Tiesa, dabar į Vokietiją ar per ją savo automobiliu vykti ketinantys užsieniečiai plačiau atverti piniginės dar neturės - toks mokestis įsigalios 2016-ųjų sausio 1 dieną.
Idėjos autoriai teigia, kad naujasis mokestis Vokietijos biudžetą kasmet papildys iki 600 mln. eurų. Juos žadama investuoti į transporto infrastruktūrą.
Mokestį už naudojimąsi autobanais bei kitais greitkeliais mokės ir vietiniai vairuotojai, ir užsieniečiai. Vokiečiams jis sieks iki 130 eurų per metus - priklausomai nuo automobilio klasės bei jo išmetamų teršalų kiekio. Tiesa, šalies piliečiams tiesioginio kelių mokesčio nebus - atitinkama suma bus išskaičiuojama iš dabar egzistuojančio transporto mokesčio.
O užsieniečiai galės už 10 eurų įsigyti 10 dienų galiosiantį leidimą (lipduką). Dviejų mėnesių leidimas kainuos 20 eurų. Lipdukai (arba vinjetės) bus pardavinėjami pasienyje.
Beje, iš pradžių būta pasiūlymų taikyti skirtingus mokesčius vokiečių ir užsienio šalių vairuotojams. Pavyzdžiui, užsieniečius apmokestinti 100 eurų suma, tačiau tokie planai sulaukė griežtos Europos Komisijos kritikos.
Ketinimai visuotinai apmokestinti naudojimąsi Vokietijos greitkeliais šalyje sukėlė nemažai diskusijų ir Europos Sąjungoje (ES), ir pačioje šalyje. Naujo mokesčio kritikai teigia, kad tokios įstatymų pataisos yra diskriminacinės ir prieštarauja ES teisei. Nyderlandai ir Austrija net pagrasino imtis teisinių veiksmų ES lygiu.
Pritariantieji mokesčiui atkerta, kad jo įvedimas neprieštarauja Vokietijos teisei, o kaimyninės šalys (ta pati Austrija, Prancūzija, Šveicarija, Čekija) jau yra apmokestinusios naudojimąsi keliais, daugiausia - greitkeliais. Tad esą teisinga, kad užsieniečiai taip pat turėtų mokėti už važiavimą Vokietijos keliais.
Beje, numatyta ir išimčių - nuo naujojo mokesčio bus atleisti motociklininkai, elektromobilių savininkai.
Už mokesčio įvedimą balsavo 433 Bundestago deputatai, prieš - 128, dar 6 politikai susilaikė.
Rašyti komentarą