Pasiruošti žiemai reikalauja ne tik taisyklės

Pasiruošti žiemai reikalauja ne tik taisyklės

Žiema netikėtai užklumpa ne tik komunalininkus, valančius apsnigtas gatves, bet ir jomis važinėjančių automobilių savininkus - ne visi spėja tinkamai paruošti savo transporto priemones šaltajam metų sezonui. Vieni pagaili pinigų, kiti - tarsi studentai prieš egzaminą, laukia paskutinės minutės. Tačiau pasekmės nepasiruošusiems - vienodai skaudžios.

Liaudies išmintis sako, kad roges geriausia ruošti žiemą, tačiau apie artėjantį žiemos sezoną Lietuvoje pirmiausiai primena Kelių eismo taisyklėse numatytas reikalavimas pasikeisti padangas - automobilį "apauti" žieminėmis padangomis privaloma nuo lapkričio 10-osios. Anksčiau žiemai pasiruošę vairuotojai šiemet jau spėjo išlošti - dėl penktadienį Lietuvoje iškritusio pirmojo sniego šalies keliuose jau kilo daugybė avarijų. Tyrimų duomenys rodo, kad Lietuvoje padangas keisti vėluoja kas dešimtas vairuotojas.

"Lietuvišką" požiūrį į vairavimą su netinkamomis padangomis atskleidžia ir draudikų apklausos - jų rezultatai parodė, jog žiemą vairuoti su vasarinėmis padangomis ryžtasi net 28 proc. šalies vairuotojų, beveik pusė iš jų pripažino, jog dėl netinkamų padangų teko patirti sunkumų kelyje.

Teigiama, kad būtent spalio pabaigoje-lapkričio pradžioje avarijų skaičius išauga ketvirtadaliu, o dažniausia jų priežastis - vasarinės padangos: slidesniuose kelio ruožuose nesuvaldomi automobiliai atsitrenkia į priešais važiuojančius arba nuslysta

į pakelių griovius - tokius vaizdus esame pastebėję visi. Draudikų pateikti duomenys skelbia, jog vidutinis panašių įvykių metu patiriamas nuostolis gali siekti apie 1,5 tūkst. litų.

Kiti draudikai primena, jog jei eismo įvykį sukėlęs automobilis yra su mažesnio negu 3 mm (oficialus mažiausias leidžiamas padangų protektoriaus gylis) protektoriaus padangomis, įvykis gali būti laikomas nedraudžiamuoju ir už avarijos padarinius vairuotojui teks susimokėti iš savo kišenės.

Specialistai griežtą "ne" taria restauruotoms padangoms - vietoj jų patariama rinktis naujesnę, kad ir mažai žinomo gamintojo padangą. Patariama užmiršti mitą, jog už vairuotoją ar padangas darbą atliks ABS sistema, o esant netinkamoms padangoms žiemą nepadės ir tai, jog automobilį varo visi keturi ratai..

Padangos - tik vienas iš daugelio dalykų, į kuriuos vertėtų atkreipti dėmesį artėjant žiemai tiek patyrusiems, tiek pradedantiesiems vairuotojams.

Ir ne tik todėl, kad šaltais žiemos rytais būtų įmanoma išvengti papildomo galvos skausmo: automobilių meistrai sako, jog reikia rūpintis ne tik savo, bet ir kitų vairuotojų saugumu ir primena, jog pagailėję kelių šimtų, vairuotojai po to išleidžia tūkstančius litų.

Nereikia užmiršti ir to, kad esant drėgnam klimatui bei dideliam oro temperatūros svyravimui ir druskoms gatvėse ypač greitai prasideda ir nestabdomai "dirba" korozija, o kur dar vargas dėl prišalusių valytuvų, užšąlusio langų plovimo skysčio, skubant į darbą - neatrakinamų durelių, neužsivedančio automobilio variklio bei kitų nemalonių staigmenų. Ir tos pačios bėdos kartojasi metai po metų.

Vytautas BUTKUS, UAB "Solorina" Techninio aptarnavimo cecho meistras

Visų pirma derėtų atkreipti dėmesį į žiemines padangas - ne į pavadinimą, o į viršutinio gumos sluoksnio nusidėvėjimą. Nuo jo ir priklauso, kaip automobilį seksis valdyti ant slidaus kelio. Automobilių, ypač dyzelinių, savininkai būtinai turėtų patikrinti variklio paleidimo sistemą: pakaitinimo žvakes ir kuro filtrus. Įprastai pastarieji tarnauja 50-60 tūkst. kilometrų, tačiau neprošal patikrinti ir dažniau, jų būklė tiesiogiai priklauso nuo pilamo kuro. Apie šių detalių būklę kai kuriuose automobiliuose vairuotojui praneša indikacinės lemputės, o akumuliatoriaus bateriją tikrinti patartina pas meistrus. Pavyzdžiui, mūsų salone yra tam skirtas prietaisas, į kurį suvedus akumuliatoriaus parametrus parodoma būklė ir tinkamumas. Juk kartais akumuliatorius gali atrodyti visiškai "sveikas", tačiau oro temperatūrai nukritus vos 2-5 laipsniams žemiau nulio jis gali "pavesti". Vertėtų prisiminti, kada paskutinį kartą buvo keisti tepalai ir alyvos filtrai. Svarbu pasirinkti langų valymo skystį - jam užšalus kiltų problemų, automobilį tektų kurį laiką laikyti uždaroje šiltoje patalpoje. Pasižiūrėkite į valytuvus - jeigu jie nusidėvėję, tai, pavyzdžiui, šlapdribos metu arba aptaškius po kelių valymo likusia mase jie daugiau išpurvins nei nuvalys stiklus. Automobilyje reikėtų turėti pirštines, ledo gramdiklį arba specialių cheminių priemonių langams nuvalyti. Šiuo metu dauguma automobilių atrakinami signalizacijos pulteliu, tad spynelės nuo raktų yra "atpratusios", todėl bent vieną iš spynelių reikėtų nuolat "pramankštinti", kad, esant reikalui, būtų galima pabandyti dureles atrakinti raktu. Tinkamai pasirinkite variklio aušinimo skystį - mūsų klimato sąlygomis tinkamiausias yra atlaikantis 30-35 laipsnių šaltį. Artėjant žiemai ramiau gali jaustis naujų ir šiuolaikiškų automobilių savininkai, o minėti patarimai daugiau tinka 10-15 metų mašinų, kurių Lietuvoje yra daugiausia, vairuotojams.

Evaldas MATILIONIS, UAB "KEMI" autoservisų tinklo Klaipėdos padalinio vadovas

Artėja žiemos sezonas ir vairuotojai, ypač paskutinėmis dienomis jau suskubo keisti padangas. Vairuotojus, juokaudami skirstome į tris kategorijas: vieni žiemai ruošiasi iš anksto, kiti - atėjus terminui - dieną prieš ar po lapkričio 1-osios, treti atvažiuoja tik po to, kai jau paslidinėja gatvėse. Deja, padarę avarijas važiuoja jau ne pas mus, o į kėbulinius autoservisus ir išleidžia žymiai daugiau pinigų, nei kad būtų laiku ir tinkamai paruošę automobilį žiemai. O tai daryti, žinoma, reikia ne tik dėl savo, bet ir dėl kitų eismo dalyvių saugumo.

Mūsų meistrai ne tik padės klientams jų rūpimais klausimais, tačiau ir patars bei profesionaliai pakonsultuos, - kuo dar reikėtų pasirūpinti artėjant žiemai.

Dažniausiai vairuotojams pasiūlome pasitikrinti aušinimo skysčio lygį bei jo koncentraciją. Dyzeliniu kuru varomų automobilių savininkams primename apie būtinybę patikrinti pakaitinimo žvakes. Taip pat diagnostine įranga patikriname akumuliatoriaus talpą ir pakrovimo lygį, primename, kad prieš žiemą vertėtų pasikeisti variklio alyvą, kuro, oro filtrus. Filtrus keisti patariama atsižvelgus į nuvažiuotų kilometrų skaičių. Pastebime, kad ypač šiuo metų laikotarpiu kai nuolat lyja ir tamsu, vis dar daugelis vairuotojų "taupydami" rizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu - naudoja susidėvėjusius langų stiklų valytuvus ar gumytes, kurias pasikeisti kainuoja nuo keliu litų. Pradėjus anksčiau temti ir vėliau švisti svarbu būti matomam ir matyti kitus, tad derėtų pasitikrinti visus žibintus, sureguliuoti artimas šviesas, kad ir patys gerai matytumėte, ir nebūtų akinami priešais važiuojančių automobilių vairuotojai. Prieš žiemą rekomenduojama įsigyti buksyravimo virves ar kilpas - juk niekada nežinai, kas nutiks.

Linkime ilgai neužtrukti servisuose, saugiai tęsti kasdienines keliones.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder