"Euro NCAP" reitingas sudarytas remiantis praėjusiais metais atliktų bandymų rezultatais.
Iš viso pernai bandytojai, norėdami sužinoti, kaip automobiliai avarijos atveju gali apsaugoti vairuotoją, keleivius bei pėsčiuosius, sudaužė 29 skirtingų modelių mašinas. Iš jų tik 65 proc. gavo aukščiausią įvertinimą - 5 žvaigždutes. 2009 metais šis skaičius siekė 90 proc., tačiau pernai buvo sugriežtinti reikalavimai naujų automobilių saugumui, ir nemažai jų nebeatitiko naujų standartų.
Nugalėtojai buvo išrinkti penkiose kategorijose. Laimėjo tie automobiliai, kurie keturių bandymų - smūgio iš priekio, šono, galo bei susidūrimo su pėsčiuoju - metu surinko maksimalų balų skaičių. "Euro NCAP" atstovai teigia, kad kreiptas dėmesys ir į elektroninių saugumo sistemų, sumontuotų mašinose, kiekį.
Kompaktinių modelių klasėje saugiausiu 2010 metų automobiliu Europoje pripažintas hibridinis sportinio stiliaus hečbekas "Honda CR-Z". Tarp mažųjų šeimyninių modelių toks titulas atiteko "Alfa Romeo Gulietta" modeliui, tarp minivenų - "Toyota Verso". Saugiausiu visureigiu tapo "Kia Sportage", o limuzino klasės modeliu - 5-osios serijos BMW.
Kai kurių automobilių, pavyzdžiui, "Suzuki Swift", "Kia Venga", BMW X1, "Volkswagen Sharan"/"Seat Alhambra" ar "Citroen C4" saugumas irgi buvo įvertintas 5 žvaigždutėmis, tačiau bendru balų skaičiumi jie pralaimėjo aukščiau išvardintoms mašinoms.
Blogiausius rezultatus 2010-ųjų saugumo bandymuose parodė komercinės klasės "Citroen Nemo", kiekvienos imituotos avarijos metu surinkęs vidutiniškai vos po tris žvaigždutes, bei Kinijos gamybos visureigis "Landwind CV9" (2 žvaigždutės). Beje, pastarasis net nebuvo bandytas imituojant šoninį smūgį į stulpą, nes neturi keleivius ir vairuotoją galinčių apsaugoti šoninių saugos oro pagalvių.
"Kasmet gamintojai diegia naujoves, kurių dėka automobiliai tampa geresni ir saugesni. Taip, kad pernai 5 žvaigždutes gavo itin daug kompaktinių modelių, įrodo, jog kompanijos siekia didinti visų dydžių mašinų saugumą", - konstatavo "Euro NCAP" generalinis sekretorius Michielis van Ratingenas.
Rašyti komentarą