Kad ir kokia būtų specialistų interpretacija, aišku viena: tai, kas buvo sena ir nemadinga, tampa naujai atrasta. Žila plaukų spalva, liaudyje populiariai vadinama "močiutės plaukais" (angl. granny hair), dabar puošiasi jaunimas, o vyresnio amžiaus žilų plaukų savininkės žengia elitinės pasaulio mados podiumais.
Pasaulio pamišimą dėl pilkų atspalvių dažydamos plaukus šia spalva demonstruoja ir jaunimo dievaitės, tokios kaip dainininkė Rijana (Rihanna) ar modelis bei aktorė Kara Delevin (Cara Delevingne). Grotažymė "#GrannyHair" turi daugiau nei 250 000 pranešimų socialiniame tinkle "Instagram", o 63-ejų žilaplaukė manekenė Lyn Sleiter (Lyn Slater) šiemet eina tokių supermodelių kaip Sindi Krauford (Cindy Crawford), Klaudija Šifer (Claudia Schiffer) ar Naomi Kempbel (Naomi Campbell) pėdomis, pasirašydama sutartį su prestižine modelių agentūra "Elite".

Pilka spalva kelia audras ne tik mados pasaulyje. Panašu, kad ši spalva tuoj taps populiariausia ir tarp naujų automobilių - ji alsuoja į nugarą iki šiol karaliavusiai baltai spalvai. Bent taip tikina "Ford" koncernas, Europos vartotojams šiuo metu siūlantis aštuonis skirtingus pilkos spalvos atspalvius.
"Pilką spalvą mes matome uraganu įsiveržiančią į mūsų kasdienį gyvenimą. Tai puiki, neišnaudota spalva, siūlanti šiuolaikinio pasaulio žmogui naujus būdus būti šauniam, "kietam", ir, kad ir kaip būtų paradoksalu, - išsiskiriančiu iš pilkos minios. Dėl to žmonės yra pasiruošę netgi mokėti papildomai", - sako Džuli Fransis (Julie Francis), "Ford" spalvų bei medžiagų dizaino vadybininkė.
Tiesa, skirtingi kasmet įvairių dažų gamintojų sudaromi paklausiausių automobilių spalvų reitingai rodo, kad iki pirmos vietos populiariausiųjų sąraše pilkai spalvai dar toli. Pradžioje jai reikia aplenkti juodą.
Pavyzdžiui, "BASF Coatings" sudaromo dešimtuko duomenimis, tarp Europoje 2016 metais parduotų naujų automobilių vyravo balti modeliai - jie sudarė 29 proc. visų automobilių. Antroje vietoje buvo juoda spalva (19 proc.), o pilka - tik trečioje (12 proc.).
Beje, anot BASF, pernai pilkos spalvos automobilių skaičius, palyginti su 2015 metais, netgi sumažėjo - 4 procentais, nors ši spalva buvo populiariausia tarp krosoverių ir sportinių modelių.

Kompanijos "Axalta Coating Systems" 64-ą kartą skelbiamame "Automotive Color Popularity Report" reitinge pilkai automobilių spalvai irgi skirta trečioji vieta (11 proc.), po baltos (37 proc.) ir juodos (18 proc.).
Pasak šio dešimtuko sudarytojų, palankiausiai į pilką žiūri vairuotojai Europos (17 proc.) ir Šiaurės Amerikos (16 proc.) rinkose. Beje, skirtingai nuo BASF, "Axalta" pažymi, kad pilkos spalvos populiarumas pasaulyje pernai paaugo 1 proc.
O štai dar vienas chemijos pramonės milžinas, koncernas PPG, pasaulyje pilkai skyrė ketvirtą vietą - po baltos, juodos ir sidabro. Tiesa, Europoje pilka spalva pernai užėmė antrą vietą (18 proc.), nusileidusi tik baltai (33 proc.).
Šiaip ar taip, iš šių reitingų aišku - pilka tarp vairuotojų yra paklausi. Na, o jei dar turėsime omenyje, kad ir balta, ir juoda, ir sidabrinė tėra pilkos atspalviai, galime konstatuoti, kad tai - tikrai populiariausia spalva.
BEJE
Psichologų teigimu, pilką spalvą rinktis žmones skatina saugumo poreikis. Anot spalvų psichologės Karen Holer (Karen Haller), pilką spalvą žmonės renkasi ir dėl pasaulyje vyraujančių politinių tendencijų. "Kai pakyla nesaugumo ir netikrumo lygis - o tai matome po JAV prezidento rinkimų ir "Brexit" - esame linkę rinktis dalykus, kurie daro mus saugiu, todėl pilka yra tokia populiari", - tvirtina K. Holer.
"Pilka spalva reprezentuoja daugiau nei tik stilių ir komfortą. Ši spalva siejama su smegenų veikla - gebėjimu mąstyti, tad pilka yra intelektą atvaizduojanti spalva. Matydami pilką spalvą mes ją asocijuojame su smegenimis ir protu, susiedami šią spalvą su siekiu ieškoti tiesos, žinių ir išminties", - sako Lori Presman (Laurie Pressman), "Pantone Color Institute" viceprezidentė.
Kadangi pilkos spalvos populiarumas nerodo jokių lėtėjimo ženklų, "Pantone" šia spalva ir įvairiais jos atspalviais papildė naują namų interjero paletę. Remiantis ekspertų piešiamu vaizdu, žmonių gyvenimas turėtų tapti įvairiai pilkas. Vis dėlto spalvų psichologė K. Holer rekomenduoja nepadauginti pilkumo bei nepamiršti, kad gyvenimas yra spalvotas.

Rašyti komentarą