vairuotojai, kurie savo mašinų dėl vienų ar kitų priežasčių nenaudojo žiemą.

"Kitas niuansas - dalis automobilininkų patikrinti savo transporto priemones atvežė dar iki įsigaliojant griežtesnei tvarkai. Buvo net tokių, kurie išsigandę tos tvarkos atvažiavo net ir dvejų metų senumo mašinomis ar gerokai prieš pasibaigiant TA terminui, numatytam, pavyzdžiui, tik lapkričio mėnesiui", - pasakojo "Transkonos" gen. direktorius.

Tarp tų vairuotojų, kurie TA stotyse apsilankė jau kovo mėnesį, P. Pleskovas teigė negirdėjęs daug pasipiktinimo balsų.

"Aišku, nepatenkintųjų buvo, bet dauguma supranta, kad reikia laikytis reikalavimų. Viskas labai paprasta - tereikia prižiūrėti savo automobilį taip, kad jis būtų tvarkingas ne tik prieš TA, bet ir kiekvieną dieną. O prieš apžiūrą galima dar kartą pasitikrinti servise, ar viskas gerai, ir bijoti nieko tikrai nereikės", - aiškino bendrovės vadovas.

Prognozuoja "dyzelių" pigimą

Sugriežtėjusi dyzelinių automobilių TA turės įtakos automobilių rinkai, mano Lietuvos vairuotojai. Daugiau nei pusė (57 proc.) kovą transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atliktos apklausos dalyvių mano, kad dyzeliniai automobiliai atpigs. Trečdalis (32 proc.) iš daugiau nei 4,7 tūkst. portalo lankytojų prognozuoja, kad dyzelinių modelių kainos kris iki 10 proc., o 24 proc. spėja dar didesnį kainų kritimą - nuo 11 iki 20 proc.

Apklausos metu net 45 proc. vairuotojų atsakė, kad griežtesnę TA vertina neigiamai, nes pirmą kartą neatitikus keliamų reikalavimų, reikės skirti papildomų lėšų. 16 proc. respondentų naująją tvarką vertina teigiamai, nes dyzeliniai automobiliai mažiau terš orą. Tik 14 proc. teigia, kad naujieji TA reikalavimai jiems yra neaktualu, nes jie nuolat rūpinasi automobilio technine būkle. Daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.) apklausos dalyvių nesiryžo vertinti pasikeitusios TA tvarkos, nes jiems trūksta detalesnės informacijos.

Ne mažiau pesimistiškai vairuotojai atsakė į klausimą, kiek, jų nuomone, automobilių pirmuoju bandymu nepereis TA. Beveik pusė respondentų (48 proc.) mano, kad daugiau nei 20 proc. dyzelinių automobilių TA teks atlikti mažiausiai du kartus. Tik 7 proc. atsakė, kad sugriežtėjusios tvarkos dyzelinių automobilių vairuotojai nepajus.

 

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder