Nuostolingiausi modeliai: prarasti milijardus nėra sunku

Nuostolingiausi modeliai: prarasti milijardus nėra sunku

Žinia, automobiliai kuriami ir gaminami ne tik tam, kad žmonėms suteiktų judėjimo laisvę, bet ir tam, kad pripildytų jų gamintojų kišenes. Tačiau ne visi modeliai duoda pelną.

Kai kurių jų pardavimo suvestinėse, ties grafa "pelnas", stovi riebūs minuso ženklai.

Prestižinės JAV tyrimų kompanijos "Berstein Research" ekspertai suskaičiavo nuostolius, kuriuos patyrė gamintojai išleidę vieną ar kitą savo modelį. Rekordininku tapo mažylis "Smart ForTwo", dėl kurio koncernas "Daimler" patyrė net 3,3 mlrd. eurų nuostolį.

Tyrėjų teigimu, vokiečiai labai rizikavo kurdami naują modelį praktiškai nuo nulio, įskaitant ir platformą bei variklius, taip pat gamyklos statybą. "Smart ForTwo" pardavimo lygis buvo daugiau nei 40 proc. žemesnis nei suplanuota.

Tiesa, dar didesnis skirtumas tarp suplanuoto parduoti ir realiai parduoto kiekio automobilių pažymimas kalbant apie "Fiat Stilo", "Renault Laguna", "Peugeot 1007" ar "Jaguar X-Type" - anot ekspertų, šie modeliai tiesiog netapo populiarūs savo klasėje, ir jų parduota net 70 proc. mažiau nei tikėjosi kūrėjai.

Na, o skaičiuojant nuostolį nuo kiekvieno parduoto egzemplioriaus, neabejotinas lyderis yra "Bugatti Veyron" - "Volkswagen" koncernas, už maždaug 1,1 mln. eurų parduodamas vieną greičiausių serijinių modelių pasaulyje, kaskart patiria didesnį nei 4,6 mln. eurų "minusą".

Tiesa, skirtingai nuo "Daimler" vilčių dėl "Smart ForTwo",Volfsburgo koncernas žinojo, kad "veyronas" nebus pelningas (jo savikaina - kiek daugiau nei 6 mln. eurų), tačiau kartais automobilius gaminti verčia ne tik pelno troškimas. Šiuo automobiliu "Volkswagen" siekė kitų tikslų - visų pirma pridėti "svorio" savo vardui.

"Bernstein" analitikai prognozuoja, kad labiausiai tikėtini kandidatai ateityje patekti į analogišką "minusinį" sąrašą - elektromobiliai.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder