Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) ekspertų teigimu, jei nebus imtasi jokių koordinuotų veiksmų, iki 2020 m. avarijų aukų skaičius gali pasiekti 1,9 milijono, o iki 2030 m. - 2,3 mln. žmonių kasmet. Minėtos programos tikslas - per dešimtmetį išgelbėti 5 mln. gyvybių ir nuo traumų apsaugoti 50 mln. žmonių.
Tarp numatomų veiksmų - saugesnės kelių infrastruktūros kūrimas, bazinių saugumo sistemų įdiegimas visuose automobiliuose, greičio mažinimo skatinimas ir nepakantumo alkoholiui prie vairo ugdymas.
Dar vienas svarbus aspektas - trečiojo pasaulio šalių įstatymų bazės keitimas. Ekspertų teigimu, tik 15 procentų valstybių gali pasigirti gerais įstatymais eismo saugumo srityje. Pavyzdžiui, tik 40 proc. šalių teisės aktais dviračių ir triračių motorinių transporto priemonių vairuotojai yra įpareigojami naudotis šalmais.
Be to, tik 20 proc. neišsivysčiusių šalių vaikus vežti automobiliais liepia naudojant specialias kėdutes. Tarp išsivysčiusių šalių šis skaičius siekia 90 proc.
PSO atstovai teigia, jog surasti lėšų programai vykdyti nebūtų sunku - esą jei būtų įvestas 2 dolerių mokestis už parduodamą naują automobilį, visame pasaulyje kasmet būtų galima surinkti papildomus 140 mln. dolerių.
"Eismo saugumas - ta visuomenės sveikatos apsaugos sritis, kuri finansuojama blogiausiai., nepaisant to, kad prevencinės priemonės yra labai efektyvios. Mūsų skaičiavimu, kiekvienas investuotas doleris duoda 25 dolerius grąžos", - teigia ekspertai.
Rašyti komentarą