"Opel" + PSA: džiaugsmas prancūzams, nerimas vokiečiams ir anglams

"Opel" + PSA: džiaugsmas prancūzams, nerimas vokiečiams ir anglams

Tai, kas buvo paskelbta praėjusią savaitę, automobilių pramonės pasaulyje sukėlė tiek bangų, kiek jų nebuvo nuo "Volkswagen" koncerną diskreditavusio "dyzelgeito" pradžios. Diskusijos - gerai ar blogai, kad milžinas "General Motors" (GM) prancūzų koncernui "Groupe PSA" parduoda "Opel" markę, netyla iki šiol. Ir, atrodo, dar netils. Maža to, šis sandoris gali turėti įtakos rinkimams Vokietijoje ir sykiu politinei padėčiai visoje Europoje.

Žinia, jog "Peugeot", "Citroen" ir DS automobilių gamintojas "Groupe PSA" svarsto galimybę perimti GM priklausantį "Opel" verslą Europoje, buvo kaip perkūnas iš giedro dangaus - nepaisant to, kad, kaip paaiškėjo, abi pusės derėjosi gana ilgai, ir dabar derybose jau pasiektas baigiamasis etapas.

Prancūzams atitektų ne tik "Opel", bet ir šios kompanijos valdoma "Vauxhall" markė Jungtinėje Karalystėje.

Išgąsdino darbininkus

Toks sandoris neabejotinai supurtytų automobilių rinką, o PSA taptų antra didžiausia automobilių gamintoja Europoje po "Volkswagen". Preliminari sandorio vertė - 2 mlrd. eurų. PSA sumokėtų amerikiečiams pusę šios sumos, ilgalaikiai įsipareigojimai sudarytų kitą pusę.

Priežastimi, kodėl Prancūzijos automobilių gamintojas siekia verslo sujungimo su "Opel", PSA atstovai nurodė siekį padidinti savo koncerno pelningumą ir veiklos efektyvumą. Taip pat skelbiama, kad, remiantis sandorio sąlygomis, GM prancūzams suteiktų ir savas elektromobilių gamybos technologijas.

Vokiečių markės vadovai pareiškė esantys pasiruošę "konstruktyviam" dialogui su potencialiu nauju savininku, jei pastarasis neplanuos atšaukti dabartinių darbo vietų kūrimo bei investicijų į gamyklas įsipareigojimų.

Būtent paprastus darbininkus - tiek Anglijoje, tiek Vokietijoje, Ispanijoje, Austrijoje, Vengrijoje ir Lenkijoje - planuojamas susijungimas su PSA labiausiai ir gąsdina - jie baiminasi prarasti savo darbus.

"Esminis diskusijų pagrindas privalo būti tvirtas dabartinių susitarimų pripažinimas bei jų vykdymas visose "Opel" ir "Vauxhall" gamyklose", - bendrame pranešime teigė Vokietijos ir Europos darbo tarybos bei "IG Metall" prekybos sąjunga.

Galvos skausmas prieš rinkimus

Vokietijos valdžia jau susitiko su GM ir PSA aptarti jų pažengusio sandorio. Šalies vyriausybės atstovė pareiškė, kad bet kokios garantijos darbo vietų klausimu yra kompanijų vadovų ir darbo sąjungų reikalas.

Tiesa, Vokietijos ekonomikos ir energetikos ministrė Brigita Cipris (Brigitte Zypries) sukritikavo PSA planus perimti "Opel" verslą Europoje.

"Mano nuomone, yra nepriimtina, kad toks sprendimas būtų paskelbtas be preliminaraus suderinimo su gamybos taryba, metalo apdirbimo pramonės darbuotojų profsąjunga arba žemės vyriausybe", - ministrės žodžius cituoja laikraštis "Die Bild".

Iš viso "Adam Opel AG" Vokietijoje turi apie 19 tūkst. darbuotojų. Ir, jei šalies valdžia be jokių papildomų garantijų pritars GM ir PSA sandoriui, dar vienos kadencijos kanclerės poste siekianti Angela Merkel galės užmiršti apie tolesnį vadovavimą šaliai. Būtent todėl kai kurie analitikai Europoje į sandorį žiūri skeptiškai.

Maža to - esą "Opel" markės integracija į "Groupe PSA" struktūrą neįmanoma be kadrų migracijos iš Vokietijos į Prancūziją, o vokiečių profsąjungos gulsis kryžiumi, kad to neįvyktų.

Britams koją kiša "Brexit"

Nerimauja ir Didžiosios Britanijos valdžia, mat be darbo gali likti apie 4 500 "Vauxhall" darbuotojų - neskaitant 17 000 žmonių detalių tiekimo srityje ir dar 20 000 pardavimo grandyje.

Tiesa, į Paryžių praėjusią savaitę nuvykęs šalies ekonomikos ministras Gregas Klarkas (Greg Clark) išgirdo PSA vadovų pažadus gamybos apimčių "Vauxhall" gamyklose nemažinti, ir esą markės darbininkai Lutone bei Elesmer Porte neturi pagrindo jaudintis dėl savo ateities.

Tačiau ekspertai pažymi, jog toks optimizmas kertasi su pačių britų pasirinkta "Brexit" strategija, mat eksportuoti mašinų iš Europos Sąjungą paliekančios Britanijos neapsimokės.

O štai Prancūzijos vyriausybei, atrodo, ši naujiena - iš gerųjų sąrašo. Manoma, kad "Opel" modeliais bus užpildytos pustuštės PSA gamyklų Prancūzijoje linijos, atsiras naujų darbo vietų.

Tuo metu GM generalinė direktorė Merė Bara (Mary Barra) patikino, kad vokiečių automobilių gamintoja ir toliau liks nepriklausoma, net jei ir bus susitarta dėl šio prekės ženklo sujungimo su PSA.

Pranešime taip pat teigiama, kad "Groupe PSA" vadovas Karlosas Tavaresas (Carlos Tavares) pokyčių "Opel" vadovybėje neplanuoja, o po sandorio kompanijos vadovu toliau turėtų likti Karlas-Tomasas Noimanas (Carlo-Thomas Neumann).

Ne pirmas kartas

GM tai yra jau antras bandymas parduoti nuo 1929-ųjų valdomą "Opel" markę - 2009 metais vyko derybos su Kanados bei Austrijos automobilių detalių gamintojo "Magna" ir Rusijos "Sberbanku", tačiau tuomet sandoris neįvyko.

Pernai bendras "Opel" ir "Vauxhall" modelių pardavimas išaugo 4,1 proc. (iki 1 057 266 vieneto), tačiau tai nepadėjo išvengti nuostolių. Neseniai GM skelbė, esą koncerno Europos padaliniai pernai patyrė 257 mln. dolerių nuostolių. Amerikiečiai nesitiki, kad padėtis artimiausiu metu gerės, ypač atsižvelgiant į neigiamus "Brexit" padarinius ir britų svaro kurso kritimą.

Panašu, kad GM vynioja meškeres iš Europos - prieš keletą metų amerikiečiai nutraukė "Chevrolet" modelių pardavimą, dar anksčiau "palaidojo" jai priklausiusią "Saab" markę.

Bendri modeliai

Įdomu tai, kad, remdamasi 2012 metų susitarimu, PSA bendradarbiauja su GM (o tai reiškia, ir "Opel") drauge gamindami visureigius bei minivenus. Tąkart sutarta kurti bendrus "Peugeot", "Citroen" ir "Opel" modelius.

Naujausias šio bendradarbiavimo rezultatas - kovą prasidedančiame tarptautiniame Ženevos autosalone debiutuosiantis krosoveris "Opel Crossland X", vokiškų modelių gamoje pakeisiantis kompaktinį miniveną "Meriva".

"Opel Crossland X" sukurtas naudojant PSA platformą, kurią gaus ir naujos kartos "Peugeot 2008" bei "Citroen C3 Picasso" modeliai, o didesnio "Opel Grandland X" visureigio pagrindu bus gaminamas naujasis "Peugeot 3008" modelis.

O štai jei įvyks visavertis vokiečių markės perėmimas, prancūzai savo flagmanams galės naudoti "Opel Insignia" platformą, taip pat gaus prieigą prie elektra varomo "Opel Ampera-e", kurio analogo jie net neturi.

INFORMACIJA

Lygiomis dalimis, po 13,68 proc., "Groupe PSA" akcijų valdo Prancūzijos vyriausybė, Pežo (Peugeot) šeima bei kinų automobilių pramonės milžinas "Dongfeng Motor".
Šiuo metu koncernas turi įsteigęs kelias bendroves kartu su kitais automobilių gamintojais: "Dongfeng Peugeot Citro?n Automobile Company" (nuo 1992 m., Kinijoje gamina "Peugeot 207", 307 ir 408 modelius); "Toyota Peugeot Citro?n Automobile" (nuo 2002 m., Čekijoje gamina "Citro?n C1", "Peugeot 108" ir "Toyota Aygo" modelius); "Peugeot Citro?n Mitsubishi Automotiv Rus" (nuo 2011 m., Rusijoje gamina "Peugeot 4007" ir 308, "Citro?n C-Crosser" ir C4 bei "Mitsubishi Outlander" modelius); "Changan PSA Automobile" (gamina automobilius ir variklius). 1985-1997 m. Kinijoje veikusi bendrovė "Guangzhou Peugeot Automobile Company" gamino "Peugeot 504" ir 505 modelius.
2008 m. PSA svarstė įsigyti japonų "Mitsubishi Motors" koncerną, tačiau sandoris atšauktas 2010 m. 2011 m. "PSA Peugeot Citro?n" su BMW pradėjo steigti įmonę "BMW Peugeot Citro?n Electrification", skirtą gaminti hibridinių modelių komponentus, tačiau aljansas iširo 2012 m. prancūzams paskelbus apie bendradarbiavimą su "General Motors".

BEJE

Prieš porą savaičių "Groupe PSA" iš kompanijos "Hindustan Motors" už 12 mln. dolerių įsigijo kultinę indų markę "Ambassador" ir, atnaujinę šių modelių gamybą, bandys įsitvirtinti Indijos rinkoje.
Be to, jau artimiausiu metu prancūzų koncernas gali pabandyti įsigyti didžiausią Malaizijos automobilių gamintoją "Proton Holdings", kuriai, beje, priklauso legendinė britų markė "Lotus". Taip prancūzai siekia užimti nišą Pietryčių Azijoje. Didžiausia PSA konkurentas kovoje dėl "Proton" - Kinijos koncernas "Geely", valdantis švedų "Volvo" kompaniją.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder